מכללת מדיטבע

רפלקסולוגיה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - פתח תקווה

אודות:
המונח רפלקסולוגיה (reflection) נובע מהמילה השתקפות. הגוף והנפש משתקפים בכמה אזורי גוף כגון: כפות הידיים (כירולוגיה), העיניים (אירידיולוגיה) ועוד....
רפלקסולוגיה הינה דרך אבחון וטיפול הוליסטית שהחלה להתפתח בתחילת המאה העשרים ע"י רופא אמריקאי, ד"ר ג’ון פיצג’רלד , והאחות יוניס אינגהם, שזיהו כי מגע באזורים מסויימים בכפות הרגליים משפיע על הגוף וחילקו את גוף האדם לחלוקה אורכית (תאוריית הזונים) ורוחבית (סגמנטים).
עדויות נוספות לטיפולים בעבר נראו כבר בציורים מצריים עתיקים וכן אצל עמי המזרח הרחוק ובשבטים באמריקה.
כפות הרגליים מהוות את נקודת המשען של הגוף בחיבורו אל הקרקע, פועל עליהן כח המשיכה של כדור הארץ וההארקה החשמלית של הגוף לאדמה.
כפות הרגליים הן האיבר המרוחק ביותר מן הלב והמח וכל חוסר איזון פיזי או רגשי יראה בהן לפני הופעת הסימפטומים הגופניים- פיזיים. הדרך בה אדם צועד, נשען על עקביו או דורך יותר על הכריות והאצבעות, מצביעות על התנהלותו הרגשית בחיים ומתוך כך על אזורי הגוף הנמצאים במאמץ.

במה עוזר הטיפול?
◄ בעזרת האבחון והטיפול הרפלקסולוגי קיימת האופציה להניע את הגוף למצבי איזון וניקוז כדי למנוע מחלות או לעזור לגוף ולנפש להתמודד עם מגוון מצבים פיזיים ורגשיים, כגון: בעיות שינה, כאבי ראש/בטן, חרדת מבחנים, סכרת, בעיות נשימה, בעיות אורטופדיות ומגוון מצבים נוספים.
◄ באמצעות התהליך הטיפולי ובעזרת המטפל, המטופל לומד לזהות את דפוסי התנהלותו וליצור בתוכם תהליך שינוי.

תוכנית הלימודים:
◄ מגמת הרפלקסולוגיה מציעה 3 שנות לימוד והתפתחות אישית בהן מושם הדגש על ידיעת השתקפות הגוף, על סך אבריו ותפקודם דרך כפות הרגליים, ותהליכים רגשיים של האדם, כחלק מהעולם סביבו דרך החיבור לכוחות הטבע המיוצגים ע"י ארבעת היסודות המערביים והוליסטיקה של האיברים לפי הרפואה הסינית.
◄ הלימודים כוללים רפואה מערבית, גישות טיפול ומגע שונות, התמחות במצבי בריאות וחולי שונים, עבודה עם סוגי אוכלוסיות שונים.


הטיפול אפשרי בכל מקום ומצב ללא צורך באמצעים מיוחדים למעט כפות ידיו של המטפל, כפות רגליו של המטופל ולב של שניהם. רפלקסולוגיה נפוצה כשיטה מוערכת ואפקטיבית במקומות רבים בעולם- ביניהם מוסדות רפואיים כבתי חולים וקופות חולים.
מהלך הלימודים כולל התפתחות אישית רגשית של המטפל בליווי אוהב ותומך של צוות הרואה את התלמיד/סטודנט כאדם הנמצא בתהליך התפתחותי ולימודי.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות רפלקסולוגיה


כל מסלולי הלימוד של  מכללת מדיטבע


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649