אוניברסיטת חיפה

תואר ראשון בפכ"מ (פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה)

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - הר הכרמל, חיפה 31905

אודות
התכנית מתבססת על מודל שנוסה בהצלחה באוניברסיטת אוקספורד מאז שנות העשרים. הרציונל העומד מאחוריה הוא הקניית כלים ויצירת בסיס ידע כללי אינטגרטיבי שישמש מומחים בתחומי ידע יישומיים הנדרשים בנושאים של כלכלה, מדיניות ציבורית ופוליטיקה.

מטרת התכנית
קהל היעד של התוכנית הוא אלו הרואים עצמם בעתיד כמקבלי החלטות בשירות הציבורי-ממשלתי, במגזר העסקי, ובארגונים בינלאומיים. בפני אנשים אלה יעמוד אופק של פעילות מעשית ענפה בסביבה אסטרטגית מקומית, אזורית וגלובלית מורכבת ורבת-פנים.
התכנית מכשירה אותם לאתגר זה באמצעות פיתוח כלים ותובנות שיעניקו פרספקטיבה חדשה לטיפול במגוון רחב של סוגיות המשפיעות או מעוצבות בסביבתה הפוליטית והכלכלית של ישראל. התכנית עונה הצורך שקיים בשירות הציבורי בעובדים שלא רק מתמצאים בחישובים כלכליים או בשיקולים מעשיים צרים, אלא מסוגלים לראות את התמונה הרחבה של צורכי החברה, כשאלה נשקלים על רקע ערכים כמו צדק חברתי, סולידריות, ואוטונומיה אישית.

תנאי קבלה
1. סכ"מ (שקלול בגרות ופסיכומטרי) 660.
2. בגרות במתמטיקה ברמת 5 יח’ בציון של 70 ומעלה, או ברמת 4 יח’ מתמטיקה בציון 80 לפחות.
3. ציון בבחינת ידע בעברית (יע”ל או יעלנט) המיועדת למועמדים ששפת ההוראה בביה”ס התיכון לא הייתה עברית ולא נבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה העברית. הציון הנדרש בבחינה הינו 120.
4. ציון סיווג 120 בשפה האנגלית (רמת מתקדמים ב’) מתוך הבחינה הפסיכומטרית, מבחן אמ”יר, או בחינת אמי”רם.
5. עמידה בתנאי הקבלה האוניברסיטאיים (תעודת בגרות או תעודה שוות ערך לה כגון תעודת מכינה).
6. ראיון לפי הצורך.

מלגות
תלמידי פכ"מ יוכלו להינות ממלגות בהתאם לציוני הפסיכומטרי.

אפשרויות תעסוקה
השירות הציבורי, מנהל עסקים, כלכלה ובנקאות, פוליטיקה – חברי כנסת, עוזרים פרלמנטריים ועוד, ייעוץ פיננסי, שירות דיפלומטי, ייעוץ ציבורי, חינוך, ראשי מועצות וערים, משרדי ממשלה, עובדי מחקר, ארגונים מקומיים ובינ”ל שפעילותם כוללת ניתוח מערכות, פעילים בעמותות חברתיות, ועוד.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר ראשון בפכ"מ (פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה) באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649