האוניברסיטה העברית בירושלים

תואר ראשון בהיסטוריה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה,שפלה - הר הצופים ירושלים 91905

תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים!

תואר ראשון במדע ההיסטוריה:
מדע ההיסטוריה הוא מבכירי מדעי הרוח.
- התלמידים רשאים ללמוד בחוג כחוג ראשי או כחוג משני.

תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו:
החוג מקנה לתלמידים ראייה כוללת של תולדות עם ישראל לתקופותיו, על גילוייו המדיניים, הכלכליים, החברתיים, התרבותיים והרוחניים והרקע הכללי.
- התלמידים רשאים ללמוד בחוג כחוג ראשי או כחוג משני

החוג להיסטוריה, פילוסופיה וסוציולוגיה של המדעים:
מגוון הקורסים המוצע רחב: ידע וכח, מחשבה ומחשבים, היסטוריה ופילוסופיה של תורת הקוונטים, מרחב וזמן, פילוסופיה של המתמטיקה ועוד...

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטה העברית.


הפקולטה למדעי הרוח:
בפקולטה למדעי הרוח מתקיימים לימודים לקראת התארים: בוגר במדעי הרוח (.B.A), מוסמך במדעי הרוח
(.M.A), דוקטור לפילוסופיה (.Ph.D) וכן לימודי תעודה (Diploma), ולימודי תעודת הוראה.

לימודים לתואר בוגר:
לימודי הבוגר נמשכים שלוש שנים - 6 סמסטרים ומתנהלים בשלושה מסלולים:
● מסלול דו-חוגי (הכולל שני חוגים ראשיים + לימודי חובה נוספים)
● מסלול דו-חוגי (הכולל חוג ראשי וחוג משני + לימודי חובה נוספים)
● מסלול חד-חוגי (הכולל חוג ראשי ולימודים משלימים + לימודי חובה נוספים).תואר ראשון במדע ההיסטוריה:
מדע ההיסטוריה הוא מבכירי מדעי הרוח, מדע שההתנסות וההוויה האנושית כולה היא שדה המחקר שלו, מדע המשמש עבור כל מי שניזון ממנו מכשיר של אוריינטציה והתמצאות בפעילות האנושית.
מדע ההיסטוריה נשען על מערכת כללים ושיטות שכל מי שעניינו בהיסטוריה חייב להכירם.
החוג להיסטוריה מבקש להביא לידיעת התלמידים מערכת כללים זו ולתת בידיהם הן את הכלים למחקר היסטורי והן את יסודות הידע וההבנה ההיסטורית.
מכיוון שההיסטוריה אינה דורכת במקום - לא רק השנים נוקפות, אלא גם כללי היסוד של המחקר ההיסטורי והשיח, שבתוכו הם מעוגנים, משתנים עם הזמן - התלמידים להיסטוריה יתוודעו לדינמיקה שבהתפתחות מדע ההיסטוריה והמגוון בבחינת מושאי העניין והמחקר.

מרבית הקורסים בחוג להיסטוריה עוסקים בהיסטוריה האירופית, אך בהיצע הקורסים מקום לפרקים רבים אחרים בהיסטוריה האוניברסלית בכלל (אסיה, אפריקה ואמריקה). התלמידים יתמחו בתחום העדפותיהם. ההתמחות אינה אך ורק לפי תקופות או אזורים, אלא גם לפי תחומי הפעילות, כגון היסטוריה פוליטית, חברתית או תרבותית.
במסגרת החוג מתקיימים לימודים לתארים מתקדמים.

התלמידים רשאים ללמוד בחוג כחוג ראשי או כחוג משני. במסלול הדו-חוגי יכולים התלמידים ללמוד היסטוריה יחד עם חוג מחוגי מדעי הרוח והחברה או ממדעי הטבע. לא ניתן ללמוד חוג זה עם צירוף לימודים היסטוריה והיסטוריה של עם ישראל. בלימודי הבוגר אין חובה של לימוד שפה אירופית נוסף לאנגלית, אולם שליטה בשפה אירופית ברמת מתחילים היא תנאי קבלה למסלול המחקרי למוסמך.
תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו:
החוג מקנה לתלמידים ראייה כוללת של תולדות עם ישראל לתקופותיו, על גילוייו המדיניים, הכלכליים, החברתיים, התרבותיים והרוחניים והרקע הכללי.
לימודי החוג מקיפים את ההיסטוריה של עם ישראל מראשיתה ועד לאחר תקומת מדינת ישראל. בלימודי הבוגר יקבלו התלמידים סקירות כלליות להבנת התהליכים המרכזיים בכל תקופה ותקופה, וילמדו את יסודות המחקר השיטתי של ההיסטוריה היהודית. הלימודים בחוג מחולקים לארבעה מדורים: תקופת המקרא; תקופת הבית השני, המשנה והתלמוד; תקופת ימי הביניים; תקופת העת החדשה . בוגרי החוג עוסקים בהוראה ובמחקר.

במסגרת החוג מתקיימים גם לימודים לתארים מתקדמים.
התלמידים רשאים ללמוד בחוג כחוג ראשי או כחוג משני. הלימודים כוללים שיעורים מונוגרפיים ועיון במקורות. הקורסים רבים ומגוונים וביניהם קורסים מחוגים אחרים.

חוגים מומלצים לשילוב: החוגים במכון למדעי היהדות וכן ארכאולוגיה, היסטוריה וכל החוגים ההיסטוריים, לימודים קלאסיים, חינוך, סוציולוגיה ומדע המדינה.
לא ניתן ללמוד חוג זה עם צירוף לימודים היסטוריה והיסטוריה של עם ישראל.

החוג להיסטוריה, פילוסופיה וסוציולוגיה של המדעים:
מטרת התכנית היא להציע לתלמידים בוגרי הפקולטות למדעי הטבע, הרוח והחברה תכניות לימודים אישיות למוסמך שתעסוקנה בתולדות המדעים, בניתוח פילוסופי של תורות מדעיות ובסוציולוגיה של המוסדות המדעיים והידע המדעי.

מגוון הקורסים המוצע רחב: ידע וכח, מחשבה ומחשבים, היסטוריה ופילוסופיה של תורת הקוונטים, מרחב וזמן, פילוסופיה של המתמטיקה, אינדיבידואליזם וקהילה במהפכות המדעיות, יחסי גומלין בין ידע מדעי ותרבות כללית, מדע ופמיניזם, מדע ספרות ותאטרון, מדע יהודי, אמונה ומדע ועוד.

תיקבע תכנית לימודים אישית בהתאם לרקע ולעניין של כל תלמיד. המעונינים להתקבל לתכנית יחויבו בדרך כלל בלימודי השלמה, בהתאם ללימודיהם הקודמים ובהתאם לכיוון התמחותם.תכנית למצטיינים ’אמירים’:
תכנית ’אמירים’ היא תכנית לימודים ייחודית המיועדת לתלמידים מצטיינים המעוניינים להרחיב את השכלתם במסגרת בין-תחומית. מורי התכנית הם מהמצוינים שבמורי האוניברסיטה.תלמידים המתקבלים לתכנית זכאים לפטור משכר לימוד במשך שלוש שנות לימודיהם בתכנית ולמענק צנוע.

כל מסלולי הלימוד של  האוניברסיטה העברית בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649