האקדמית תל אביב - יפו

MA תואר שני בלימודי משפחה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     סניפים בכל הארץ - רחוב רבנו ירוחם 2, תל אביב-יפו

אודות:
מורכבות החיים בחברה בת זמננו והעליה בתוחלת החיים, מייצרים שינויים תכופים באפשרויות, בטכנולוגיות ובהזדמנויות שמשפחות נתקלות בהן, ואלו מעוררים לא אחת קשיים. משום כך, הביקוש ליועצים מסוגים שונים בולט מגוון הולך ומתרחב של תחומים (כמו למשל יועצי נישואין או ייעוץ משפטי/כלכלי טרום נישואין, יועצות להתמודדות בענייני סמכות הורית, יועצים לרילוקיישן עם ילדים, יועצות שינה, יועצי פרישה לגמלאות, יועצי זוגיות לגיל השלישי, ייעוץ בתכנון צוואות וירושות וכו’), כשאת הצורך החברתי הגדל מספקים כיום אנשים שאינם בהכרח אנשי מקצוע המתבססים על ידע תיאורטי מעמיק.
תלמידי/ות תכנית המוסמך בלימודי משפחה יעמיקו בשאלה כיצד הקשרים חברתיים, כלכליים, רגשיים, משפטיים ותרבותיים בתוכם מתנהלות משפחות מסוגים שונים, יוצרים מצד אחד הזדמנויות ומצד שני חסמים לרווחתם האישית והמשותפת של חברי המשפחה. התכנית, שמהווה שיתוף פעולה בין בתי הספר לממשל וחברה ובית הספר למדעי ההתנהגות של המכללה, משלבת את נקודת המבט הסוציולוגית עם הראייה הפסיכולוגית על אודות תפקודן ורווחתן של משפחות בנות זמננו. השילוב האינטרדיסציפלינרי בין בתי הספר השונים מעניק לתכנית בסיס תאורטי ומתודולוגי מקיף ומוצק.

התמחויות הלימוד
תכנית הלימודים בנויה משלוש התמחויות לימוד, בעלות דגשים שונים:
◄ איזון עבודה-משפחה (Work-Life Balance): לימודי ייעוץ בתחום איזון עבודה-משפחה, תחום הנמצא במרכז השיח הציבורי והאקדמי במדינות מתקדמות, במטרה ליצור חברה שוויונית, תוך קידום משולב של צרכי שוק העבודה, המעסיקים והמשפחות.

◄ לימודי ייעוץ בשדה המשפט הישראלי: התמחות ייחודית וחדשנית המיועדת למשפטנים, עם דגש על פתרונות לא מתעמתים (אדברסריים) של סכסוכים משפחתיים.

◄ לימודי ייעוץ פרטני למשפחה העכשווית: התמחות ייחודית בייעוץ, תוך התמקדות באתגרים מולם ניצבות משפחות בנות זממנו, כגון: משפחות משולבות עם ילדים מקשרים זוגיים שונים, משפחות חד הוריות או חד מיניות, משפחות בעולם דיגיטלי ועוד.

יתרונות התכנית:
◄ תואר בין-תחומי בשילוב עם הכשרה מעשית בייעוץ למשפחות.
◄תת התמחויות שלא קיימות בשום מסגרת אחרת בארץ:
● יעוץ משפחות בראי משפטי
● יעוץ משפחתי ביחס לאיזון משפחה-עבודה
◄ התכנית מתמקדת בתחומים שאינם מטופלים כיום בלימודי התואר השני בארץ. למשל ייעוץ לארגונים לצורך הנגשתם לעובדים בעלי משפחות; התמחות לעורכי/ות דין המטפלים/ות בענייני משפחה, עם דגש על פתרונות לא מתעמתים
◄ התוכנית מובדלת מתכניות המוצעות בארץ במסגרת פסיכולוגיה או עבודה סוציאלית, המתמקדות בעיקר בפתולוגיות משפחתיות. היא מוכוונת לעסוק במשפחות הנתקלות בקשיים "שגרתיים" ונורמטיביים, שאינם בגדר הקשיים שזוכים למענה של רשויות הרווחה או מומחי בריאות הנפש. תכנית אינטרדיסציפלינרית - משולבות בה תשתיות מתחומי הפסיכולוגיה, סוציולוגיה, מדע המדינה ומשפטים
◄ תכנית התואר השני בלימודי משפחה היחידה בארץ בשכר לימוד ציבורי.
◄ לימודים במכללה מובילה במרכז הארץ עם מחויבות לשינוי חברתי.


כל מסלולי הלימוד של  האקדמית תל אביב - יפו


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649