המכללה האקדמית בית ברל

תואר שני M.Ed בחינוך ומורשת ערבית בישראל

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - מרכז (כפר סבא)

 

אודות:

 

תפקידו של החינוך הוא לחזק את זהותן הייחודית של קבוצות חברתיות, ובמקביל לחזק את חבריהן במפגשים הבין-תרבותיים מחויבי המציאות. אחת המטרות של החינוך הערבי בישראל היא “להכיר את השפה, התרבות, ההיסטוריה, המורשת והמסורת הייחודית של האוכלוסייה הערבית” (חוק חינוך ממלכתי תשי”ג – 1953). לשם כך, מערכת החינוך הערבית נדרשת לתהליכים חינוכיים ותרבותיים שיבססו את זיקתה למרכיבים המהותיים של המורשת הערבית, ובראשם הלשון והספרות הערבית. אנשי חינוך ערביים זקוקים להתמחות בדרכים ובמיומנויות שיסייעו להם להתקרב למקורות מורשתם. מחנכים שתחוזק אצלם תחושת הזהות והמורשת התרבותית והם ירכשו את המיומנויות החינוכיות הללו, יוכלו להנחיל אותם לתלמידיהם ולהכין אותם ביסודיות לחיים של ביטחון ושל גאווה במורשתם הייחודית ולהשתלבות בחברה מרובת תרבויות. חיזוקו של ידע זה בקרב מורים הוא תנאי ראשון להנחלתו הראויה בקרב התלמידים הערבים.

 

תכנית התואר השני בחינוך ומורשת ערבית בישראל תאפשר להעמיק, ללמוד ולחקור היבטים של המורשת הערבית שאינם זוכים לתשומת הלב הראויה בתכניות הלימודים במערכת החינוך הערבית הקיימת. חיזוק זהותו התרבותית הייחודית של האזרח הערבי בישראל יהיה הבסיס שיאפשר לו להעמיק את מעורבותו החברתית ואת השתתפותו הפעילה בחיים החברתיים והכלכליים, מתוך מחויבות ערכית לרב-תרבותיות, לסובלנות ולשותפות שוויונית במדינה.

 

 

הלימודים מקנים תואר שני (M.Ed) בחינוך ומורשת ערבית בישראל

 

 

 

 

מטרות התכנית:

 

מטרת העל של התכנית היא לחזק את הידע ואת המיומנויות של מורים ערבים באשר למורשתם התרבותית, לזהותם ולשפה הערבית – המהווים יסודות מוצקים במורשת הערבית בישראל.

 

טיפוח ופיתוח עתודת מורים ומחנכים ערבים בישראל שיהיו מומחים במורשת ערבית ובעשייה החינוכית בהקשרה.
הרחבת הידע של הלומדים והעמקתו ברכיבים שונים של המורשת הערבית: שפה, ספרות, היסטוריה, ערכים, סמלים, טקסים, מנהגים ואמנויות.
חיזוק הזהות התרבותית של הלומדים וגיבושה, תוך הקפדה על פתיחות לתרבויות אחרות בישראל ובעולם (הכרת השונה וכיבודו).
רכישת כלים לעיצוב השקפת עולם אישית לצד כלים להתבוננות פנימית ולטיפוח מחויבות מוסרית כלל-אנושית.
חתירה לפיתוח כלים חינוכיים עדכניים לשם קידום המטרות שלעיל, וזאת לנוכח היעדר תחום דעת ספציפי בנושא המורשת התרבותית הערבית בבתי הספר הערביים בישראל והבורות בכל הקשור לזהות ולערכים.

 

 

 

 

למי מיועדת התכנית?

 

תכנית הלימודים לתואר שני ב”חינוך ומורשת ערבית בישראל” מיועדת לאנשי חינוך ערבים בישראל, אך תהיה פתוחה לכל אדם שעומד בתנאי הקבלה ושולט בשפה הערבית (שהיא שפת ההוראה של רוב הקורסים ושפתם של חלק מפריטי הקריאה בהם).
התכנית מופנית לאנשי חינוך מכל הדיסציפלינות השואפים להרחיב את השכלתם ואת כישוריהם החינוכיים בתחום שבו היא עוסקת, בעיקר לאלה מהם השואפים להשפיע בסוגיות חינוך ומורשת ערבית בבתי הספר, בעמותות חינוכיות ובחינוך הבלתי פורמלי כמורים, כמחנכים וכחוקרים. כך תהיה להם השפעה בכל התחומים בבתי הספר הערביים בישראל.

 

 

 

 

תנאי קבלה:

 

קבלה ללימודים על סמך ציון ממוצע של 80 ומעלה בתואר הראשון.
תעודת הוראה.
עדיפות לבעלי ניסיון תעסוקתי בהוראה או בעבודה חינוכית.
פטור מאנגלית אקדמית.
ראיון קבלה.
מועמדים ללא רקע מספיק בתחום יידרשו להשלמת קורסים מתואר ראשון (לפי החלטת ראש התכנית).

 

 

 

 

היקף הלימודים:

 

לימודי חינוך ומורשת ערבית בישראל מתקיימים בימי ב’ בהיקף כולל של 21 ש”ש למשך שנתיים.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות המסלול


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית בית ברל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649