האוניברסיטה העברית בירושלים

תואר שני במדיניות ציבורית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה,שפלה - הר הצופים ירושלים 91905

תואר שני במדיניות ציבורית
באוניברסיטה העברית בירושלים!

מטרת הלימודים:
להקנות ללומדים את כלי החשיבה והניתוח הדרושים להשתתפות אפקטיבית בתהליך של פתרון בעיות ציבוריות, במטרה להכשיר את ההנהגה המקצועית של המגזר הציבורי בישראל.

התמחויות ולימודים משותפים:
בית הספר מעודד התמחות בין כתליו ולימודים משותפים עם מחלקות ופקולטות שונות באוניברסיטה (משפטים, רפואה, עבודה סוציאלית, גאוגרפיה, חינוך ועוד).

פטור מלא משכר לימוד והחזר הוצאות למתאימים!

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות
תואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית בירושלים.


הלימודים למוסמך מתנהלים בשלושה מסלולים:
● מסלול מחקרי - בא לפתח את כושרם המחקרי של התלמידים ולהעמיק את ידיעותיהם בתחום לימודיהם. מסלול זה מאפשר המשך לימודים לתואר דוקטור.
● מסלול לא מחקרי - בא להרחיב ולהעמיק את ההשכלה האקדמית, בהיבטיה המקצועיים והעיוניים כאחת. תלמידים במסלול זה או מי שסיימו את לימודיהם במסלול הלא מחקרי וירצו להמשיך בעבודת המחקר לשם קבלת תואר דוקטור, יהיו חייבים בדרישות נוספות כמו כתיבת עבודת גמר לתואר מוסמך.
● מסלול משולב להוראה - נועד להרחיב את ההשכלה האקדמית מצד אחד, ולהעניק לתלמידים את ההכשרה והמיומנות בהוראה מצד שני.תואר שני במדיניות ציבורית:

מטרת הלימודים:
משימתו העיקרית של בית הספר ע’ש פדרמן למדיניות ציבורית וממשל היא להקנות ללומדים בו את כלי החשיבה והניתוח הדרושים להשתתפות אפקטיבית בתהליך של פתרון בעיות ציבוריות, במטרה להכשיר את ההנהגה המקצועית של המגזר הציבורי בישראל.
הלימודים בבית הספר נועדו להעשרה ולהכשרה מקצועית של הסגל הבכיר בשירות המדינה, בשלטון המקומי ובגופים ציבוריים אחרים, תוך שילוב מחקר בין-תחומי עם לימודים לתואר ’מוסמך’ בתכנית עילית שמטרתה לתרום לעיצוב המנהיגות הציבורית בישראל ולטיפוחה כאליטה חברתית רחבת אופקים, אחראית ויוצרת.

בית הספר ע’ש פדרמן:
בית הספר ע’ש פדרמן למדיניות ציבורית וממשל ממוקם באגף מקסיקו ללימודי מדיניות ע’ש לובה ואיזק בקר, מהחדישים והמתקדמים שבאגפי האוניברסיטה, ובו כיתות לימוד חדישות, חדר מחשבים וחדרי סדנאות מתקדמים.
הלימודים מתקיימים במסגרת איכותית ומצומצמת, ובאווירה מאתגרת הפועלת להרחבת תחומי העניין והדיון אל מעבר למסגרת הפורמאלית. באמצעות אירועים שונים (כנסים, ימי עיון, פורומים ומפגשים) ותוך עידוד הסטודנטים למעורבות פעילה בחיי בית הספר ולקבלת תפקידים שונים, בית הספר מחנך ליוזמה, אחריות ולערבות הדדית כהכנה לשירות במגזר הציבורי.

תכנית הלימודים:
הלימודים ’בתכנית המצטיינים ללמודי מוסמך במדיניות ציבורית’ מתקיימים במסלול מחקרי בלבד הכולל כתיבת תזה. תכנית הלימודים הינה רב-תחומית, ובמרכזה לימודי ’ליבה’ שמטרתם להקנות את הרקע המושגי והרעיוני הדרושים לעיסוק מקצועי ברמה גבוהה במדיניות ציבורית ולהתפתחות מקצועית מתמדת.

לימודי הליבה כוללים:
לימודי כלכלה, משפט, פוליטיקה, אתיקה, מנהל ציבורי וניתוח מדיניות, לימודי החברה הישראלית ולימודי ארגון. השיעורים מתקיימים הן כשיעורים פרונטאליים והן כסדנאות לימוד מרוכזות.
יושם דגש מיוחד על לימוד דרך ניתוח אירועים, סימולציות והתמודדות עם בעיות מעשיות.
כמו כן הלימודים נועדו להכין את התלמידים המעוניינים בכך ללימודים לקראת תואר שלישי במדיניות ציבורית.

מבנה הלימודים:
תכנית הלימודים במסלול המצטיינים של בית הספר נגזרת ממשימתו הייחודית: היא שואפת להקנות לתלמידים את היכולת לבחון בעיות ופתרונות ממספר נקודות מבט, ואת היכולת ליישם רעיונות מופשטים בהקשרים קונקרטיים.
תוכנית הלימודים כוללת לימודי תשתית לפני פתיחת שנת הלימודים, לימודי ליבה המקנים את הבסיס העיוני הדרוש לניתוח מדיניות, וכן שיעורי בחירה ייעודיים. התלמידים נדרשים לכתוב במהלך השנה השנייה ללימודיהם תזה מחקרית.

מלגות:
למתקבלים ללימודים פטור מלא משכר לימוד בשנה א’, החזר הוצאות GRE ומלגות הצטיינות בשנה ב’.

כל מסלולי הלימוד של  האוניברסיטה העברית בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649