המרכז האקדמי רופין

MSW בעבודה סוציאלית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - עמק חפר 4025000

אודות התחום

 

 

בשנים האחרונות, החברה הישראלית והעולם כולו מתמודדים עם התעצמות והצטברות של מצבי לחץ וטראומה קולקטיביים – מלחמות, מגפות, רעידות אדמה, התחממות גלובלית ועוד. דוגמה כואבת במיוחד היא המתקפה האכזרית על ישראל בשבעה באוקטובר 2023, שגרמה לטראומה קולקטיבית במדינת ישראל.

 

לצד זאת, מקרים של אלימות בתוך המשפחה ופגיעות בתוך המשפחה שכיחים אף הם במידה מדאיגה. היקפי התופעות הללו מחייבים אותנו להכשיר עובדות ועובדים סוציאליים בעלי ידע ומומחיות מתאימים. מצבים שכאלה מצריכים ידע, כלים ומיומנויות שיאפשרו התערבות ומתן מענה מתקדם בעבודה סוציאלית, ואת אלה מבקשת התוכנית להקנות.

 

 

אודות התכנית

 

 

תוכנית המוסמך בעבודה סוציאלית של המרכז האקדמי רופין מבקשת לפתח בקרב הסטודנטים ידע ומיומנויות הדרושים לפרקטיקה מתקדמת בעבודה סוציאלית, בדגש על פיתוח חוסן במצבי לחץ וטראומה. התוכנית תיצור תשתית להשתלבותם של בוגריה בתפקידי טיפול, ניהול והדרכה בשירותים חברתיים טיפוליים וכן בתפקידי מחקר, הוראה והכשרה באקדמיה ובשדה.

מחקרים מראים שמרבית האנשים נחשפו בעבר או ייחשפו בשלב כלשהו למצבי לחץ וטראומה העלולים לפגוע ברווחתם הפסיכולוגית ובתפקודם הבין-אישי והחברתי. מודלים עדכניים מאפשרים להפחית ואף למנוע את ההשלכות השליליות של הטראומה על הנפגעים ולהגביר את החוסן האישי והקהילתי. עובדים סוציאליים מצויים בחזית המאבק בבעיות חברתיות ובמצבי טראומה, ולכן הם זקוקים לידע ולמיומנויות שיכשירו אותם להתמודד באופן מיטבי עם אתגרים אלו.

התוכנית מיועדת להקנות לעובדים סוציאליים שיטות התערבות מגוונות וחדשניות ומיומנויות טיפול מתקדמות ולפתח רוח חקרנית, אחראית וקפדנית שרלוונטית לשדה. היא מתבססת על גופי ידע עדכניים תיאורטיים, פרקטיים ואמפיריים וכוללת מגוון רחב של קורסים תיאורטיים ומעשיים.
הסטודנטים בתוכנית יקבלו הכשרה מתקדמת בתחום המחקר בעבודה סוציאלית ויידרשו לכתוב עבודת גמר במסגרת הדרישות לסיום התואר.

 

 

משך הלימודים ומתכונתם

 

 

שנתיים אקדמיות, ארבעה סמסטרים. יום לימודים מלא אחד בקמפוס (ימי שלישי) ויום לימודים נוסף לעבודה במקום הפרקטיקום. ייתכנו מספר ימי לימודים נוספים מרוכזים בהודעה מראש.

 

 

 

מטרות ויעדים

 

 

  • לחשוף את הסטודנטים לידע מגוון, מקיף ועדכני בעבודה הסוציאלית בדגש על לחץ, טראומה וחוסן בהקשרים אישיים, משפחתיים, קהילתיים וחברתיים.
  • לפתח את מיומנויותיהם של הסטודנטים בתכנון ובהערכה של בעיות אישיות וחברתיות ובהתערבות מתקדמת מבוססת ראיות, כך שיאפשרו מגוון רמות התערבות ויתייחסו לשלל מצבים, תרבויות והקשרי חיים.
  • להקנות לסטודנטים כלים מתקדמים שבאמצעותם יוכלו לעסוק בהתערבות ישירה, בהדרכה, בניהול ובמחקר יישומי.
  • לקשר בין הידע התיאורטי והאמפירי ובין התערבות בשדה.
  • לפתח ראייה רפלקטיבית וביקורתית על תהליכי התערבות ומדיניות חברתית.
  • לפתח רגישות אתית להתמודדות במצבים מורכבים בשדה החברתי.
  • לקדם גישה המדגישה יצירת יחסי שותפות עם לקוחות ורותמת את מוסדות החברה לקידום רווחתם של פרטים, משפחות, קהילות וכלל החברה.
  • לקדם ראייה רב-תרבותית שמביאה בחשבון את ההקשר החברתי, התרבותי והפוליטי של המיעוט הערבי בישראל.
  • להקנות לסטודנטים מגוון כלים שיוכלו לשמש אותם כמנהלים, מפקחים, מדריכים ואנשי מקצוע בשדה.

 

 

למי מיועדת התוכנית?

 

 

התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהמרכז האקדמי רופין או ממוסדות אקדמיים אחרים המעניקים תואר BSW.

* הענקת התואר מותנית באישור של המועצה להשכלה גבוהה

 

 


כל מסלולי הלימוד של  המרכז האקדמי רופין


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649