המרכז האקדמי רופין

MA בפסיכולוגיה קלינית של הבגרות והזקנה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - עמק חפר 4025000

ראשת המחלקה: ד”ר דניאלה איזנברג שפרן​
התואר: מוסמך (MA) בפסיכולוגיה קלינית של הבגרות והזקנה

 

אודות:

 

אחד ההישגים המרשימים ביותר של המאה העשרים הוא הארכת תוחלת החיים הממוצעת בכ-30 שנים. בישראל חיים כיום כ-900,000 בני אדם בגיל הזיקנה – כ-11% מכלל האוכלוסייה. לפי הערכות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעוד פחות מ-20 שנה תגדל אוכלוסייה זו ותמנה יותר מ-1.65 מיליון נפש.

 

הנטייה היא לראות בזקנה נטל או איום, אך למעשה שנות החיים הרבות שנוספו לאדם עשויות להיות שנים של בריאות, פעילות, התפתחות אישית וצמיחה. אולם המהפכה הדמוגרפית מעלה צרכים רבים בתחומי בריאות הנפש הקשורים באיכות החיים, ברווחה, בתרבות ועוד – צרכים ייחודיים לגיל הזקנה. כבר כיום מדווחים בתי חולים ומחלקות גרו-פסיכיאטריות בארץ ובעולם על מחסור משווע בפסיכולוגים קליניים בקיאים ומנוסים בטיפול המתמחה בבני הגיל השלישי, והתחום מצוי במגמת התפתחות.

 

יתרונות לימודי התחום:

 

שיפור הטיפול הבריאותי בגיל המבוגר ובזקנה הוא משימה לאומית ממדרגה ראשונה. פעילותה של המחלקה לפסיכולוגיה קלינית של הבגרות והזקנה במרכז האקדמי רופין מתקבלת בברכה בקרב גורמים רבים העוסקים בתחומי בריאות הנפש והטיפול באוכלוסיית הגיל השלישי, ועל אף שנות פעילותה המעטות של תוכנית הלימודים היא זכתה במהירות להכרת המועצה להשכלה גבוהה.

 

חשוב לדעת:

 

הכשרתו של הפסיכולוג הקליני של הבגרות והזקנה היא קודם כל הכשרה קלינית אקדמית ומעשית רגילה. הכשרה זו מועשרת בהתמחות ייחודית עבור תקופת הבגרות והזקנה, שהביקוש התעסוקתי לה גדל והולך. בוגרי התוכנית הם חיל החלוץ והדור המוביל של התחום בישראל, והם עתידים לאחוז בעמדות מפתח מקצועיות וחברתיות בכל הנוגע לתחום הטיפול הפסיכולוגי במחצית השנייה של החיים.

 

מתכונת לימודים:

 

שנתיים אקדמיות, כארבעה סמסטרים, ארבעה עד חמישה ימי לימודים בשבוע: שני ימי לימודים במרכז האקדמי רופין ויומיים- שלושה עבודה קלינית במקומות הפרקטיקום.
תוכנית הלימודים בנויה כך שאפשר לסיימה בתוך שנתיים אקדמיות.

 

מטרות התוכנית:

 

להקנות למוסמכי התואר ידע אקדמי מעמיק ומגוון, כלי טיפול חדשניים באדם המבוגר והזקן, ולהכשירם להשתלבות בשלל עמדות תעסוקתיות וללימודים מתקדמים בתחום מתפתח זה.
להוביל לגיבושה של השקפת עולם הומניסטית וערכית על טבע האדם בכלל ועל האדם המבוגר והזקן בפרט בקרב הסטודנטים, המוסמכים, הארגונים והרשויות העוסקים בנושאי הזיקנה והגיל השלישי, ולהעלות את המודעות הציבורית לנושא.
ליצור פרופסיה מקצועית שתוביל את תחום הפסיכולוגיה הקלינית של הבגרות והזיקנה בישראל, ולייסד קהילה שתקדם את נחיצותו של הפסיכולוג הקליני של הבגרות והזקנה.
לספק ללומדים בתוכנית חוויית לימוד מאתגרת וסביבה לימודית משמעותית ומפרה.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות המסלול

 

 


כל מסלולי הלימוד של  המרכז האקדמי רופין


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649