האוניברסיטה העברית בירושלים

תכנית משולבת: פיסיקה - כימיה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה,שפלה - הר הצופים ירושלים 91905

תכנית משולבת בפיסיקה - כימיה
באוניברסיטה העברית בירושלים!

תכנית לימודים חלוצית:
כדי להתמודד טוב יותר עם הצרכים החדשים של התעשייה פתחה האוניברסיטה העברית תכנית חלוצית להכשרת מדענים בדרך שונה מהמקובל, המדגישה עקרונות מדעיים בסיסיים ולאו דווקא תחומי לימוד מסורתיים מחד או נושאים “אופנתיים” מאידך.

הכשרת אנשי מפתח:
הכשרה משולבת בפיסיקה, כימיה ומתמטיקה מתאימה במיוחד לאנשים שאמורים למלא תפקידי מפתח בתחומי החומרים המתקדמים, מיקרו-אלקטרוניקה.

משך הלימודים:
● לימודי הבוגר נמשכים שלש שנים
● לימודי המוסמך נעשים במסגרת ולפי דרישות החוג.

◄◄ מלגות לימודים ומחייה למתאימים!

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תכנית משולבת פיסיקה - כימיה באוניברסיטה העברית בירושלים.


לימודי בוגר - מסלול ישיר למוסמך:

●● פתיחת התכנית מותנית במספר המתקבלים.

דרישות השוק למדענים:
ניסיון השנים האחרונות מדגיש את התרומה החשובה של תעשיות ההי-טק לקידומה ורווחתה של כל מדינה שהשכילה לטפח ולקדם תעשיות כאלו. במישור האישי נראה כי השכלה טובה ומעמיקה במדעים ובטכנולוגיה היא אמצעי בדוק לקידום הפרט. המובילים המקצועיים של תעשיות העתיד ובפרט בתחומי הננו-מדע והננו-טכנולוגיה המתפתחים בקצב הולך וגובר, הם מדענים בעלי הכשרה בסיסית רחבה במדעים המדוייקים: פיסיקה וכימיה בפרט.

עד לעת האחרונה רוב המדענים בתעשייה היו בוגרי אוניברסיטאות שלמדו במגמות “מסורתיות” (כמו פיסיקה או כימיה), או מהנדסים במקצועות השונים.

הכשרה משולבת לאנשי מפתח:
כדי להתמודד טוב יותר עם הצרכים החדשים של התעשייה וכן עם העלייה המשמעותית בהיקף המחקר הבסיסי בננו-מדע פתחה האוניברסיטה העברית תכנית חלוצית זו להכשרת מדענים בדרך שונה מהמקובל. הכשרה משולבת בפיסיקה ובכימיה מתאימה במיוחד לאנשים שאמורים למלא תפקידי מפתח בתחומי החומרים המתקדמים, אלקטרו-אפטיקה, מיקרו-אלקטרוניקה, ובפרט בננו-מדע ובננו טכנולוגיה, לאחרונה עם דגש מואץ בכווני האנרגיה החילופית.

התכנית המשולבת:
החידוש המרכזי בתכנית המשולבת הוא הרוחב הדו-חוגי בפיסיקה ובכימיה. הלימודים מאפשרים אופטימיזציה בלימודי השנים המתקדמות, בהתאם לנטיית התלמיד/ה. תלמידי התכנית מותאמים בהכשרתם ועל כן מבוקשים ללימודי המשך במגמות הננו-מדע והננו-טכנולוגיה.

הסרת המחיצות המסורתיות:
התכנית מאופיינת בהסרה חלקית של המחיצות המסורתיות בין תחומי לימוד שונים ובהכשרה יסודית למתעתדים לבחור בכיוון של מדע בסיסי או מדע יישומי כאחד. לימודי הבוגר נמשכים שלוש שנים, כאשר בסמסטר הרביעי מחליט/ה כל תלמיד/ה על מיקוד תכנית הלימוד, כימיה או פיסיקה. תלמידי התכנית לומדים את כל קורסי היסוד הנלמדים בתואר בוגר בפיסיקה ובכימיה גם יחד, והכשרתם כוללת מרכיב חזק וחיוני במתמטיקה. התכנית מקנה בסיס מוצק להמשך לימודים לתואר מוסמך בחוגים לפיסיקה, כימיה או פיסיקה יישומית, ומתאימה במיוחד ללימודי המשך לתואר מוסמך בהתמחות ננו-מדע וננו-טכנולוגיה.
בסיום למודי הבוגר מקבלים תלמידי התכנית תואר בוגר במדעים מדוייקים בהדגשת כימיה או פיסיקה לאחר שעמדו בדרישות התכנית ברמת לימודי הבוגר.

החל משנה א’ יינתנו הרצאות (לפחות אחת בסמסטר) על ידי אישים מובילים מן התעשייה והאקדמיה. תלמידים מצטיינים יוכלו לבצע עבודת מחקר בעלת זיקה לתעשייה בהדרכת מורי הפקולטה.

לימודי הבוגר נמשכים שלש שנים, כאשר בסמסטר הרביעי מחליט/ה כל תלמיד/ה על הדגש תכנית הלימוד: כימיה או פיסיקה. תלמידי התוכנית לומדים את כל קורסי היסוד הנלמדים בתואר בוגר בפיסיקה ובכימיה גם יחד, והכשרתם כוללת מרכיב חזק במתמטיקה.

לימודי המוסמך נעשים במסגרת ולפי דרישות החוג (המסלול) בו בחר/ה התלמיד/ה. חשוב לציין כי במסגרת החוגים לכימיה ופיסיקה יקיימים מסלולים מיוחדים לתואר מוסמך בהדגש ננו-מדע וננו-טכנולוגיה, מסלולים אשר, כאמור לעיל מתאימים במיוחד לבוגרי התוכנית. תינתן כמובן אפשרות להצגת מועמדות למסלול ישיר לדוקטורט, כמקובל בפקולטה .

תעודת הסיום:
היקף הלימודים הנדרש לבוגר הוא 147 נקודות זכות. בסיום לימודי הבוגר מקבלים תלמידי התוכנית תואר בוגר במדעים מדויקים בהדגשת כימיה או פיסיקה לאחר שעמדו בדרישות התכנית ברמת לימודי הבוגר.

מלגות:
תלמידי שנה א’ זכו עד כה במלגות מחייה וחלקם גם בעזרה במימון שכר לימוד. קבלת המלגות בשנים מתקדמות מותנית בהישגים בלימודים.
מלגות תמיכה משמעותיות הוצעו גם לתלמידי המוסמך למשך שנתיים.

כל מסלולי הלימוד של  האוניברסיטה העברית בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649