אוניברסיטת חיפה

תואר שני ושלישי בכלכלה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות תואר שני:
החוג לכלכלה מציע מגוון רחב של תכניות לימודים לתארים מתקדמים. בחלק מהתוכניות ישנם שני מסלולי לימודים:
מסלול א׳ (מחקרי) – מחייב כתיבת עבודה מחקרית (תזה) ומסלול ב׳ (לא מחקרי) – ללא תזה אך עם פרויקט בכלכלה.
בנוסף, סטודנטים מצטיינים אשר סיימו את השנתיים הראשונות של התואר הראשון בכלכלה אצלנו בחוג והשיגו ציונים גבוהים זכאים להירשם למגוון מסלולים מואצים – מסלולים אשר מאפשרים להתחיל את לימודי התואר השני כבר בשנה השלישית של התואר הראשון. מסלולים אלו מאפשרים לקצר באופן משמעותי את משך הלימודים הכולל לקבלת תואר ראשון ותואר שני.

תכניות לימודים בתואר שני:
● תואר שני בכלכלה: מיועד לסטודנטים המעוניינים להעמיק את ההבנה הכלכלית שלהם ולנתח תופעות כלכליות וחברתיות שנמצאות על סדר היום הציבורי. מסלול זה יאפשר לכם לחקור את הבעיות איתן המשק שלנו מתמודד (ולא רק המשק שלנו). מעבר ללימודי הליבה של מיקרו ומאקרו תיחשפו לקורסי בחירה נבחרים לפי תחומי העניין שלכם: צמיחה, השפעה חברתית, אי שוויון, כלכלה התנהגותית, מימון
● תואר שני בכלכלה עם התמחות בכלכלה התנהגותית: התכנית משלבת בסיס תאורטי ומחקרי חזק עם נושאים חמים בתחום הכלכלה ההתנהגותית. הנושאים הנלמדים כוללים דוגמאות רבות לשימושי המחקרים שנערכו בכלכלה התנהגותית בעשורים האחרונים בתחומים רבים של חיינו, החל מצרכנות דרך קבלת החלטות פיננסיות ועד שמירה על אורח חיים בריא.
● תואר שני בכלכלה עם התמחות במימון: תכנית המוסמך בכלכלה עם התמחות במימון מעניקה בסיס תאורטי כלכלי חזק עם מיקוד בנושאים שקשורים לשוק ההון, ניהול וחשבונאות. הלימודים משלבים העמקת ידע מחקרי בכלכלה יחד עם הכשרה בעלת אופי עסקי וניהולי. דגש מיוחד ניתן לתכנים “עכשוויים” הנדרשים לייעוץ ושיווק השקעות ולניהול תיקי השקעות.
● מסלול מואץ

מבנה לימודים בתואר שני:
● מסלול א’ – (עם כתיבת עבודת גמר מחקרית)
● מסלול ב’ – (חובת בחינת גמר)

אפשרויות תעסוקה בסיום לימודי תואר שני:
עבודה מקצועית במגזר הפרטי והציבורי, המשך לימודים לתואר שלישי בתחום הכלכלה או מינהל העסקים.

אודות תואר שלישי:
תכנית הדוקטורט היא תכנית שמעצבת את היכולות המחקריות של הסטודנטים ומפתחת את החשיבה הביקורתית והעצמאית על מחקר בכלכלה. תכנית זו אינה מתאימה לכל אחד: זוהי תכנית לבוגרי תואר שני בכלכלה או בתחום הקשור לכלכלה אשר סיימו את לימודי המוסמך שלהם בהצטיינות. ובעיקר זוהי תכנית למי שהרצון לחקור זורם בעורקיו.

אפשרויות תעסוקה בסיום לימודי תואר שלישי:
עבודה מקצועית במגזר הפרטי והציבורי, מחקר והוראה אקדמיים.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649