הקריה האקדמית אונו

תואר ראשון בחינוך וחברה עם התמחות במוגבלות, נגישות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה
  • אזור גיאוגרפי:
     סניפים בכל הארץ

נלמד בקמפוסים :  אונו  ,ירושלים , חיפה

 

 

אודות

 

הקורס מתאים לכאלה שרוצים להשתלב במהירות בעולם העבודה בתחום החינוך, הטיפול והתמיכה בילדים ואנשים עם מוגבלות והם:
• בעלי ענין בעולם המוגבלויות והנגישות ומעוניינים להוביל שינוי בעולם זה.
• בעלי משיכה לחידושים בתחום הולך ומתפתח בישראל.
ניתן להתחיל לעבוד בתחום במשרה חלקית כבר אחרי שנתיים של לימודים.

 

 

 

למה כדאי ללמוד את ההתמחות?

 

ההתנסות תתמקד בארבע סוגי מוגבלויות עיקריות והסטודנטים יבחרו שתיים מתוכם.
הסטודנטים לומדים את כלל מעגל החיים של אנשים עם מוגבלויות מלידה ועד זקנה.

 

 

 

תנאי קבלה

 

1. קבלה ישירה:
א. ממוצע בגרות בציון של 87 ומעלה, או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.
ב. תואר קודם ממוסד אקדמי מוכר.
2.קבלה משוקללת:
א. מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 84-70 או פסיכומטרי 520 ובגרות מלאה.
ב. מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
ג. בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.
3. תכנית אפיק מעבר לאקדמיה – לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).
4. למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

 

 

 

תכנית הלימודים

 

קמפוס קרית אונו:
מסלול בוקר ימים ב’, ג’ תרגול מתוקשב ומעשי: יום ה’
מסלול ערב ימים א׳, ג’ תרגול מתוקשב ומעשי: יום ה’
קמפוס ירושלים
מסלול בוקר משולב עם ערב יום ד’ בוקר יום א’ ערב תרגול מתוקשב ומעשי: יום ג’ ערב
קמפוס חיפה
מסלול בוקר ימים ב’, ד’ תרגול מתוקשב ומעשי: יום ג’
מסלול ערב ימים ב’, ד’ תרגול מתוקשב ומעשי: יום ה

 

מסלול נפתח באוקטובר 2024

 

דוגמאות לקורסים שנלמדים בהתמחות

 

אדם עם מוגבלות במעגל החיים
מבוא לחינוך מיוחד
המגוון האוטיסטי – מאפיינים ועקרונות עבודה
מוגבלות לא נראית א׳ – לקויות למידה והפרעת קשב
מוגבלות לא נראית ב׳ – מחלות נפש ומחלות כרוניות
עיצוב אוניברסלי וטכנולוגיה מסייעת
כז נגישות
סמינר מעשי – מדריך בריאות נפש
מוגבלות וסיכון
מסינגור אישי לסינגור קהילתי

 

 

 

מהן התעודות שמקבלים במסגרת ההתמחות

 

תעודת “רכז נגישות” (שנה ב׳) – תפקיד נדרש בכל ארגון המונה מעל 25 עובדים.הקניית מידע אודות נגישות ומניעת אפליה כלפי אנשים עם מוגבלות. רכז הנגישות יכיר את חובות החוק על מנת להעביר למנהלים ויטפל בפניות שונות של אנשים עם מוגבלות בהקשר הארגוני.
רכז הנגישות הוא הפונקציה המורשית לנהל את נושא הנגישות בתוך הארגון.
תעודת ” מדריך בריאות נפש” (שנה ג׳) – תפקיד המדריך מרכזי בקידומו של האדם המתמודד עם מחלה נפשית. מדריך השיקום מלווה את האדם המתמודד עם אתגרים נפשיים לחזור לשגרה ולנהל אורח חיים עצמאי בהתאם לתוכניות השיקום ויחד עם אנשי צוות נוספים
הסטודנט יכיר את מחלות הנפש ודרכי הטיפול בהן כולל הטיפול התרופתי, תפיסת השיקום, השילוב וההחלמה ואסטרטגיות מכוונות החלמה העומדות בבסיס העבודה בתחום השיקום הפסיכיאטרי, מודלים חדשים לאיזון מצבם הנפשי של המתמודדים, התערבויות מקדמות החלמה שמבוססות על ראיות, כמו גם היבטים של תחלואה כפולה- בריאות הנפש והתמכרויות.

 

 

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות, וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון בחינוך וחברה עם התמחות במוגבלות, נגישות והכלה בקריה האקדמית אונו


כל מסלולי הלימוד של  הקריה האקדמית אונו


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649