אוניברסיטת בר אילן - המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה

BA בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה- ישראל לתקופותיה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי הנדסה ,לימודי חינוך והוראה ,לימודי דוקטורט
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - אוניברסיטת בר-אילן רמת גן, 52900

אודות:
המחלקה ללימודי ארץ-ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת בר-אילן היא היחידה המשלבת לימודי ארץ-ישראל וארכיאולוגיה של ארץ-ישראל בכל התקופות ובמגוון רחב של תחומים. מרצי המחלקה הם חוקרים מובילים בארץ ובעולם והדגש בלימודים הוא על מצוינות וחדשנות המשולבים באווירה לימודית ייחודית, חברית ופתוחה.

מסלול לימוד מורחב (לימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה כמקצוע חד-חוגי):
מטרת הלימודים במסלול זה היא להעניק ידע מקיף במגוון התחומים הנלמדים במחלקה, בשלוב עם קורסים רלוונטיים במחלקות אחרות. המסלול מיועד לתלמידים מצטיינים, המבקשים להמשיך במחקר בנושאים השונים. למסלול זה יתקבלו מועמדים בעלי נתונים גבוהים, אשר יהיו חייבים להשיג ממוצע ציונים של 80 לפחות, כדי להמשיך במסלול המורחב. מי שלא יגיע להישגים הנדרשים, יוכל להמשיך במקצוע ראשי בלבד. תלמיד שלא התקבל למסלול המורחב בשנה ראשונה ללימודיו, והגיע להישגים גבוהים, לאחר מכן יוכל לבקש לעבור למסלול המורחב בתום השנה הראשונה ללימודיו.

התמחות גיאוגרפיה-היסטורית של ארץ ישראל לתקופותיה:
לאחר לימוד המבואות לכל התקופות, ניתן לבחור התמחות בתקופות ספציפיות, במטרה להתמצא היטב במכלול המגוון של החומר ההיסטורי והארכיאולוגי של התקופה. תקופת המקרא (תקופת הברונזה והברזל), תקופת בית שני המשנה והתלמוד (התקופה ההלניסטית, רומית וביזנטית), תקופת ימי הביניים (התקופה המוסלמית, הצלבנית, הממלוכית והעות’מאנית) והעת החדשה (שלהי התקופה העותמאנית, המנדט הבריטי ומדינת ישראל).

תנאי קבלה:
◄ מבחן פסיכומטרי.
◄ תעודת בגרות.
◄ לגבי סטודנטים ותיקים, יילקחו בחשבון הישגים רלוונטיים בלימודים קודמים.
◄ תלמיד שממוצע ציוני הבגרות שלו הוא מעל 9.5 פטור מבחינה פסיכומטרית.
◄ עם תחילת שנת הלימודים, חובה על כל התלמידים למסור במחלקה תמונת פספורט ואישור רפואי המאשר את יכולתם להשתתף במסעות, סיורים, וחפירות ארכיאולוגיות.
◄ בעלי תעודת מורה דרך ותו תקן – פטורים מפסיכומטרי.

אופק תעסוקתי:
בוגרי המחלקה ללימודי ארץ-ישראל וארכיאולוגיה מוצאים תעסוקה במגוון תחומים, בהם הוראה והדרכה, ארכיאולוגיה, תיירות, פיתוח מורשת ישראל וכמובן גם מחקר אקדמי. בוגרינו מלמדים בבתי ספר ובמסגרות על תיכוניות, מדריכים טיולים וסיורים, עובדים ברשות העתיקות, בחברה להגנת הטבע, ברשות הטבע והגנים, בקרן הקיימת לישראל, בשלל מוזיאונים ועוד. רבים מבוגרינו השתלבו בשלל תפקידי מפתח בישראל בתחום הארכיאולוגיה וידיעת הארץ.
מסלול לימודים והכשרה מיוחד במחלקה, מקצה התמחות בארכיאולוגיה וקבלת "תעודת חופר" המאפשרת חפירה ארכיאולוגית במסגרת רשות העתיקות.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות BA בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה- התמחות ארץ ישראל לתקופותיה באוניברסיטת בר אילן.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת בר אילן - המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649