האוניברסיטה העברית בירושלים

תואר שני בחינוך

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה - הר הצופים ירושלים 91905

תואר שני בחינוך באוניברסיטה
העברית בירושלים!

בלימודי המוסמך עשר מגמות התמחות:
● לימודים משולבים במדעי החינוך
● מחשבת החינוך
● סוציולוגיה של החינוך
● מדיניות ומינהל בחינוך
● חינוך יהודי
● פסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה קלינית של הילד
● מסלול אישי בפסיכולוגיה אקדמית- מחקרית-חינוכית
● ייעוץ חינוכי
● חינוך מיוחד
● למידה והוראה
● לקויות למידה

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר
שני בחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים.


הלימודים למוסמך מתנהלים בשלושה מסלולים:
● מסלול מחקרי - בא לפתח את כושרם המחקרי של התלמידים ולהעמיק את ידיעותיהם בתחום לימודיהם. מסלול זה מאפשר המשך לימודים לתואר דוקטור.
● מסלול לא מחקרי - בא להרחיב ולהעמיק את ההשכלה האקדמית, בהיבטיה המקצועיים והעיוניים כאחת. תלמידים במסלול זה או מי שסיימו את לימודיהם במסלול הלא מחקרי וירצו להמשיך בעבודת המחקר לשם קבלת תואר דוקטור, יהיו חייבים בדרישות נוספות כמו כתיבת עבודת גמר לתואר מוסמך.
● מסלול משולב להוראה - נועד להרחיב את ההשכלה האקדמית מצד אחד, ולהעניק לתלמידים את ההכשרה והמיומנות בהוראה מצד שני.הלימודים למוסמך מתמקדים בהיבטים העיוניים והמחקריים בתחומי החינוך השונים. מספר מגמות מכשירות בעלי מקצוע לתפקידי הדרכה, טיפול, ניהול וייעוץ במערכת החינוך.

הלימודים למוסמך בחינוך מתקיימים במסלולים הבאים: מסלול מחקרי ומסלול לא מחקרי.

בלימודי המוסמך עשר מגמות התמחות:

לימודים משולבים במדעי החינוך:
התכנית מיועדת למעוניינים בהשכלה כללית בחינוך ולמעוניינים במחקר חינוכי המחייב פרספקטיבה רחבה ומגוונת על סוגיות חינוכיות. התלמידים יוכלו לבנות לעצמם תכנית לימודים אישית.

מחשבת החינוך:
התכנית מיועדת לתלמידים המכשירים את עצמם למחקר או להוראה והיא עוסקת בסוגיות עקרוניות בחינוך, תוך חשיבה עיונית ופילוסופית.

סוציולוגיה של החינוך:
התכנית מיועדת למועמדים המבקשים לעסוק בסוגיות חינוכיות מנקודת מבט חברתית ותרבותית. למעוניינים להתמחות במחקר סוציולוגי בחינוך (מחקר בארגונים ממשלתיים ומוסדות מחקר) ולמתעתדים להשתלב בתפקידי מנהיגות ויזמות חינוכית במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית (הנהגה קהילתית, עיצוב מדיניות חינוכית, פעילות בארגונים וולונטריים בחברה האזרחית ועוד).

מדיניות ומינהל בחינוך:
במגמה מוצעים שני מסלולי לימוד:
- מסלול במינהל, תכנון ומדיניות בחינוך
- תכנית הכשרה לתפקידי ניהול ועיצוב מדיניות במערכת החינוך

חינוך יהודי:
הלימודים במגמה מכוונים לבירור המטרות, הדרכים והבעיות בהנחלת התרבות היהודית ובהוראת מקצועות היהדות בארץ ובתפוצות. לימודי המגמה פותחים בפני התלמידים אפשרויות תעסוקה בתחומים שונים של החינוך היהודי.

פסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה קלינית של הילד:
המגמה משותפת לבית הספר לחינוך ולחוג לפסיכולוגיה. המגמה מכשירה את תלמידיה לקראת השתלבות בתחומים שונים של עבודה פסיכולוגית עם ילדים ובני נוער במסגרות חינוכיות וטיפוליות שונות ועם סוכני החינוך והחברות שאיתם הם נמצאים בקשר. הלימודים מתקיימים במסלול מחקרי בלבד. יכולים להגיש מועמדות רק בעלי תואר בוגר בפסיכולוגיה.

מסלול אישי בפסיכולוגיה אקדמית- מחקרית-חינוכית:
מסלול אישי לבוגרי פסיכולוגיה מצטיינים, אשר אינם מעוניינים בתהליך הכשרה קליני אלא בהוראת פסיכולוגיה במוסדות להשכלה גבוהה ו/או במחקר בתחומים שונים בפסיכולוגיה. המסלול מתקיים במקביל למסלול ההכשרה הקליני.

ייעוץ חינוכי:
המגמה מכשירה תלמידים לתפקיד יועץ חינוכי, ומקנה ידע עיוני ומעשי בתחום הייעוץ. ההתמחות העיקרית היא בייעוץ במסגרת בתי-הספר אולם הנטייה היא להתרחב מעבר לתחום זה ולהכשיר גם בתחום הייעוץ בבחירת מקצוע, ייעוץ למבוגרים וכיו’ב. ההכשרה – העיונית והמעשית – מכוונת הן לייעוץ פרטני וקבוצתי והן לאבחון המערכת ולדרכי ההתערבות בה.

חינוך מיוחד:
המגמה מכשירה תלמידים לקראת השתלבות בתחומים השונים של עבודה עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
מתוך ראייה כוללת של כל הצרכים החינוכיים המיוחדים הקיימים, מתמקדת המגמה הן באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בשכיחות גבוהה והן באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בשכיחות נמוכה.

למידה והוראה:
הלימודים במגמה מתמקדים בתהליכי למידה, חשיבה והוראה וביחסי הגומלין שביניהם. היא חושפת בפני התלמידים עולם מחקר חדשני העוסק בתהליכי החשיבה של תלמידים ומורים, בתהליכים של שיח ותרבות, בתהליכים קוגניטיביים ולשוניים ובתהליכי הוראה.

לקויות למידה:
מטרת הלימודים במגמה היא להקנות ידע בתחומים המרכזיים של לקויות הלמידה על היבטיהם השונים: חקירה והבנה של הבסיס הקוגניטיבי / נוירוקוגניטיבי ללקות, אפיוניה של הלקות, אבחון של הלקות ודרכי התערבות רלוונטית.

כל מסלולי הלימוד של  האוניברסיטה העברית בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649