אוניברסיטת חיפה - מכינה אוניברסיטאית

מכינת יום

  • סוג הלימודים במוסד:
     מכינות/פסיכומטרי/בגרויות
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה

אודות:
מטרת מכינת היום היא להכין את המועמד, אשר אינו עומד בתנאי הכניסה הנדרשים לאוניברסיטה, לקראת הלימודים האקדמיים, ולאפשר לו להתקבל אליהם.

מתכונת הלימודים:
◄ ימי הלימוד: א’-ה’ בין השעות 8:30-16:00/18:00.
◄ הלימודים מתקיימים בין החודשים אוקטובר – יולי (9 חודשים).

מקצועות הלימוד:
◄ מתמטיקה
◄ אנגלית
◄ כתיבה אקדמית
◄ מושגי יסוד במדעי הרוח
◄ מושגי יסוד במדעי החברה

כיתת לקויות למידה:
"לקות למידה" – לקות המשליכה על תהליכים קוגניטיביים, והבאה לידי ביטוי בקשיים משמעותיים שאינם תואמים את הצפוי בגילו של המתמודד עם הלקות ברכישת מיומנויות או בשימוש בכישורים של קשב וריכוז, שפה, קריאה, כתיבה, המשגה, תפקוד ניהולי או יכולות חישוביות, חברתיות או רגשיות.
חשיבות רבה יש לאבחון, מאחר ואיתור לקות זו מאפשר להתאים את תכנית הלימודים לכל תלמיד, כך שיוכל להגיע להישגים אשר מאפשרים קבלה לאוניברסיטה.
במסגרת המכינה הסטודנטים מלווים ע"י יועצת מומחית בתחום לקויות הלמידה. הליווי הלימודי כולל פגישות פרטניות להקניית אסטרטגיות למידה ודרכים להתמודדות עם הקשיים. דוגמאות לנושאים: היכרות עם הכתוב בדוח האבחון, התמודדות עם הלקות וזיהוי תחומי החוזק והעצמתם, הקניית מיומנויות למידה באוריינטציה למקצועות הלימוד - ארגון ותכנון זמן, ארגון חומרי למידה, הכנה לבחינות, כתיבה, אסטרטגיות לקריאת מאמרים ולסיכום חומר, קריאה והבנה של שאלות והוראות.
כמו כן, ניתן מענה לשאלות כלליות בנושא לקויות למידה והשלכותיהן, לבעיות העולות תוך כדי תהליך הלמידה (הפניית חלקן למומחים נוספים) ומתן אישורי התאמות לימודיות בצמוד לכתוב בדו"ח האבחון.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות מכינת יום באוניברסיטת חיפה.


כל מסלולי הלימוד של  אוניברסיטת חיפה - מכינה אוניברסיטאית


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649