מכללת מדיטבע

שיאצו

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - פתח תקווה

אודות:
המונח "שיאצו" מקורו בשפה היפנית, צירוף של המילה "שי" = אצבע, ו-"אצו" = לחץ. זוהי טכניקה של עיסוי שמקורה ביפן, לפיה המטפל מפעיל לחץ באמצעות אצבעותיו על נקודות מסוימות בגוף, במטרה להקל על כאב, מתח ומועקה, ולקדם מצב של בריאות והבראה.

על הטיפול:
◄ במהלך הטיפול אנו מפעילים לחץ על נקודות הממוקמות על מסלולי אנרגיה, הנקראים מרידיאנים. אנו מתחברים אל המטופל דרך נקודות אלה ומזהים על פני המרידיאנים מקומות של עודף אנרגיה (ג’יטסו) ומקומות של חוסר אנרגיה (קיו). כל זאת על ידי התחושה שעולה מהנקודה: קושי מול רוך, התנגדות בנקודה מול נקודה שמאפשרת בקלות את הכניסה אליה, חום מול קור, מקום מורם מול שקוע וכיוצ"ב. לאחר שזיהינו מקומות של עודף ומקומות של חוסר, מטרת הטיפול היא לאזן ביניהם. כאשר אנו מאוזנים, האנרגיה זורמת בחופשיות ומגיעה לכל מקום בגוף. כתוצאה מכך אנו מרגישים במיטבנו – פיזית, רגשית ונפשית.
◄ טיפול שיאצו מתבצע בבגדים מלאים. המטופל שוכב במיטת טיפולים נוחה, כאשר המגע הטיפולי מתבצע בהדרגה: מתיחות להגמשת מפרקים ובדיקת טווח התנועה של המטופל, לחיצות עדינות ובהמשך עמוקות יותר, לרכוש את אמונו של המטופל ולקבל את האישור מן הגוף לכל תהליך של ריפוי שהגוף יכול להכיל.
◄ בעקבות הטיפול יש בגוף תחושה של נינוחות נעימה: השרירים רפויים ומועקות משתחררות.

איזון:
בעזרת האבחון והטיפול בשיאצו ניתן להגיע לרמה גבוהה יותר של איזון עבור המטופל. איזון משמעותו: הגוף חזק יותר ומתמודד טוב יותר מול מחוללי מחלה למניעת מחלות. כמו כן הגוף והנפש מתמודדים טוב יותר עם מגוון מצבים פיזיים, רגשיים ונפשיים. למשל: כאבים אורטופדיים, כאבי ראש, כאבי מחזור, קושי בכניסה להריון, בעיות שינה, מתחים ולחצים, בעיות נשימה, מחלות כרוניות (יתר לחץ דם, סוכרת ועוד).

שיאצו מוכר וידוע בארץ וברחבי העולם כשיטה מוערכת ויעילה לטיפול בכאב ולהפחתת לחצים. השיטה מקובלת במוסדות רפואיים רבים וביניהם גם קופות החולים. מאחר והטיפול נעים ומרגיע הוא מבוקש מאד גם בבתי מלון וספא, כעיסוי בעל ערך מוסף רפואי.

מכללת "מדיטבע" מציעה כיום לימודי שיאצו במסגרת קורס חד שנתי "חוכמת המזרח". במסגרת הקורס נכיר את המרידיאנים, נלמד לזהות מצבי עודף וחוסר וכיצד לאזן אותם ולקדם את מצב הבריאות של המטופל. לאחר היכרות עם שיטת העבודה נבצע תרגול של החומר הנלמד זה על זה.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות שיאצו


כל מסלולי הלימוד של  מכללת מדיטבע


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649