האוניברסיטה העברית בירושלים

מסלולי הלימוד בפקולטה לחקלאות ברחובות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה,שפלה - הר הצופים ירושלים 91905

מסלולי הלימוד בפקולטה לחקלאות ברחובות
של האוניברסיטה העברית בירושלים.

הפקולטה היחידה בארץ המקנה לבוגריה ידע שלם ומעניקה תארים אקדמיים מלאים בתחומי החקלאות, התזונה הקלינית והרפואה הוטרינרית.

המקצועות הלימוד העיקריים בפקולטה:
● חקלאות מודרנית ● מדעי איכות הסביבה ושמירת הטבע
● מדעי המזון ● תזונה קלינית
● כלכלה חקלאית מינהל ושיווק
● רפואה וטרינרית.

◄ מלגת "קרן השפע למצטיינים" בגובה $7,000
תוענק למתאימים!


אפשרויות תעסוקה:
השתלבות בתעשייה הביוטכנולוגית, במכוני מחקר,
במשרדי ממשלה שונים ועוד...

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות מסלולי הלימוד בפקולטה לחקלאות ברחובות- האוניברסיטה העברית בירושלים.


הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה ברחובות:
הפקולטה היחידה בארץ המקנה לבוגריה ידע שלם ומעניקה תארים אקדמיים מלאים בתחומי החקלאות, התזונה הקלינית והרפואה הוטרינרית.
הפקולטה מכשירה את תלמידיה להיות אנשי מקצוע מומחים שיעסקו במחקר, בהוראה או בעבודה מקצועית במגוון תחומים.
המקצועות העיקריים הם: חקלאות מודרנית, מדעי איכות הסביבה ושמירת הטבע, מדעי המזון, תזונה קלינית, כלכלה חקלאית מינהל ושיווק, ורפואה וטרינרית. לימודי החקלאות במאה ה-21:
לימודי החקלאות במאה ה-21 משלבים את הידע החדשני בתחומי הביולוגיה עם המעשה החקלאי המודרני להגברה של הייצור של מזון איכותי, של צמחי נוי, של סביבה בריאה ונקיה, של חומרי גלם לתעשייה ושל חומרי מוצא לתבלינים, תרופות ובשמים.
אלה כוללים פיתוח אמצעים קלאסיים בשילוב עם כלים של היי-טק וביוטכנולוגיה להשבחה וייצור של חומרי ריבוי של בעלי חיים וצמחים ולשמירה על איכות הסביבה.
הלימודים יאפשרו הכרה ושימוש מושכל במשאבי הטבע, רכישת מומחיות בהגנת הצומח, הבנת התהליכים החלים במהלך גידולם של צמחים ושל בעלי-חיים בבתי גידול מתאימים לדרישותיהם ותנאי ההזנה והסביבה המיטביים להגדלת היבולים ולשיפור האיכות; הבנה ושימוש בכלים המודרניים של כלכלה, ניהול ושיווק להשאת רווחים מהפעילות המשקית הכוללת.

הלימודים בתחומי איכות הסביבה ושמירת הטבע מקנים לבוגרים את הידע הדרוש בתחומי הקרקע והמים והגנת הצומח, לשמירה על איכות הסביבה וטיפול נאות בשאריות חקלאיות, מים מושבים ופסולת עירונית, וכן את הידע באקולוגיה, בכלכלת משאבי טבע לניהול בר קיימא של שטחים פתוחים (יער, מרעה טבעי, שמורות טבע).

הלימודים במדעי המזון והתזונה הקלינית מהווים צעד קדימה בסולם הניצולת של התוצרת החקלאית, כולל עיבוד ושמירה נכונה של איכות המזון ושימוש נאות בו לתזונה מאוזנת של האוכלוסייה, לשמירה על בריאות האדם ולמניעת מחלות וריפויין.

לימודי כלכלה חקלאית, מינהל ושיווק מקנים לבוגרים את הידע הדרוש לעבודה ולמחקר בתחומים אלה והתמחויות בכלכלה ושיווק של ענפי החקלאות, הסביבה וניצול משאבי טבע.

