המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - אקדמי

תואר שני .M.A בניתוח התנהגות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון
  • אזור גיאוגרפי:
     הגליל והגולן - צמח, ד.נ עמק הירדן

 

*.M.A בניתוח התנהגות (Applied Behavior Analysis)

 

אודות:

 

המחלקה למדעי התנהגות במכללה האקדמית כנרת מציעה לראשונה בישראל תכנית ייחודית ללימודי תואר שני בניתוח התנהגות (ABA). תכנית הלימודים תקנה לבוגריה את מלוא הכלים והידע לעיסוק מחקרי ויישומי בתחום ניתוח ההתנהגות. הלימודים לתואר יתפרסו על פי ארבעה סמסטרים ויתקיימו אחת לשבוע, בימי ראשון.

 

 

 

מטרות תכנית הלימודים:

 

הקניית תשתית ידע תיאורטי ומעשי עדכני בתחום הדעת של ניתוח ההתנהגות וביישומיו הטיפוליים והחינוכיים בסביבת המשפחה, בסביבות החינוך הרגיל והמיוחד, הפורמאלי והבלתי פורמאלי, ובסביבות שיקומיות וטיפוליות.
הקניית ארגז כלים מקצועי, ידע ומיומנויות לעובדים במקצועות חינוכיים/ייעוציים/ארגוניים/פארא-רפואיים המבקשים לשפר ולייעל את עבודתם המקצועית.
הקניית בסיס ידע תיאורטי, דיאגנוסטי והתערבותי (טיפולי) מקיף לפתרון של קשיי התנהגות ותפקוד מורכבים, התואם את דרישות ארגון מנתחי ההתנהגות העולמי (ABAI) ובכפוף למהדורת המשימות האקדמיות העדכנית של ה-BACB (Task List 5 Ed.).

 

 

 

למה כדאי ללמוד ניתוח התנהגות במסגרת לימודים לקראת תואר שני?

 

היקף ותכני הלימוד: תכנית הלימודים לתואר שני בניתוח התנהגות מתפרסת על מגוון תכנים המעשירים את הסטודנטים בידע ובתכנים מעולם הפילוסופיה והתיאוריה של תחום הדעת ההתנהגותי. לימודים אלו עומדים בשורה אחת עם הסטנדרטים האקדמיים המקובלים בעולם בתחום ניתוח ההתנהגות והם כוללים ומקיפים הרבה מעבר לנדרש במסגרת תכניות חוץ אקדמיות ללימודי תעודה בניתוח התנהגות.
פרקטיקה והעשרה: סגל המרצים הבכיר של המחלקה יחשוף את הסטודנטים לידע העדכני של המחקר המדעי בתחום, תוך שילוב התיאוריה עם המתרחש בשדה החינוכי והטיפולי בפועל. הסטודנטים בתכנית ייהנו מהרצאות אורח של טובי המומחים בארץ ובעולם, ישתתפו בכנסים אקדמיים ומקצועיים, יזכו להנחיה מודרכת ביישום התכנים התיאורטיים והמקצועיים שירכשו ויוכלו לתרגם את הכלים שירכשו לעשיה יעילה יותר בשטח.
סגל ההוראה: מרצי התכנית לתואר שני בניתוח התנהגות הם בעלי דוקטורט, חוקרים פעילים, מרצים במוסדות להשכלה גבוהה ובעלי מומחיות גבוהה בתחום ניתוח ההתנהגות ובנושאים משיקים.
פיקוח ובקרה: בשונה מתכניות חוץ אקדמיות ללימודי תעודה, תכנית הלימודים לתואר שני מפוקחת ומבוקרת אקדמית על ידי המל”ג. היות וכך גם איכות ורמת ההוראה של סגל התוכנית מפוקחת אקדמית וכוללת מדדי הערכה מדוייקים, שיטות הוראה יעילות, בקרה על הוראה ופיתוח מתמשך של יכולות הוראה אלו במסגרת המכללה.

