אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בגרונטולוגיה - מדעי הזקנה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

 

 

אודות:

 

הגרונטולוגיה היא דיסציפלינה מדעית אשר התפתחה כתוצאה מהתהליכים של הזדקנות האוכלוסייה. הלימודים הם רב-תחומיים ושואבים ממקצועות בתחומי הרווחה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, רפואה, ביולוגיה, ועוד. הפעילויות המחקריות ופיתוח הידע בחוג מתנהלים במספר תחומים: בתחום המקרו, מדיניות ומנהל, מתקיימים מחקרים בסוגיות בפיתוח וניהול שירותים, מדיניות חברתית, תפיסות מערכתיות בהפעלת שירותים. תחום המיקרו מתייחס לטיפול בזקן ומשפחתו ובוחן היבטים של התמודדות עם חולי, תגובות זקנים ובני משפחה לאבחון של אלצהיימר ומחלות אחרות, יחסים בין-דוריים במשפחה המזדקנת, טיפול בבני משפחה זקנים והתעללות בזקנים.

 

 

 

מטרת הלימודים בתואר שני:

 

1. להכשיר עתודה לסגל אקדמי, להוראה ומחקר – במדעי החברה, מדעי ההתנהגות, מדעי החיים, מקצועות פרה רפואיים ורפואה, כלכלה ומשפטים – בתחום מדעי הזקנה.
2. להכשיר כוח אדם מקצועי ומיומן להתערבות, ניהול ומנהיגות בכירה בשירותי הבריאות והרווחה לזקנים.

 

 

 

 

התכניות מכוונות לפתח ולהעמיק:

 

גופי ידע בגרונטולוגיה וגריאטריה תוך שימוש בגישות רב-תחומיות ורב-מקצועיות, מיומנויות וכישורים להבנת תהליכים פיזיולוגיים, חברתיים, פסיכולוגיים, כלכליים, משפטיים, פוליטיים וסביבתיים בזקנה.

 

 

 

 

מבנה הלימודים בתואר שני:

 

מסלול א’ – (עם כתיבת עבודת גמר מחקרית)
מסלול ב’ – (חובת בחינת גמר)

 

 

 

התמחויות בתואר שני:

 

התמחות במדיניות ומנהל: בהתמחות זו הלימודים יתמקדו בהיבטים של מדיניות, שירותים, מנהל וכלכלה בהקשר של זקנה ובהקשר של תהליכי הזדקנות של האוכלוסייה.
התמחות בטיפול בזקן ובמשפחתו: בהתמחות זו הלימודים יתמקדו ביסודות הערכה, אבחון, דרכי תקשורת ודרכי טיפול והתערבות עם זקנים.
התמחות בגרונטולוגיה פיננסית: בהתמחות זו הלימודים יתמקדו בהיבטים הפיננסיים, כלכליים, כספיים, פנסיוניים, רכושיים ותעסוקתיים בהקשר של זקנה ותהליכי הזדקנות האוכלוסייה.

 

 

 

מטרת הלימודים בתואר שלישי:

 

מטרות התכנית להכשיר אנשי אקדמיה, מחקר ואנשי מקצוע, בעלי ראיה מחקרית רב תחומית ואינטגרטיבית ובעלי יכולת לפתח מחקר בחקר הזקנה, לבצע מחקר על תהליכי זקנה והזדקנות מנקודת מבט רב-תחומית תוך הבנת הייחודיות של הזקנה והזדקנות בקונטקסט המיוחד של החברה הישראלית.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים:

 

מחקר אקדמי, הוראה אקדמית, משרד הבריאות, קופות ובתי חולים, הוסטלים, מרפאות ועבודה שיקומית בקהילה.

 

 


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649