מכללת כרמיאל (סניף פתח תקווה)

תכנית שנתית ללימודי אמון ומנטורינג

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן,חיפה והסביבה

תכנית שנתית ללימודי אמון ומנטורינג
עם תעודת סיום ותעודה יישומית

מטרת הלימודים:
מטרת התוכנית היא להכשיר מאמנים ומנטורים (Coaches and Mentors) פרופסיונליים. תוכנית הלימודים כוללת קורסים תיאורטיים, סדנאות מעשיות, קבוצות דיון ועבודת השדה (פרקטיקום) בליווי של הדרכה אישית וקבוצתית.

קהל יעד:
התוכנית מיועדת לבוגרי לימודי תואר בפסיכולוגיה, הוראה, עבודה סוציאלית, יעוץ ארגוני, יעוץ חינוכי, מדעי ההתנהגות, ומדעי החברה אשר מעוניינים לרכוש מיומנויות טיפוליות.

תוכנית הלימודים:
● מכינה סמסטריאלית: 4 חודשים
● תהליכי למידה אישיים וקבוצתיים
● פרספקטיבה על התפתחות האני
● המודל המשולב
● חשיבה וכתיבה ביקורתית

תעודה:
תעודת סיום ותעודה יישומית

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות התכנית השנתית ללימודי אמון ומנטורינג במכללת כרמיאל.


מטרת התוכנית:
מטרת התוכנית היא להכשיר מאמנים ומנטורים (Coaches and Mentors) פרופסיונליים. תפקידם של המאמנים והמנטורים בוגרי התוכנית לאפשר ולתמוך בתהליכי למידה והתפתחות אישית של פונים המעונינים למקסם את הפוטנציאל העצמי שלהם, לפתח יצירתיות וחשיבה ביקורתית, מעורבות, עוצמה ואומץ לב בקריירה ובחיים האישיים. תוכנית הלימודים כוללת קורסים תיאורטיים, סדנאות מעשיות, קבוצות דיון ועבודת השדה (פרקטיקום) בליווי של הדרכה אישית וקבוצתית.

קהל יעד:
התוכנית מיועדת לבוגרי לימודי תואר בפסיכולוגיה, הוראה, עבודה סוציאלית, יעוץ ארגוני, יעוץ חינוכי, מדעי ההתנהגות, ומדעי החברה אשר מעוניינים לרכוש מיומנויות טיפוליות. כמו כן, יוכלו להשתתף בתוכנית מרפאים בעיסוק ובאומנות, אחיות מוסמכות ובעלי מקצוע טיפולי אחר, בהתאם לניסיונם הקליני ובתנאי שעוסקים במתן עזרה בפועל.

משך התוכנית:
מכינה
מועמדים לתוכנית מאמן ומנטור מוסמך שבאים מתחומים לא טיפוליים כגון מנהל עסקים, הנדסה, כלכלה, מדעי המדינה ועוד, יתבקשו להשתתף בקורסי מכינה לצורך השלמת הפערים שועדת הקבלה דרשה להשלים. המכינה תיערך במשך שנה אחת בלבד.

התוכנית להסמכת מאמנים ומנטורים:
תוכנית של שנה אחת (3 סמסטרים), במסגרת של יום לימודים שבועי מרוכז משעה 16:00 עד שעה 22:00. במהלך הלימודים החל מהסמסטר השני, ידרשו הסטודנטים אשר יפנו להתנסות בעבודת השדה ל- 5 שעות נוספות בשבוע (פרקטיקום מודרך).

תנאי קבלה:
המעונינים בלימודי אמון ומנטורינג מוזמנים להציג את מועמדותם בפני ועדת הקבלה של התוכנית.
ועדת הקבלה עורכת ראיונות אישיים וקבוצתיים וימי מיון שבמהלכם המועמדים יתנסו בסימולציות ויתבקשו לנתח מקרה.

