היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת תל אביב

לימודי שיטת הגשטלט

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן

לימודי שיטת הגשטלט ע"ש פיי רטנר:
לטפל במטופל – לתמוך במטפל

תורת הגשטלט הנה אסכולה פסיכולוגית והשקפת חיים הרואה באדם וסביבתו שלמות אחת המורכבת מיסודות שונים המקיימים ביניהם יחסי גומלין. שיטה זו עושה שימוש בכל אמצעי הביטוי האנושי ולכן עוצמתה רבה.

קרן פיי רטנר מעניקה מלגות לסיוע בשכר הלימוד
לתלמידים בלימודי הגשטלט!


מטרות הלימודים:
◄ לפתח וללמד גישות בסיסיות בהתערבות במצבים אנושיים שונים
◄ לפתח ולהעשיר את יכולות המטפל לעמוד בקשיים של העבודה הטיפולית

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות הלימודים בתכנית ללימודי שיטת הגשטלט ביחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת ת"א.


תכנית הכשרה דו-שנתית ע"ש פיי רטנר:
לימודי שיטת הגשטלט לטפל במטופל – לתמוך במטפל


התכנית ללימודי הגשטלט ע"ש פיי רטנר ז"ל הוקמה ונוהלה שנים רבות על ידי פרופ’ שרגא סרוק בסיוע קרן שנתרמה ע"י משפחת רטנר מקליבלנד, אוהיו, ארה"ב.

תורת הגשטלט הנה אסכולה פסיכולוגית והשקפת חיים הרואה באדם וסביבתו שלמות אחת המורכבת מיסודות שונים המקיימים ביניהם יחסי גומלין. שיטה זו עושה שימוש בכל אמצעי הביטוי האנושי ולכן עוצמתה רבה. שיטה ייחודית זו ישימה לטיפול ביחיד, במשפחה, בקבוצה, בקהילה, וכן בייעוץ, חינוך, סיעוד וארגון - לכן אנשי מקצוע העוסקים בטיפול, בחינוך ובניהול יוכלו למצוא בתכנית כלים יעילים לעבודתם.מטרות הלימודים:
◄ לפתח וללמד גישות בסיסיות בהתערבות במצבים אנושיים שונים – יחידניים, זוגיים, משפחתיים, קבוצתיים וארגוניים.
◄ לפתח ולהעשיר את יכולות המטפל לעמוד בקשיים של העבודה הטיפולית: הכאב, ההזדהות יתר וחסר, שחיקה, הכעס על המטופל ודרכי ההתמודדות איתו, טיפוח יכולות הקשר של המטפל בעיקר בקשרים בעייתיים, וזיהוי מקורות תמיכה עצמיים וחברתיים.
מטרות אילו תושגנה תוך שימוש בעקרונות שיטת הגשטלט ובלמידה הוליסטית שיש בה שימוש בערוצים קוגניטיביים, רגשיים והתנהגותיים.

הנחות היסוד של התכנית הן:
◄ כוליות המטפל – פיתוח גישה הוליסטית להבנת תהליכים רגשיים, שכליים והתנהגותיים של המטפל.
◄ כוליות המטופל – פיתוח גישה הוליסטית למטופל.
◄ המפגש בין המטפל למטופל הוא הבסיס לשינוי, במפגש שני המשתתפים שותפים שווי חובות וזכויות.
◄ לתהליכי תפיסה בין אישית חשיבות מרכזית במפגש האנושי בין מטפל למטופל, וניתן לטפח כישורים תפישתיים ככלי עבודה וככלי תמיכה.

כל מסלולי הלימוד של  היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת תל אביב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649