המכללה האקדמית עמק יזרעאל

.B.A במדעי ההתנהגות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     הגליל והגולן - צפון ד.נ. עמק יזרעאל מיקוד 1930600

הכירו את טבע האדם בחוג למדעי ההתנהגות

 

 

אודות:

 

תכנית הלימודים בחוג למדעי ההתנהגות באקדמית עמק יזרעאל מקיפה את מגוון הידע הנדרש במדעי ההתנהגות ומעניקה השכלה אקדמית נרחבת בתחומים: פסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה וקרימינולוגיה.

 

 

 

מטרות התכנית:

 

להעניק לסטודנטים ידע תאורטי ויישומי בתחום מדעי ההתנהגות.
להכין את הסטודנטים לקראת לימודי תואר שני בתחומי הטיפול, הייעוץ, ההכוון ועוד.

להעניק לסטודנטים ידע מקצועי והתנסות מעשית בכל אחת מההתמחויות הבאות:
התמחות בקנאביס רפואי.
התמחות בשילוב בקהילה.
התמחות בהתערבות ראשונית.

 

 

התנסות מעשית במסגרת הלימודים:

 

ההתנסות בשדה, ’הפרקטיקום’, הינה חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. היא נועדה להבהיר ולהמחיש מושגים מופשטים הנלמדים בתיאוריה ולהצביע על אופן התגלותם בשדה. היא גם מחדדת את התובנות והרגישויות ומקנה מיומנויות ראשוניות שתהיינה חשובות בלימודי המשך ובקידום מקצועי.

 

 

הפרקטיקום מתנהל בשני מסלולים – בהתאם לבחירת הסטודנט:

 

מסלול יזמות חברתית

 

במהלך הקורס, בהדרכת צוות מנחים מקצועי, הסטודנט בוחר נושא המעניין אותו, וביחד עם צוות ושותפים בקהילה, מתכנן ומבצע ’מיזם’ – פרויקט, שמטרתו לספק צורך חברתי או להחיל שינוי חברתי. באמצעות המיזם הסטודנט רוכש ידע, מיומנויות, כלים וניסיון מעשי הקשורים לקידום מיזמים (פרויקטים) חברתיים כגון: מיפוי צרכים, חשיבה יצירתית, הגדרת מטרות, תכנון, הערכה ועבודת צוות. המיזם מאפשר לסטודנט לפתח קשרים ושותפויות עם גורמים קהילתיים ומקצועיים בתחום המעניין אותו. בסוף הקורס כל צוות מגיש תלקיט מיזם וכל סטודנט מגיש רפלקציה העוסקת בלמידה האישית שלו מההתנסות.

 

מסלול טיפול תמיכתי

 

כל אחד מהסטודנטים משובץ באחת ממסגרות ההתנסות בשדה. במסגרת זו הסטודנט מתבקש להקדיש שש שעות בשבוע, בהן יקיים מפגש אישי עם ילד, נער או מבוגר (כשעתיים), קשר עם גורמים רלוונטיים (מדריכים חברתיים, מדריכי תנועת-נוער, מחנכת הכיתה) ויסייע לשילובו בקהילה ובחברה. בד בבד, הסטודנט נדרש להשתתף בפגישות הדרכה קבועות, יחידניות או קבוצתיות, עם מדריך (על פי רוב איש מקצוע בתחום מדעי ההתנהגות) במקום ההתנסות.

 

כיווני התפתחות וקידום מקצועי:

 

בוגרי החוג למדעי ההתנהגות הם בעלי ידע ומיומנויות המאפשרים את שילובם במגוון תפקידים במקומות עבודה שונים, כגון: סוקרים וחוקרים במכוני מחקר, מדריכים במוסדות רווחה, שיקום, תרבות וחינוך לא פורמאלי בקהילה, מרכזי תחומים ופרויקטים במחלקות חינוך, תרבות, רווחה ושירותים לסעד נפשי בקהילה, ברשויות מקומיות ואזוריות, בעיריות ובממשלה, פעילים ביוזמות חברתיות ומרכזים בעמותות ציבוריות למטרות חברתיות ועוד.

 

כמו כן, יוכלו הבוגרים להשתלב במגוון תוכניות לימודים לתארים מתקדמים במוסדות להשכלה גבוהה.
החוג למדעי ההתנהגות מאגד חלקים נבחרים הלקוחים ממדעי החברה ומחינוך. המשותף בהם הוא העיסוק בהתנהגות האדם – בינו לבין עצמו ובינו לבין סביבתו.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות .B.A במדעי ההתנהגות

 


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית עמק יזרעאל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649