המרכז ללימודים אקדמיים

תואר שני בחינוך בהתמחות הגיל הרך

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - היוצרים 2 אור יהודה

אודות:
תחום החינוך לגיל הרך הושפע רבות משינויים במדיניות החינוך ומשינויים חברתיים מקומיים וגלובאליים. כתוצאה מכך, אנשי המקצוע בימינו נדרשים לפתח ידע מתקדם כדי להתמודד עם אתגרים מורכבים: חשיפת ילדים למדיה, ניהול מערכות יחסים עם הורים בחברה רב-תרבותית, מניעת אלימות במסגרות לגיל הרך, התמודדות עם קשיי הסתגלות של ילדים רגישים במיוחד והשפעתו של העולם הדיגיטלי-טכנולוגי, ועוד.

מטרת התוכנית:
להצמיח דור של אנשי מקצוע מיומנים בתחום החינוך בגיל הרך, שיוכלו להיענות לאתגרים הייחודים בתחום זה.

תוכנית הלימודים:
ישנם שני מוקדים בתוכנית הלימודים: המוקד החינוכי והמוקד ההתפתחותי. בשניהם ניתן דגש מיוחד לסוגיות רגשיות וחברתיות בחייהם של ילדים קטנים:
מטרת המוקד החינוכי להקנות לסטודנטים את הידע והמיומנויות המקצועיות הנדרשים לעבודה עם ילדים בגיל הרך במסגרות קבוצתיות. במוקד זה ייחשפו הסטודנטים לסוגיות חברתיות וחינוכיות ייחודיות, כגון: עיצוב אקלים וניהול רגשות סוערים בקבוצה, ניהול מערכות יחסים בקרב המבוגרים בגן ובמעון (ניהול יחסי צוות, יחסי הדרכה ופיקוח, קשר עם הורים), היבטים ייחודיים של אתיקה מקצועית בגיל הרך ועקרונות התמודדות עם דילמות אתיות. תוכנית הלימודים מעניקה דגש מיוחד למציאות הישראלית, בהשוואה למציאות העולמית, כמו למשל: מדיניות בגיל הרך בישראל וכיצד היא משפיעה על חיי היום יום בגן ובמעון; היבטים ייחודיים בעבודה עם משפחות "מיוחדות", ועוד.
מטרת המוקד ההתפתחותי לספק לסטודנטים ידע מחקרי עדכני על התפתחות רגשית-חברתית בשנים הראשונות לחיים. באמצעות מחקרים אלו יוכלו הסטודנטים להבין את השפעתן של החוויות היומיומיות שהילדים צוברים בסביבתם הקרובה: במערכת החינוך, במשפחה ובקהילה, במעגל החברים בני-הגיל, בחברה ובתרבות בה הם גדלים.

קהל היעד:
אנשי מקצוע העובדים במערכת החינוך לגיל הרך בישראל, או לכאלו המבקשים להשתלב בתחום: במעונות-יום ובמשפחתונים, בגני ילדים, בתכניות התערבות לילדים בסיכון, וכן בתכניות ומסגרות בחינוך הבלתי פורמאלי.
בוגרי התוכנית יוכלו להשתלב במערכות החינוך הפורמליות והלא-פורמליות בתחום החינוך, וכן בתכניות התערבות לילדים בגיל הרך.

מתכונת הלימודים:
◄ ארבעה סמסטרים רציפים, כולל סמסטר קיץ
◄ לימודי יום

תנאי קבלה:
◄ ממוצע תואר ראשון 80 ומעלה
◄ בוגרי מוסדות מחו’ל חייבים להציג, אישור שקילות לתואר מהלשכה להערכת תארים ודיפלומות מחו’ל ותרגום גיליון ציונים חתום ע’י נוטריון

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות, וקבל/י את כל המידע אודות MA תואר שני בחינוך בהתמחות הגיל הרך במרכז ללימודים אקדמיים.


כל מסלולי הלימוד של  המרכז ללימודים אקדמיים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649