תואר שני בחינוך- בואו לעשות את השינוי

קיימים מסלולים רבים לתואר שני בחינוך כמו: מנהל החינוך, ניהול מערכות חינוך, מדיניות החינוך, חינוך מיוחד, חינוך סביבתי ועוד...

 

תואר שני בחינוך:

קהל היעד ללימודי תואר שני בחינוך הוא בעיקר סטודנטים שסיימו את התואר הראשון בתחום, מורים שרוצים להתקדם, מנהלים, יועצים פדגוגיים וכל אלו המעוניינים להעמיק את הידע וההכשרה שלהם בתחום ספציפי, או כאלו המעוניינים דווקא במסלול מחקרי אקדמי מקיף. תואר שני בחינוך יקנה לך כלים חשובים ומעמיקים יותר בתחום החינוך, בוגרי המסלול לתואר שני בחינוך על מגמותיו השונות יהפכו למנהיגי החינוך במדינה ומחנכי העתיד של ישראל.

כיום קיימים מסלולים רבים לתואר השני בחינוך כמו: הוראת מדעי הרוח, מנהל החינוך, ניהול מערכות חינוך, מדיניות החינוך, חינוך מיוחד, חינוך סביבתי ועוד...

 מסלולי לימוד שונים מעניקים תארים שונים. מסלולים מסוימים יעניקו לך תואר שני בחינוך  M.Ed, ואילו בחירה במסלולים מחקריים תעניק לך את התואר השני בחינוך M.A,  שיאפשר לך גם המשך לתואר שלישי.

 

בין מבחר ההתמחויות לתואר שני:

 

תואר שני בחינוך - טכנולוגיות למידה: מסלול התמחות זה יעניק לך ידע מתקדם ויעזור לך לפתח/ לשלב מערכות למידה ותוכניות לימודים מתקדמות ומתפתחות מהבחינה הטכנולוגית.

 

תואר שני בייעוץ חינוכי: מטרת המסלול הינה להכשיר יועצים חינוכיים ברמה מקצועית ומוסרית גבוהה שיספקו מענה בתחומי הייעוץ ליעדי בית הספר, על פי דרישות משרד החינוך. במהלך הלימודים תרכשו מיומנות טיפולית בתחום המשפחתי והקבוצתי, תלמדו על התערבות טיפולית למועד קצר או ממושך, תלמדו לאתר ולזהות מצוקות של תלמידים, של מורים ובעיות במערכת בית הספר, תרכשו מיומנויות תקשורת וחקירה והיד עוד נטויה.... (בוגרי המסלול יוכלו להירשם בפנקס היועצים. )

 

תואר שני בניהול מערכות חינוך: בשנים האחרונות מערכת החינוך פונה לכיווני ניהול עצמאי של יחידותיה הכוללות את בתי ספר ברחבי הארץ והיא אף מעודדת ניהול עצמאי ודצנטרליזציה של סמכויות.
הלימודים לתואר שני בניהול מערכות חינוך יכינו ויכשירו אותך להגיע לעמדות ניהול בתוך מערכת החינוך. במסגרת הלימודים תרכשו מיומנויות בנושאים רבים וביניהם:, ניהול תקציב, עמידה במשברים, תרומה לקהילה, יצירת מוטיבציה והנעה ועוד...

 

תואר שני בחינוך מיוחד: המודעות לנושא לקויות למידה וחינוך המיוחד עלתה מאד בעשור האחרון ובעקבות  כך גם הדרישה לאנשי מקצוע המתמחים בנושא זה עלתה בהתאמה.
תואר שני בחינוך מיוחד יקנה לך את הידע והכלים המתאימים לזיהוי ואבחון מדויק של לקויות למידה שונות וכמובן יקנה לך דרכי טיפול ושיטות הוראה מתאימות לאוכלוסייה זו.

 

תואר שני בחינוך סביבתי: תחום החינוך הסביבתי הינו תחום שתופס תאוצה בשנים האחרונות וככל הנראה תחום זה רק ילך ויתפתח במערכות החינוך בישראל ובעולם. תכנית הלימודים עוסקת בתחומים רבים כגון: מדעי החיים והטבע, מדעי החברה, איכות הסביבה, מדעי החינוך בדגש על ידע והבנה בנושאים הסביבתיים העומדים על הפרק במטרה לתרום לקהילה ולסביבה שלנו.

 

ועוד...

 

תנאי קבלה ומשך הלימודים

רוב  מסלולי הלימוד לתואר שני אורכים כשנתיים וחלק מההתמחויות דורשות שנה נוספת מעבר לשנתיים הנדרשות בתואר.
תנאי הקבלה אומנם משתנים בין מוסדות הלימוד השונים, אך ברוב המוסדות הלימוד קיימת דרישה לתואר ראשון עם ממוצע ציונים גבוה + ניסיון מעשי של שנתיים לפחות בתחום ההוראה.




מאמרים נוספים בתחום חינוך והוראה

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649