תוכנית הלימודים:
● מכינה סמסטריאלית: 4 חודשים
● תהליכי למידה אישיים וקבוצתיים
● פרספקטיבה על התפתחות האני
● המודל המשולב
● חשיבה וכתיבה ביקורתיתמסלול לימודים לתעודת מאמן ומנטור מוסמך:
סמסטר א’

אמון ומנטורינג בקונטקסט הזרמים: הפסיכותרפויטיים המובילים
אימון, מנטורינג ותרפיה הן דרכי התערבות המיועדות לעזור לאנשים ללמוד, להתמודד עם קשיים ולאפשר צמיחה אישית ופרופסיונלית. הקורס מתמקד במשמעויות הנובעות מארבעת התיאוריות הפסיכותרפויטיות והייעוציות המרכזיות: אנליטי דינמי, התנהגותי קוגניטיבי, הומניסטי ומערכתי.
במסגרת הקורס נבדוק את תרומתן של תיאוריות אלה לדרכי העבודה באימון ומנטורינג. סוגיות אתיות יועלו על סדר היום ויקבלו התייחסות ענפה.

מיומנויות אמון וומנטורינג (קורס שנתי)
הקורס מדגיש התנסות במיומנויות אימון ומנטורינג. סטודנטים יקבלו אימון/מנטורינג ויתנו אימון/מנטורינג בתחום הדעת והפרקטיקה שלהם. סטודנטים מתכננים התערבויות אימון/מנטורינג ועורכים רפלקסיה מובנית תומכת למידה. במהלך הקורס סטודנטים לומדים לתת ולקבל משוב וכיצד ללמוד מהפרקטיקה שלהם. הקורס מאפשר לשלב את חווית האימון/מנטורינג עם פיתוח תיאוריות שדה.
סטודנטים ילמדו להעריך את האפקטיביות האישית שלהם כמאמן-מדריך בעזרת שאלון משוב 180 מעלות ומיפוי אישי ופרופסיונלי של מיומנויות אמון/מנטורינג עם דגש על גילוי תחומים שדורשים פיתוח עתידי.

שיטות מחקר
הקורס מפתח מיומנויות מחקר, מתודולוגיות וכלים לאיסוף נתונים, כלים לניתוח ממצאים וכתיבה ביקורתית. שיטות מחקר איכותניות וכמותניות נבדקות. דגש יושם על תהליך התאמת המחקר לסביבה הנחקרת, לשאלות מחקר אימוניות ולצורך ליצור ידע חדש בתחום. כללי האתיקה במחקר ואסטרטגיות להפצת ממצאי המחקר נבדקים גם הם.

אמון ומנטורינג מכווני תהליך: למידה והתפתחות טרנספורמטיבית
הקורס מציע הזדמנות לחקור את תהליך הלמידה של הלומד המבוגר, השינוים הטרנספורמטיביים שהוא מניע. מספר מושגי יסוד כגון: אנדרגוגיה, בניית ידע וקונסטרוקטיביסם חברתי, התפתחות פרופסיונלית ואישית מתמדת, למידה פעילה, מטהקוגניציה, למידה בניהול עצמי, מוטיבציה, רפלקסיה אסוציאטיבית מקבלים התייחסות עמוקה. נבדקת מרכזיותם של מושגים אלה לעולם המושגים של פרקטיקת אימון ומנטורינג.

אימון ומנטורינג בארגונים
קורס זה מתמקד בבניית תוכנית אימון ארגוני עם מיקוד מיוחד על התרבות הארגונית. סטודנטים ילמדו להתמודד עם ערכים תרבותיים קיימים, עם הצורך לבנות תרבות אימונית ועם הקשיים והדילמות שמתעוררים בתהליכי ההטמעה, התחזוקה והפיתוח לטווח הארוך.

פרקטיקום באימון ומנטורינג מלווה הדרכה (קורס שנתי) (56+8+8)
הקורס מפתח ידע ומיומנויות הקשורות בניהול פרקטיקה עצמאית ועבודה בצוות מאמנים/מנטורים באימון אישי או קבוצתי, בקהילה או בארגון. בנוסף, קורס הפרקטיקום מאפשר לסטודנט להתנסות בתהליך ההדרכה האישי והקבוצתי. הקורס דורש מהסטודנט לתעד את עבודתו ולערוך בדיקה של אפקטיביות ההתערבות.

פרויקט גמר (קורס שנתי) (68+8+8)
פרוייקט הגמר הינו פרויקט אישי, מחקרי ומבוסס על הפרקטיקה האישית של החוקר. פרויקט הגמר מתבצע תחת הנחייה צמודה של מנחה הנמנה על הסגל הבכיר של המכללה. קורס הפרקטיקום (KCCM 301) והקורס בשיטות מחקר (KCCM 210) תורמים באופן ישיר להצלחת פרוייקט הגמר.

כל מסלולי הלימוד של  מכללת כרמיאל (סניף פתח תקווה)


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649