היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת תל אביב

טיפול גשטלט גופנפש

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן

בואו לקורס חוויתי למטפלים
בשיטת הטיפול גשטלט גופנפש!

הקורס מבוסס על גישת ה-Body Process שפותחה במכון הגשטלט
של קליבלנד, אוהיו, וגישות טיפוליות נוספות.

מטרת הלימודים:
קורס השתלמות חווייתי-לימודי המיועד להעשרה מקצועית ואישית של מטפלים, בדרך של למידה מושגית והתנסותית של טיפול גופנפש
ברוח הגשטלט.

◄ הלימודים כוללים התנסויות מונחות
ופיתוח ההקשבה לגוף!


מבין הנושאים הנלמדים:
◄ מבוא לתרפיית גשטלט כטיפול גופנפש
◄ התערבויות טיפוליות בסיסיות בתרפיית גופנפש
◄ העמקת המיומנויות, לקראת מפגש טיפולי מלא בגופנפש

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות
וקבל/י את כל המידע אודות הלימודים בתכנית טיפול גשטלט גופנפש
ביחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת ת"א.


מטרת התכנית:
קורס השתלמות חווייתי-לימודי המיועד להעשרה מקצועית ואישית של מטפלים, בדרך של למידה מושגית והתנסותית של טיפול גופנפש ברוח הגשטלט.
הקורס מבוסס על גישת ה-Body Process שפותחה במכון הגשטלט של קליבלנד, אוהיו, וגישות
טיפוליות נוספות.

אוכלוסיית היעד:
הקורס מיועד לאנשי מקצוע בתחומי הטיפול, הריפוי, הסיוע והייעוץ, עם ובלי רקע קודם בתרפיית גשטלטמיומנויות ותכני הלימוד:

חלק א’:
מבוא לתרפיית גשטלט כטיפול גופנפש
מפגש עם מושגים ושיטות עבודה בגשטלט ויישומם בטיפול גופנפש, התנסות בהתערבויות בסיסיות התומכות במודעות ושינוי ברמה הפיזית, פיתוח מיומנות בפעולה הנובעת מנוכחות-בגוף ב"כאן ועכשיו" תוך שימוש בשפה המעוגנת בחוויה. מושגים בסיסיים יכללו: "הגוף הוא אני" Body as Self ; Cycle-of-Experienceוהיבטיו הגופניים כבסיס פנומנולוגי ללמידה ולחוויה ; המפגש הטיפולי כזירה דיאלוג של התנסות וניסוי ; "התנגדויות" כ-Contact Styles ; קוטביות (Polarities) והשלכותיה בחוויית הגופנפש ; והתיאוריה הפרדוקסלית של שינוי.
נרבה לעסוק ב"תחושות" הגופניות כחומר הגלם של הרקע (Ground), ממנו מופיעות דמויות (Figures) רגשיות, קוגניטיביות וכיוצ"ב ומתעצבת חוויה מודעת.

חלק ב’:
התערבויות טיפוליות בסיסיות בתרפיית גופנפש
נפתח מיומנויות של תמיכה-עצמית כמטפלים: קרקוע (Grounding), נשימה ותנועה ופיתוח היכולת להעביר מיומנויות אלו למטופל. נפתח ונשכלל שפה המעוגנת בתחושות גופניות. נחזק תחושת הבעלות על ה-Body Self, ואפשרויות לתמיכה בבעלות זו אצל המטופל, בדרך לנוכחות מלאה בגוף. נעסוק ב-Contact כחוויית יסוד במפגש הטיפולי ומגע כסוג של התערבות, נפתח מיומנויות של זיהוי והתערבות בהיבטים הגופניים של Contact-Styles.

חלק ג’:
העמקת המיומנויות, לקראת מפגש טיפולי מלא בגופנפש:
העמקה בהיבטים הבעתיים וחווייתיים של גוף ותנועה. מודעות להבניה-גופנית-עצמית (Body Structuring) כתהליך תמידי ומתמשך בעל רקע התפתחותי. נכיר בנוכחות המטפל בגופו, נכונותו "להשתמש בעצמו" כנוכחות פיזית ובחוויה הקיומית כמטפל של Being בגוף כהתערבות טיפולית משמעותית התומכת ביכולת להפיק תנועה מתהליכי הבנייה-גופנית, סגנונות-מגע, קוטביות ותכנים אישיים (Personal Themes) תוך קישור החוויה הפיזית לתכנים משמעותיים בחיים. נעסוק בהעמקת ההיכרות עם מגוון של התערבויות גופנפש עפ"י הגשטלט ונגיע ליכולת ליצור התנסויות וניסויים של גופנפש בטיפול גשטלט.

הלמידה תתבצע מתוך מחויבות לגישה הוליסטית לטיפול וייעוץ בכל רמות המערכת: פרטני, קבוצתי ומערכתי, כולל היבטים של צמיחה אישית פיזית, מנטאלית, רגשית ורוחנית, מתוך אמונה בצמיחה והתפתחות אישית כהיבט בלתי נפרד מהתפתחות והעשרה מקצועית, ומתוך מודעות להשלכות האתיות של שמירה על גבולות ו Use-of-Self במפגש טיפולי של גופנפש.

שיטות הלמידה:
החלקים הדידקטיים והמושגיים ישולבו הן בהתנסויות מעשיות והן בהתערבויות טיפוליות פרטניות עם הדרכה צמודה. תודגש הנוכחות בBody-Self באמצעות התנסויות מונחות ופיתוח ההקשבה לגוף. תהליכים קבוצתיים יאפשרו עיבוד נוסף של התכנים הלימודיים והאישיים. תלמידי התכנית יגישו בתום לימודיהם עבודה מסכמת.

הקף התכנית:
שני סמסטרים, 140 שעות אקדמיות

כל מסלולי הלימוד של  היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת תל אביב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649