האוניברסיטה העברית בירושלים

תואר שני בעבודה סוציאלית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה,שפלה - הר הצופים ירושלים 91905

תואר שני בעבודה סוציאלית
באוניברסיטה העברית בירושלים!

מטרת הלימודים:
תכנית המוסמך בעבודה סוציאלית נועדה להכשיר את תלמידיה למנהיגות מקצועית בפרקטיקה של העבודה הסוציאלית בעצוב, בפתוח ובקדום של השירותים הסוציאליים, בתכנון ובנהול של שרותי רווחה וכן למחקר והוראה בעבודה הסוציאלית.

אפשרויות ללימודי תואר שני:
● תואר שני בעבודה סוציאלית
● עבודה סוציאלית - לימודי מוסמך בגיל הרך
● עבודה סוציאלית וקרימינולוגיה - תואר מוסמך משולב

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות
תואר שני בעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים.


תואר שני בעבודה סוציאלית:
תכנית המוסמך בעבודה סוציאלית נועדה להכשיר את תלמידיה למנהיגות מקצועית בפרקטיקה של העבודה הסוציאלית בעצוב, בפתוח ובקדום של השירותים הסוציאליים, בתכנון ובנהול של שרותי רווחה וכן למחקר והוראה בעבודה הסוציאלית.

קהל היעד:
לימודי התואר: ’מוסמך אוניברסיטה בעבודה סוציאלית’ (.M.S.W) מיועדים לבעלי תואר בוגר בעבודה סוציאלית המעוניינים בתכנית המשלבת בין הגישות השונות בעבודה הסוציאלית.
לימודי התואר משקפים את הדגש ששם בית הספר על שילוב בין הטיפול הישיר בַּפּרט וּבמשפחה לבין גישות קהילתיות ותפיסות של שינוי חברתי ברמות המאקרו.

תכנית לימודים אישית:
לימודי התואר מאפשרים בחירה רחבה של קורסי בחירה מהמגמות המוצעות בתכנית על מנת שהתלמידים הלומדים בו יוכלו לבנות תכניות לימודים אישיות המותאמות לתחומי העניין המיוחדים להם.

הלימודים למוסמך מוצעים בשני מסלולים:
● מסלול א’- (מחקרי) וכתיבת עבודת גמר.
● מסלול ב’ - (לא מחקרי)עבודה סוציאלית - לימודי מוסמך בגיל הרך:
מטרת התכנית לפתח מנהיגות מקצועית ויכולת מחקרית בתחום הגיל הרך. התכנית מבוססת על תפיסה מערכתית ועל גישה התפתחותית אקולוגית לגיל הרך, תוך שילוב ידע אינטרדיסציפלינרי אשר בא לתת מענה לצרכים הייחודיים של בני גילאים אלו.

תכנית הלימודים:
תכנית הלימודים כוללת שני מסלולי התמחות. התמחות בהדרכה ופיקוח המדגישה התנסות בהדרכה, ייעוץ והתערבות בגיל הרך ומשלבת פרקטיקום. והתמחות במדיניות ומנהל ללא פרקטיקום עם דגש על ניהול ופיקוח מערכות גדולות לגיל הרך.

תעודת הסיום:
למסיימים בהצלחה את הלימודים יוענק התואר ’מוסמך בלימודי הגיל הרך’ (.M.A) מטעם בית הספר לחינוך ובית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית. קבלת התואר מותנית במילוי הדרישות העיוניות, רכישת מיומנויות יסוד במחקר ומיומנויות שדה.
עבודה סוציאלית וקרימינולוגיה - תואר מוסמך משולב:
תוכנית ייחודית זו משלבת בין תחומי הידע של עבודה סוציאלית וקרימינולוגיה מתוך כוונה להכשיר מנהיגות אקדמית ומקצועית בין-תחומית בנושאים הקשורים לפשיעה, טיפול וענישה. שילוב זה יאפשר לנצל את היתרונות של תכני הלימוד בכל אחת מהדיסציפלינות בכדי לחקור נושאים כגון עבריינות נוער\ התמכרויות, אלימות במשפחה ואלימות בכלל, טפול כפוי ואחרים וגם לשפר את התמודדות המקצועית בשדה.

ייחודיות התכנית:
מבחינה אקדמית יחודיותה של התכנית בכך שהיא מענקיה למסיימיה תואר כפול:
מוסמך אוניברסיטה בעבודה סוציאלית (MSW) ובקרימינולוגיה (MA).

אפשרויות תעסוקה:
סביר להניח שעבור המסיימים תפתחנה אפשרויות לערוצי תעסוקה ותפקידים נוספים לאלה הקיימים עבור מסיימי כל אחד מהתארים בנפרד, כאשר התואר הכפול ובסיס הידע הבין-תחומי מעניק להם יתרון משמעותי על פני מועמדים אחרים לקבלה או לקידום.
זאת במיוחד בבתי משפט למשפחה, הסנגוריה הציבורית, מוסדות תקון למיניהם (הוסטלים, בתי סוהר, מוסדות חסות וכד’), שירותי המבחן, קידום נוער, משטרת ישראל, לשכות רווחה וכן מלכ’רים לסוגיהם הפועלים בתחומי הרווחה בהקשר לאוכלוסיות סיכון הקשורות במערכות שצוינו לעיל (האגודה לשיקום האסיר, על’ם וכד’)

כל מסלולי הלימוד של  האוניברסיטה העברית בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649