מכללת מעינות

סו-ג’וק

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה

הלימודים לנשים בלבד

אודות:
הסו-ג’וק הינה שיטת ריפוי יעילה ועוצמתית המשלבת חוכמה מהעידן העתיק לצד הגיון מודרני. הנחת הבסיס בסו-ג’וק היא שהגוף הינו תופעה מושלמת ומאוזנת ועל כן אוצר בתוכו את כל מה שדרוש לקיום עצמאי. בקוריאנית פירוש המילה "סו"- כף יד ו"ג’וק" - כף רגל. סו-ג’וק אינה רק דרך טיפול אלא דרך להרחבת התודעה ולהתוודעות אל הקיום המופלא בו אנו נוטלים חלק.
השיטה מחברת בין המדע הקלאסי של המערב והידע שהצטבר על-ידי הרפואה המזרחית מן העידן העתיק. היעילות והפשטות של שיטת הסו-ג׳וק גרמו לתפוצתה המהירה במדינות שונות ברחבי העולם.
השיטה פותחה על-ידי פרופסור למדעים מדרום קוריאה בשם פארק ג׳יי וו. פרופ’ פארק איגד אלמנטים מרפואות עתיקות דוגמת הרפואה הסינית, הרפואה ההודית, הרפואה הקוריאנית ועוד, ויצר שיטה פשוטה לשימוש, על ידי שילובה עם ההגיון הרפואי המדעי.
בבסיס השיטה עומדות מערכות ההשתקפות (correspondence system) הפזורות ברחבי הגוף. למעשה פזורות ברחבי הגוף מאות ואולי אלפי מערכות השתקפות ייצוגיות של גוף האדם. גירוי נקודות ריפוי על פני אותן מערכות השתקפות מביא להפעלת ’מערכת הולכת מסרים’ המסתיימת בריפוי ספונטני. גירוי נקודות הריפוי יכול להתבצע ע"י עיסוי, צבעים, מכשירי אור מיוחדים, זרעים, מגנטים, מוקסות ומחטים.
על בסיס מערכות ההשתקפות התפתחו טכניקות ריפוי נוספות, המבוססות על איזון מערכות הזרימה האנרגטיות בגופנו, דוגמת הצ’אקרות ההודיות, המרידיאנים הסינים ומערכות זרימה ספיראליות.
שיטת הסו-ג’וק פשוטה ובטוחה לחלוטין לשימוש. הטיפול מתבצע אך ורק בכפות הידיים והרגליים ואינו מחייב התערבות פולשנית. השיטה התפתחה בעידן הטכנולוגי שלנו המאופיין בשינויים מהירים: היא אינטואיטיבית וקלה ללימוד. לרוב ניתן לקבל תוצאות מידיות בין הטיפול הראשון לשלישי. הטיפול עצמו מותאם למטופל ולמידת הרגישות שלו ומשלב עבודה של העצמה אישית והתפתחות רוחנית לצד רכישת כלים לטיפול עצמי ו"תחזוקה מונעת".

תכנית הלימודים:
מטפלי הסו-ג’וק עוברים מסלול הכשרה הכולל לימוד טכניקות איבחון וטיפול שונות, המטפלות בגוף ובנפש ברבדים שונים. לאורך כל שנת הלימוד מתמודדים המטפלים עם מטופלים ברמות שונות. בסיום השנה מגיש המטפל עבודת גמר ועובר מבחנים עיוניים ומעשיים לצד התנסות קלינית המשולבת לרוב במחקר רפואי.
המטפל נחשף לעומק של עולם ההשתקפויות, וברמות המתקדמות יותר נלמדות מערכות זרימה אנרגטיות שאופיינו בעולם העתיק דוגמת מרידיאנים וצ’אקרות, ומערכות מתקדמות יותר, דוגמת מערכת היהלום ומערכת האנרגיה הספיראלית (סו-ג’וק קי). במהלך תהליך ההכשרה מקבל מטפל הסו-ג’וק ארגז כלים שמיועד לטיפול בבעיות גופניות ונפשיות, קלות וסבוכות.
ברמה המתקדמת ביותר לומדים המטפלים להתייחס לחוקיות המתקיימת ביקום על פי תאוריית שלושת המקורות. ההבנה של מערכת חוקים בסיסיים זו מאפשרת תכנות מחדש של הגוף. השיטה מבוססת על כוחה הבלתי מוגבל של התודעה ומביאה לשינויים מופלאים שלעיתים נראים ניסיים.
בשנה השנייה של לימודי הסו-ג’וק נחשף המטפל לרבדים מתקדמים יותר של השיטה ולומד מערכות של תת מבנה שמאפשרות כניסה לרמות מבניות מדויקות מאוד דוגמת רשתית העין, שורש שן או דיסק פרוץ. בשנה זו לומדים התייחסויות לפתולוגיות שונות ומקבלים פרוטוקולי טיפול לבעיות שונות.
השנה השלישית מיועדת ללימוד טכניקות אבחון מתקדמות, אבחון בגלגל בעין, אבחון על פי דופק, טיפול במחלות קשות, טיפול על גבי ציר הזמן (ניקוי טראומות עבר נפשיות ופיזיות) טכניקות הרפיה, תזונה ותנועה.


תנאי קבלה:
◄ 12 שנות לימוד
◄ ריאיון אישי

מתכונת הלימודים:
◄ משך הלימודים שנה עד שלוש שנים
◄ 900 ש"ל

תעודה:
סיום הלימודים ועמידה בדרישות הקורס מזכים את הסטודנטיות בתעודה מטעם מכללת מעינות ומירב - בית הספר לרפואה משלימה מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה ואיגוד הסו-ג’וק הבינלאומי
◄ שנה א — תעודת מטפל מוסמך
◄ שנה ב — תעודת מטפל בכיר
◄ שנה ג — תעודת מטפל בכיר מתקדם

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות סו-ג’וק במכללת מעינות.


כל מסלולי הלימוד של  מכללת מעינות


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649