היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת תל אביב

קורס אימון (COACHING)

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן

קורס אימון (COACHING)

אימון (COACHING) הוא תחום שמטרתו לסייע לאנשים לקדם מטרות בחיים, ולהגשים את עצמם. תפקיד המאמן ללוות אנשים במצבי מעבר ומצבי משבר וכן אנשים המבקשים להעצים כישורים ואיכות חייהם.

הקורסים הנלמדים בתוכנית:
◄ סוגיות תיאורטיות ופרקטיות באימון ובפסיכולוגיה
◄ יישום עקרונות מתחום הפסיכולוגיה באימון
◄ אימון קריירה
◄ העשרה בכלים אימוניים
◄ פרקטיקום והדרכה קבוצתית
◄ תהליך התנסותי באימון קבוצתי
◄ מרתון חווייתי

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות הלימודים בקורס אימון ביחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת ת"א.


אימון (COACHING) הוא תחום שמטרתו לסייע לאנשים לקדם מטרות בחיים, ולהגשים את עצמם . תפקיד המאמן ללוות אנשים במצבי מעבר ומצבי משבר וכן אנשים המבקשים להעצים כישורים ואיכות חייהם.

תנאי קבלה:


◄ בעלי תואר אקדמי, עדיפות לתואר שני, בתחומי מדעי ההתנהגות, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, התנהגות ארגונית, ייעוץ חינוכי, מדעי החברה וההתנהגות, לימודי עבודה. בעלי ניסיון מקצועי של שנתיים לפחות.
◄ במקרים מיוחדים, תישקל מועמדותם של בעלי תארים אקדמיים מתחומים אחרים, בעלי נתונים וכישורים גבוהים ובעלי ניסיון מקצועי המתאימים להצלחה בתכנית, וזאת לאחר קורס הכנה שיתקיים פעם בשבוע.

מטרת התכנית והרציונל שלה:
התכנית מכשירה לומדים בעלי רקע מתאים במדעי ההתנהגות באימון אנשים להצלחה, מימוש והגשמה עצמית בתחומי חייהם השונים. מחקרים חדשניים מראים כי רקע בתחום מדעי ההתנהגות תורם ומגביר אפקטיביות אימון. הדגש בתכנית זו הינו על שילוב תיאוריות וכלים ישומיים מתחומי הפסיכולוגיה ההומאניסטית, הפסיכולוגיה האקזיסטינציאליסטית, גישות קוגניטיביות-התנהגותיות באימון.

היקף התכנית:
שני סמסטרים
הלימודים מתקיימים ביום לימודים מרוכז אחד בשבוע בשעות אחרי הצהריים והערב (יום ה’).תכנית הלימודים:

סימסטר א’:
סוגיות תיאורטיות ופרקטיות באימון ובפסיכולוגיה:
בקורס זה ילמדו הסטודנטים לנתח סיטואציות מהחיים ולמצוא להן תשובות יישומיות בהגשמת יעדים בתחומי הקריירה והחיים, בתחום הרוחני ובתחומים בינאישיים. במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים למאגר של עקרונות וכלים מעולם האימון ויובנו המשמעויות וההשפעות שלהם בתחום האימון. באמצעות תרגילים חווייתיים יתנסו הסטודנטים בעבודה על מושגים כמו- ערכים וחזון, האג’נדה של המאומן, מימוש עצמי, ’גרמלינים’- השדונים הפנימיים המערערים את כוחותינו, פרספקטיבות קוגניטיביות שמאפשרות בחירה מתוך עוצמה, וחיבור לחוויה רגשית של ’כאן ועכשיו’. נלמד לשלב בין אינטואיציה, יצירתיות ומשחק בין כלי האימון כדי ’לרקוד את הרגע’ עם המאומן ולעזור לו להגשים את מי שהוא נועד להיות.

יישום עקרונות מתחום הפסיכולוגיה באימון:
מטרת הקורס הוא ללמד את הסטודנטים להכיר את היסודות הפסיכולוגיים והפילוסופיים של מקצוע האימון. במסגרת הקורס ייבחנו עקרונות מתחומי הפסיכולוגיה ההומניסטית. הפסיכולוגיה החיובית והפסיכולוגיה הקוגניטיבית ותרומתן להתפתחות מקצוע האימון. תובנות הקשורות לתחום הפסיכופתולוגיה יוצגו על מנת לדעת להבחין מי ומה אינו מתאים לאימון. במסגרת קורס זה יילמדו גם כללי האתיקה וההיבטים המשפטיים של מקצוע האימון.

אימון קריירה:
חלק ניכר מהמטרות האימוניות שלשמן אנשים באים לאימון קשור לעולם העבודה. הקורס יקנה ידע בסיסי על עולם העבודה, וכן כלים לביצוע אימון בהקשר הרחב של עולם העבודה. בקורס נלמד כיצד ליישם כלים מ"ארגז הכלים" האימוני בהקשר לקריירה ולכל אימון אישי לחיים. בקורס נשתמש בניתוח מקרים אימוניים, עבודה על קידום מטרות אימוניות אישיות וכן על כלי עבודה מתחומי הקריירה והאימון

סמסטר ב’:
העשרה בכלים אימוניים:
הקורס יעניק העמקה בתחומי אימון כגון כלים מתחום האימון הפילוסופי, פסיכולוגיה חיובית, עבודה עם קבוצות, תנאים להצלחה באימון, אימון זוגי ומשפחתי ועוד.

פרקטיקום והדרכה קבוצתית:
התלמידים יחולקו לקבוצות קטנות, ויקבלו הדרכה שבועית על ידי מורים מסגל התכנית .
ההדרכה הינה חלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים ובה ניתנת התייחסות ספציפית למקרים אימוניים וליווי אישי בקבוצה קטנה.

תהליך התנסותי באימון קבוצתי:
כל תלמיד יעבור בעצמו אימון כמתאמן בקבוצה של עד 10 משתתפים. האימון הקבוצתי יימשך כ2 שעות אקדמיות, וישתרע על פני 10 מפגשים. האימון הקבוצתי מאפשר לכל תלמיד להתנסות בתהליך האימון מהצד של המתאמן. בנוסף על האימון הקבוצתי, אנו ממליצים לכל תלמיד לעבור תהליך אימוני כמתאמן באופן עצמאי מעבר לתוכנית

מרתון חווייתי (6 שעות):
שיטת הלימוד: הוראה פרונטאלית משולבת בתרגילים חווייתיים.

כל מסלולי הלימוד של  היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת תל אביב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649