ניהול מלונאות, משאבי מזון ותיירות עוסקת בעיקרה בניהול עסקי של בתי מלון, תעשיית הארחה ומפעלי תיירות וקייט, בהם ניהול עסקי בכלל וניהול משאבי המזון בפרט מהווה מרכיב כלכלי חשוב.

בית הספר לרפואה וטרינרית מכשיר סטודנטים לקבלת תואר דוקטור לרפואה וטרינרית. ביה’ס הוא מרכז של ידע ומצויינות בתחומי הוראת הרפואה הוטרינרית, המחקר הוטרינרי והשרות הוטרינרי, לרווחת בעלי החיים והאדם.
אפשרויות תעסוקה:
בוגרי הפקולטה עוסקים בעבודה מקצועית, במחקר, בהדרכה, בהוראה וביישום התחומים השונים, כגון: בתעשייה הביוטכנולוגית, בחברות מסחריות - לציוד השקייה, דשנים, חומרי הדברה, ייצור ושיווק זרעים, כלכלת משאבי טבע, במלונאות ועוד; במחקר - במכוני מחקר העוסקים במדעי החיים והחקלאות, במדעי הסביבה, בגנטיקה, בגנומיקה ובפרוטאומיקה, בשיפור ניצול משאבי המים והקרקע, בהשבחת זנים ובלוחמה במזיקים ובמחלות בשיטות כימיות, פיסיקליות וביולוגיות; במשרדי ממשלה שונים כמומחים מקצועיים ומדריכים בארץ ובחו’ל וכן במשרד לאיכות הסביבה, משרד החקלאות ועוד.

מיקום הלימודים - הלימודים במלואם מתקיימים בקריית הפקולטה ברחובות. הוראת הוטרינריה מתקיימת בחלקה בבית החולים הוטרינרי בבית דגן.

לימודי שנה א’ במכללה האקדמית בתל-חי - במטרה להרחיב את הנגישות ללימודי החקלאות, וכדי להקל במעט על הסטודנטים, מאפשרת האוניברסיטה למתקבלים לחוגים: מדעי הצמח בחקלאות, הגנת הצומח ומדעי בעלי החיים, ללמוד את תכנית השנה הראשונה במכללה האקדמית בתל-חי.


מבנה הלימודים:
הלימודים מתקיימים לרוב במסלול חד-חוגי. חוגים אחדים מאפשרים התמחות במסגרת מגמות, חטיבות או תכניות לימודים המאפשרות לשלב כיוון התמחות נוסף במסגרת החוג.

מסלול משולב: תכנית ללימודי שמירת טבע ומינהל שטחים פתוחים בהיקף מצומצם עם אחד החוגים: הגנת הצומח, מדעי הצמח או מדעי בעלי החיים.

• תכנית משולבת בוגר במדעי החקלאות ולימודי השלמה ומוסמך במינהל עסקים.

חטיבות לימודים - במסגרת לימודי הבוגר מקיימת הפקולטה חטיבות לימודים ב’חקלאות ואיכות הסביבה’ וב’חקלאות כלכלה ושיווק ובמימון’. פרטים בסעיף חטיבות לימודים.

תכנית התמחות - הפקולטה מקיימת תכנית התמחות לבוגרי המגמה בניהול מלונאות, משאבי מזון ותיירות.

משך לימודי הבוגר - 3 שנים לפחות.

התארים המוענקים:
● בוגר במדעי החקלאות .B.Sc.Agr
● בוגר במדעי התזונה .B.Sc.Nutr

פרסים - הפקולטה תעניק פרס מיוחד (מילגת לימודים), בגובה מחצית משכר הלימוד, לתלמידים חדשים בעלי נתוני קבלה גבוהים שילמדו תכנית לימודים מלאה באחד מן החוגים: מדעי הצמח בחקלאות, מדעי הקרקע והמים, הגנת הצומח, כלכלה חקלאית ומינהל בחקלאות.
הפרס אינו מיועד לזכאים לפרס הצטיינות אחר.מלגת ’קרן השפע למצטיינים’ -
המלגה תוענק למספר תלמידים בעלי נתוני קבלה גבוהים במיוחד.
גובה המלגה $7,000 לשנה. למצטיינים בלימודים עשוייה המלגה להינתן גם בשנים ב’ וג’.

כל מסלולי הלימוד של  האוניברסיטה העברית בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649