היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת תל אביב

תפישה התיאורטית והיישומית של FOULKES

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן

בואו להכיר את תפישה התיאורטית והיישומית
של FOULKES בעבודה עם קבוצות!

S.H.Foulkes מציג גישה המשלבת בין הבנות פסיכואנליטיות של תהליכים תוך-אישיים ובין-אישיים, בקונטקסט החברתי והתרבותי שבו הם מתרחשים.

היקף התכנית:
70 שעות לימוד

קהל היעד:
בוגרי תכניות להנחיית קבוצות ובוגרי מ.א במסלול קבוצות

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות הלימודים בתכנית תפישה התיאורטית והיישומית של FOULKES בעבודה עם קבוצות ביחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת ת"א.


על התוכנית:
S.H.Foulkes מציג גישה המשלבת בין הבנות פסיכואנליטיות של תהליכים תוך-אישיים ובין-אישיים, בקונטקסט החברתי והתרבותי שבו הם מתרחשים.

בקבוצות עפ"י משנתו של פוקס, הדגש המרכזי הנו על חקירת תהליכי הקומוניקציה בין היחיד (ה"אני") לבין הקבוצה (ה"אנחנו"), במטרה לאפשר ליחיד להיות מובן לעצמו ולקבוצה – ולהיפך.

הגישה מניחה קיומם של תהליכים לא-מודעים במערכות פתוחות (אישיות, קבוצתיות וארגוניות) הנמצאות בשיווי-משקל דינמי, תוך הסתגלות מתמדת לסביבה.תכנית הלימודים:

תיאוריה:
מבוא לאנליזה קבוצתית, יילמדו המושגים הבסיסיים מתורתו שלFoulkes כגון: Matrix Resonance, Mirroring, , המנחה הפוקסיוני, ניהול דינמי ומנהיגות טיפולית.

הדרכה:
הדרכה ביישום הידע שנרכש בקורס התיאוריה בניהול והנחיית קבוצות, במסגרות העבודה השונות של הלומדים, כגון: עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, חינוך, ייעוץ וכו’. ההדרכה תינתן בקבוצות קטנות.

אוכלוסיית היעד:
בוגרי תכניות להנחיית קבוצות ובוגרי מ.א במסלול קבוצות.

היקף התכנית:
סמסטר א’, 5 שעות אקדמיות כל מפגש, סה"כ 70 שעות לימוד.

כל מסלולי הלימוד של  היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של אוניברסיטת תל אביב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649