האוניברסיטה העברית בירושלים

תואר ראשון באגרואקולוגיה ובריאות הצמח

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה,שפלה - הר הצופים ירושלים 91905

תואר ראשון בהגנת הצומח בפקולטה לחקלאות
ברחובות של האוניברסיטה העברית!

מטרת הלימודים:
החוג להגנת הצומח עוסק "באקולוגיה חקלאית" ו"בריאות הצמח" ומקנה לבוגריו את הידע הדרוש על מנת להתמודד עם סוגיות חקלאיות וסביבתיות בגישה רב-תחומית.

תחומי המחקר וההוראה בחוג כוללים:
המחקר וההוראה בחוג מתרכזים בלימוד יחסי הגומלין בין הגורמים הביוטיים והא-ביוטיים במערכות חקלאיות, ובהיבטים סביבתיים של העשייה החקלאית המודרנית.
תחומי הידע הנלמדים בחוג:
1. לימודים כלליים בביולוגיה.
2. דינאמיקה של מחלות צמחים במערכות אקולוגיות חקלאיות.
3. חרקים מזיקים ומועילים במערכות אקולוגיות חקלאיות.
4. יחסי גומלין בין מערכות אקולוגיות חקלאיות וטבעיות.
5. אורגניזמים מועילים בקרקע.
6. התמודדות משולבת עם מזיקים.
7. חקלאות אורגנית.
8. יחסים בין צמחים במערכות חקלאיות.

שילובים אפשריים עם החוג:
החוג מאפשר לתלמידיו הרוצים בכך ללמוד במסגרת "תוכנית ההתמחות בביוטכנולוגיה" ובחטיבות "חקלאות ואיכות הסביבה" ו"חקלאות כלכלה ושיווק". הלימוד במסגרת זו הוא לפי תוכנית מיוחדת, התואמת וחופפת במידה רבה את תוכנית הלימודים בחוג. בנוסף, קיימת תוכנית לימודים העוסקת ב"שמירת טבע ושטחים פתוחים".

אפשרויות תעסוקה:
לבוגרי החוג הכשרת יסוד מקיפה ומעמיקה בתחומים מגוונים בביולוגיה, אקולוגיה וחקלאות. הכשרה זו מתאימה לתעסוקה במקצועות כגון: מחקר ופיתוח בתעשיות ביוטכנולוגיות, איכות הסביבה, תעשייה חקלאית, מחקר חקלאי, והדרכה חקלאית. בנוסף, רבים מבוגרי החוג ממשיכים את לימודיהם לתארים מתקדמים.

אם הינכם מעוניינים בלמידה והבנה של מערכות טבעיות וחקלאיות מורכבות בהן קיימים יחסי גומלין בין אורגניזמים שונים, מקומכם איתנו!

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון בהגנת הצומח בפקולטה לחקלאות ברחובות של האוניברסיטה העברית.


החוג להגנת הצומח:
החוג להגנת הצומח הינו חוג רב תחומי המציע לימודים ומחקר במגוון של נושאים הקשורים לסביבת האדם ופועלו, תוך הדגשת הסביבה החקלאית ואורגניזמים המזיקים או מועילים בסביבה זו. דוגמא לאורגניזמים מזיקים – חרקים הניזונים על העלווה הצמחית או חיידקים ופטריות הגורמים למחלות בצמחים. דוגמא לאורגניזמים מועילים – חיידקים קושרי חנקן בשורשי הצמח או צרעות טפיליות שצאצאיהם מתפתחים בתוך גוף החרקים המזיקים וכך גורמים לקטילתם.

החוג מאחד תחת קורת גג אחת מורים העוסקים בתחומי מחקר שונים, החל במיקרוביולוגיה סביבתית, ביוטכנולוגיה והנדסה גנטית, דרך אקולוגיה, פיסיולוגיה והתנהגות של חרקים וכלה באפידמיולוגיה של נגעים בבתי גידול חקלאים, והדברתם באמצעים ידידותיים לסביבה. הקו המאחד את המורים בחוג הוא זיקתם לאורגניזמים המועילים או מזיקים לאדם, לפועלו או לסביבתו.

מרצי החוג:
מורי החוג עובדים בחמש רמות מיקוד שונות- הרמה המולקולרית, התאית, רמת האורגניזם השלם, חקר אוכלוסיות ולמידת יחסי הגומלין בין אורגניזמים שונים המאכלסים את אותו בית גידול. גישה רחבת אופקים זו מתבטאת בתכנית הלימודים של החוג.

מטרת הלימודים:
מטרת הלימודים לתואר בוגר בחוג היא הקניית ידע רחב ומגוון בתחומי הביולוגיה, האקולוגיה והחקלאות. ידע זה מקנה לבוגרינו חשיבה מדעית מודרנית אשר ניתן ליישמה הן בלימודים לתארים מתקדמים והן בתעסוקה במקצועות כגון: מחקר ופיתוח בתעשיות ביוטכנולוגיות, איכות הסביבה, תעשייה חקלאית, מחקר חקלאי, והדרכה חקלאית.

תחומי ההוראה בחוג כוללים:
מכיוון שמדובר בחוג רב תחומי, מתחילים לימודי הבוגר בהקניית ידע במגוון רחב של תחומים בביולוגיה: בעלי-חיים (בדגש על חסרי חוליות), צמחים, פטריות, חיידקים ונגיפים. לדוגמא: קורסי מבוא במדעי הצמח, אנטומולוגיה (מדע החרקים) על היבטיה השונים (אקולוגיה, פיזיולוגיה והתנהגות), נמטולוגיה (מדע התולעים), מיקרוביולוגיה ווירולוגיה.

בהמשך, עוברים התלמידים לעסוק בלימודיהם במערכות טבעיות וחקלאיות מורכבות בהן קיימים יחסי גומלין בין האורגניזמים השונים. לדוגמא: קורסים העוסקים במיקרוביולוגיה סביבתית, האבקה, הדברה ביולוגית, מדע מחלות הצמחים על היבטיו השונים, בדגש על אפידמיולוגיה ופתוגנזה, פיתוח אמצעים חדשים וידידותיים לסביבה להגנה על הצמח מפני מחלות ומזיקים ועל הסביבה מפני זיהומים.

שילובים אפשריים:
החוג מאפשר לתלמידיו הרוצים בכך ללמוד במסגרת ’תוכנית ההתמחות בביוטכנולוגיה’ ובחטיבות ’חקלאות ואיכות הסביבה’ ו’חקלאות כלכלה ושיווק’. הלימוד במסגרת זו הוא לפי תוכנית מיוחדת, התואמת וחופפת במידה רבה את תוכנית הלימודים בחוג. בנוסף, קיימת תוכנית לימודים העוסקת ב’שמירת טבע ושטחים פתוחים’.

- במסגרת החוג מתקיימים גם לימודים לתארים מתקדמים.

כל מסלולי הלימוד של  האוניברסיטה העברית בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649