תקשורת ומדיה, תסריטאות

מאחורי כל סרט קולנוע, סדרת טלוויזיה או פרסומת מוצלחים עומד תסריט חכם. מאחורי כל תסריט חכם יושב תסריטאי שמתקתק במקלדתו.

 

קורס תסריטאות א’ למתחילים:

רקע כללי:

הקורס מקנה כלים בסיסיים לכתיבת תסריט. מיועד למתעניינים בכתיבה לקולנוע ולטלוויזיה, הרוצים לרכוש כלי הבעה באמצעות כתיבה.
בקורס יתקיימו הרצאות מלוות בהקרנות קטעי סרטים, והתנסות עצמית בכתיבה לקולנוע ולטלוויזיה.

תכני הלימוד:

הגדרת תסריט לקולנוע, כותרת הסצנה, תיאור נרטיבי של פעולה וחלל, שם הדמות, הוראות משחק, דיאלוג, מרעיון דרך סינופסיס, טריטמנט ועד לתסריט, תסריט צילומים, הסרט מול התסריט, התסריט הקלאסי – שלוש המערכות, פרוטגוניסט, אנטגוניסט.
אירוע מחולל, רצון דרמטי של דמות, בחירה של דמות, מבנה מינימליסטי, סוגי קונפליקט, ז’אנרים שונים, אפיון דמות, תחקיר, ביוגרפיה של דמות פיקטיבית, דמויות אמיתיות כמקור השראה, עיבוד מספרות לקולנוע, כתיבה לטלוויזיה, עבודת מערכת, מקצועות הלוואי של התסריטאות.

עבודת גמר:

פיתוח סינופסיס מקורי לתסריט, סצנת פתיחה וסצנת קונפליקט. 
 

תסריטאות ב’ למתקדמים:

רקע כללי:

הקורס מקנה כלים ומיומנויות מתקדמים לכתיבת תסריט. במהלכו יפתחו הסטודנטים תסריט מלא לסרט באורך של 45 דקות.
מיועד לסטודנטים שסיימו בהצלחה את הקורס תסריטאות א’ (מתחילים) או למדו תסריטאות בעבר, במסגרת אחרת.

תכני הלימוד:

רעיון עלילתי מול רעיון מרכזי, שיווק רעיון, זכויות יוצרים, כתיבת סינופסיס שיווקי, הכנת פיץ’ - פרזנטציה לתסריט.
כתיבה לסדרת טלוויזיה, מקצועות הלוואי של התסריטאות, בחינת המודל הקלאסי על הפרויקט האישי, פיתוח דמות, שכתוב דיאלוג, אירוע השיא בתסריט (קונפליקט בין פרוטוגניסט לאנטגוניסט).
 
 
קורס פסיכולוגיה לתסריטאים:

רקע כללי:

תסריטאים מעלים למסך את ההתנהגות האנושית הכוללת רגשות ומערכות יחסים. ככל שיכירו טוב יותר את טבע האדם ואת מניעיו הפסיכולוגיים כך יוכלו לדייק ולהעמיק בכתיבה.  

תכני הלימוד:

בקורס יילמדו הסטודנטים תורות אישיות (פרויד, יונג, אדלר) ומושגים פסיכולוגיים שייתנו להם כלים להבנת תופעות פסיכולוגיות. במהלך הלימודים תתורגל כתיבת תסריטים, תוך כדי יישום הכלים הפסיכולוגיים שנרכשו. 
 

קורס תסריטאות לסרטים דוקומנטאריים:

רקע כללי:

תחום הסרטים הדוקומנטריים נמצא בשנים האחרונות בארץ במגמת פריחה מדהימה.
סרטים דוקומנטריים ישראליים נמכרים לתחנות טלוויזיה זרות וזוכים בפסטיבלים חשובים ברחבי העולם.
הבסיס לסרט מוצלח הוא התחקיר שמקדים את התסריט.
לאחר כתיבת התסריט, התסריטאי מציע את התסריט לגופי שידור ולקרנות במטרה להשיג מקורות מימון להפקת סרט.
אופן כתיבת התסריט ורמתו משפיעים רבות על הסיכויים לקבל את המימון הנדרש, ולעתים ”חורצים” את גורל התסריט לחיים או למוות, האם יתממש לכדי סרט אם לאו.

תכני הלימוד:

מבוא – הסרט הדוקומנטרי, מה היא עשייה דוקומנטרית ומה מייחד אותה, איך בוחרים נושא אטרקטיבי לסרט דוקומנטארי, כיצד מתגבש רעיון לכדי סרט דוקומנטארי, מאפייני הסיפור האישי וסרטי דוקו-אקטיביזם, כתיבת סינופסיס ותסריט דוקומנטארי, מבנה עלילתי.
התרחשויות וסינקים –Talking Heads, חשיבות הקונפליקט בסרט דוקומנטארי, קליימקס ואנטי קליימקס כרצף עלילתי, מה קורה כשהתסריט והמציאות לא נפגשים , הפתיחה של התסריט– לכדנו את הצופה או החמצנו אותו.




מאמרים נוספים בתחום לימודי תקשורת - 523 (לא פעיל)

לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649