 

 

 

מדוע עוד כדאי לבחור ללמוד לקראת תואר שני בניתוח התנהגות וכיצד הלימודים יקדמו אותי מקצועית?

 

ניתוח התנהגות כמקצוע תופס תאוצה רבה בשנים האחרונות במגוון תחומים:

 

תחום העיכובים התפתחותיים ולקויות על הרצף האוטיסטי.
תחום הטיפול בילדים בעלי קשיי התנהגות, התנהגויות מאתגרות והפרעות התנהגות מורכבות.
תחום הייעוץ, ההכוונה וההדרכה למשפחות ולהורים לילדים עם התפתחות תקינה המציגים קשיי התנהגות ותפקוד בסביבות שונות.
תחום הטיפול בקשיים חברתיים, לימודיים והתנהגותיים של ילדים במערכת החינוך.

 

אנשי מקצוע בתחום החינוך והטיפול העובדים במערכת החינוך הפורמלית ולא פורמלית ניצבים כיום בפני אתגרים מורכבים בכל הקשור להתנהגותם של ילדים המציגים קשיים התנהגותיים משמעותיים כגון: סירוב לשתף פעולה עם התהליך הלימודי/חינוכי, חוסר כבוד למבוגר, תופעות של בריונות והצקה, תוקפנות ואלימות והתנהגויות בלתי נאותות המקשות עליהם ליישם את אשר למדו בתהליך ההכשרה המקצועית שלהם (הוראה/ניהול גן /טיפול פרה רפואי).
לימודי ניתוח התנהגות ברמת התואר השני יספקו לבעלי מקצוע בתחום החינוכי /טיפולי כלים יישומיים להבנה ולהתמודדות יעילה עם קשיים אלו.

 

 

 

מדוע כדאי ללמוד דווקא בכנרת?

 

PERSONAL ACADEMY

 

אנו באקדמית כנרת, יודעים להעריך את הבחירה והמחויבות ללימודים אקדמיים, ולכן פיתחנו את PERSONAL ACADEMY, סביבת לימודים אישית וחדשנית, שמוציאה ממך יותר, ומלווה אותך באופן אישי עד התואר.

 

 

 

 

מבנה תכנית הלימודים:

 

תכנית הלימודים כוללת שלושה סוגי קורסים עיקריים:

 

קורסי ליבה – קורסי יסוד שמטרתם הקניית ידע בסיסי ומיומנויות בסיסיות בתחום ניתוח התנהגות יישומי. הקניית מיומנויות אלו, הנלמדות לאורך כל התואר ומוצעות באופן הדרגתי, תייצר בסיס למידה אחיד לתלמידי התכנית ותאפשר להם בהמשך לבחור קורסי בחירה בהתאם לתחומי התעניינותם.
קורסי מעטפת – קורסים שנועדו לחשוף את הסטודנטים לאוכלוסיות ולקויות שונות עימם הם צפויים להיפגש במהלך עבודתם ולהעמיק את הבסיס המתודולוגי של עבודתם.
קורסי בחירה – קורסי העשרה בנושאים שונים בתחום ניתוח ההתנהגות אשר יספקו לסטודנט נקודת מבט נוספת על התחום וכלים נוספים שיוכלו לסייע בעבודתו. מטרת קורסים אלו הינה להוות תמיכה נוספת לעבודתו של הסטודנט, אם בפן הקליני ואם בפן המחקרי.

בנוסף כוללת התכנית סמינר מחקר לבחירת הסטודנט.

 

אחד מקורסי הדגל של התכנית הוא הקורס “יישומים התערבותיים בשדה בניתוח התנהגות”. במסגרת הקורס יבצעו הסטודנטים פרויקט אישי בשדה חינוכי-טיפולי, הכולל תהליך אבחוני והתערבותי שיטתי, וילוו על ידי מנתחי התנהגות מוסמכים בראשות פרופ’ עמוס רולידר.

 

*הענקת התואר מותנית באישור המל”ג.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות .M.A בניתוח התנהגות (Applied Behavior Analysis)


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - אקדמי


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649