מגן דוד ירוק המכללה ללימודים פארא-וטרינריים

זואו-תרפיה. טיפול, חינוך ושיקום בעזרת בעלי חיים

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן

אודות:
"בעל חיים השונה מבני מינו, בדומה לנו בני האדם, לעולם אינו משולל תכונות משובבות לב ואחד הדברים מפיסי הדעת בעולם החיות הוא המפגש עם בעל חיים ייחודי בהתנהגותו או במראהו שנגלית בו תכונה מקסימה ושובת לב". הזואולוג הנודע ג’ראלד דארל, מצא במחקריו דמיון מפתיע בין העולם של בעלי החיים לבין עולמו של האדם. הוא ראה בכל חיה את קרבתה לאדם, הוא מצא בין היתר בכל חיה את ההומור שבהתנהגותה ואת היופי אשר נשקף ממנה. בדיעבד, מעיון בכתביו ובספריו אפשר לטעון שהוא זה שהניח את היסודות למקצוע זואו-תרפיה. העולם בו אנו חיים עשיר בטבע, במגוון קבוצות בעלי חיים המתקיימים בו באזורי מחיה שונים ולצדם חיים אנו בני האדם. זואו-תרפיה הנה שיטה טיפולית ייחודית הנלמדת במכללת מגן דוד ירוק ומתבססת על עובדות אלו. בעולם הזואו-תרפיה נכנסים המטפל והמטופל אל מרחב המחיה של בעל החיים שהופך להיות המרחב הטיפולי. סביבת המחיה, אורח החיים, התכונות, המאפיינים ההתנהגותיים ומזונו של בעל החיים הופכים להיות התוכנית התרפויטית החינוכית או השיקומית אותו מתכנן המטפל. בוגר זואו-תרפיה יטפל באנשים, ילדים או מבוגרים, הנמצאים בתהליכי טיפול או שיקום נפשי או פיסי, המוגבלים באופן זמני או מתמשך ביכולותיהם הקוגניטיביות, הפסיכוסוציאליות או הפיזיות. הטיפול בעזרת בעלי חיים, מהווה התערבות פעילה הבאה לתרום לתהליך הטיפולי, כאשר מרחב המחיה של בעל החיים על כל מרכיביו הופכים לחלק אינטגרלי של התוכנית הטיפולית. שיטה טיפולית זו הוכיחה עצמה בעבר כשיטה עם מקדם הצלחה גבוה ואפשרות להשיג תוצאות מרחיקות לכת.

מטרות הקורס:
להכשיר כח אדם מקצועי לטיפול, חינוך ושיקום בעזרת בעלי חיים.

תנאי קבלה:
◄ גיל 20 ומעלה
◄ ראיון אישי
◄ 12 שנות לימוד לפחות
◄ אנגלית בסיסית
◄ בריאות תקינה אשר תואמת את דרישות המקצוע
*מקרים מיוחדים יידונו לגופם

משך הלימודים:
◄ 340 שעות אקדמיות - שנה וחודשיים

קהל היעד:
מורים בחינוך המיוחד, בעלי מקצועות טיפוליים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, בעלי מקצועות פארא-רפואיים, מקצועות פארא-וטרינרים והקהל הרחב המעוניין לעסוק באופן מקצועי בתחום.

תעודת גמר:
תעודת גמר בזואו-תרפיה, טיפול חינוך ושיקום בעזרת בע"ח מטעם מכללת מגן דוד ירוק ובהכרת משרד החינוך האגף לקשרי חוץ ואונסקו לגמול השתלמות

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות זואו-תרפיה. טיפול, חינוך ושיקום בעזרת בעלי חיים במכללת מגן דוד ירוק.


כל מסלולי הלימוד של  מגן דוד ירוק המכללה ללימודים פארא-וטרינריים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649