האוניברסיטה העברית בירושלים

תואר ראשון בלימודי הסביבה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה,שפלה - הר הצופים ירושלים 91905

תואר ראשון בלימודי הסביבה
באוניברסיטה העברית בירושלים!

מטרת התכנית:
מטרת התכנית להקנות לתלמידיה כלים להבנת הסביבה הטבעית ולהתמודדות עם הבעיות המחריפות של איכות הסביבה.

הכשרת הבוגרים:
התכנית תכשיר עתודות חוקרים ואנשי מעש שיוכלו להתמודד עם האתגרים של הבנת התהליכים המתרחשים בסביבתנו וצרכי ההתמודדות עימם.

מסלול דו-חוגי:
ניתן ללמוד בתכנית רק במסלול דו-חוגי, בשילוב עם כל אחד מחוגי מדעי הטבע, כגון מדעי כדור הארץ, מדעי החיים ועוד...

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון בלימודי הסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים.


הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע:
בפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע מתקיימים לימודים לקראת התארים בוגר במדעי הטבע (.B.Sc), מוסמך במדעי הטבע (.M.Sc) ודוקטור לפילוסופיה (.Ph.D).

לימודים לתואר בוגר:
מטרת הלימודים היא להביא את הבוגרים להיכרות עם תחומים, מיומנויות וכלים שנדרשים בעולם המדע.
כל אלו עשויים לשמש בסיס לעיסוק הן בתחומים יישומיים רבים המבוססים על מדעי הטבע, והן להמשך לימודים: תעודת הוראה בבתי הספר, לימודים למוסמך ודוקטור כולל המשך בלימודים מתקדמים בכיוונים בעלי אופי מעשי (מדע יישומי, ביוטכנולוגיה, רפואת שיניים, רפואה ורפואה וטרינרית).

הלימודים לתואר בוגר נמשכים שלוש שנים פרט ללימודים בחוג להנדסת מחשבים, שהם במסלול ארבע-שנתי. הלימודים כוללים קורסי חובה וקורסי בחירה ובהם שיעורים, תרגילים, מעבדות וסיורי לימודים.

מלגות מיוחדות:
הפקולטה תעניק מלגות מיוחדות, בגובה מחצית שכר לימוד שנתי, לתלמידים חדשים בעלי נתוני קבלה גבוהים שיממשו לימודי שנה א’ בתכנית מלאה בחוגים: כימיה, מתמטיקה, פיסיקה, תכנית משולבת במדעים מדוייקים או מדעי כדור הארץ.

- סף הזכאות למלגה נקבע בהתאם למדרג המועמדים של אותה שנה על פי הציון המשוקללתואר ראשון בלימודי הסביבה:
השינויים החלים בסביבתנו, נמצאים במוקד העניין המדעי והציבורי בארץ ובעולם. הכרת והבנת התהליכים המעצבים את האטמוספירה, האוקינוסים והיבשות על סביבותיהן ואת יחסי הגומלין בינם לבין האורגניזמים המתקיימים בה, כולל האדם, הינם מהמרתקים שבלימודי מדעי הטבע.
בפקולטה למדעי הטבע מצויים מוקדי מחקר והוראה ייחודיים להכשרת כח האדם הנחוץ להתמודדות עם הצדדים הבסיסיים והיישומיים של אתגרים אלה.

מטרת התכנית:
מטרת התכנית להקנות לתלמידיה כלים להבנת הסביבה הטבעית ולהתמודדות עם הבעיות המחריפות של איכות הסביבה. התכנית תכשיר עתודות חוקרים ואנשי מעש שיוכלו להתמודד עם האתגרים של הבנת התהליכים המתרחשים בסביבתנו וצרכי ההתמודדות עימם.
התכנית תאפשר העמקה והרחבה של כיווני מחקר והוראה קיימים בפקולטה ופיתוחם של כיוונים נוספים ההכרחיים להתמודדות עם מגוון הבעיות הסבוכות של הסביבה ושמירת איכותה.

מסלול דו-חוגי:
הלימודים לבוגר מוצעים בהיקף של חוג רגיל. ניתן ללמוד בתכנית רק במסלול דו-חוגי, בשילוב עם כל אחד מחוגי מדעי הטבע, כגון מדעי כדור הארץ, מדעי החיים או עם אחד מהחוגים הבאים מפקולטאות אחרות: גאוגרפיה, חינוך, יחסים בינלאומיים, מדע המדינה, כלכלה, סטטיסטיקה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, פילוסופיה או משפטים.

תכנית הלימודים:
תכנית הלימודים כוללת לימודי יסוד רחבים במדעי הטבע, קורסי חובה, מבואות העוסקים במגוון הרחב של תחומי מדעי הסביבה, וקורסי בחירה מתקדמים, במגוון רב של נושאים.

●● במסגרת החוג מתקיימים גם לימודים לתארים מתקדמים.

כל מסלולי הלימוד של  האוניברסיטה העברית בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649