המרכז ללימודים אקדמיים

תואר שני בחינוך ניהול ארגון מערכות חינוך

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - היוצרים 2 אור יהודה

מטרת התוכנית:
להצמיח מנהיגות פדגוגית חדשה במערכת החינוך בהתאם לתמורות והרפורומות שהתרחשו בשנים האחרונות במערכת החינוך.

תוכנית הלימודים:
תוכנית הלימודים מתרכזת בפיתוח והכשרה של כוח אדם מקצועי ומיומן בשלושה אספקטים: ארגוני, מקצועי ואישי.

הכשרה אישית: מטרת ההכשרה האישית היא להפוך את הסטונדטים למנהלים יוזמים, משכילים, בעלי תפיסת מנהיגות רחבה ופריזמה חברתית-חינוכית מתקדמת. כדי לקבל הכשרה זו יעברו הסטודנטים מגוון סימולציות, קורסים וסדנאות שמטרתם לפתח את המיומנויות והיכולות בתחומי יוזמה, הנהגה, יצירתיות, יחסי אנוש ויחס אישי.

הכשרה מקצועית: מטרת ההכשרה המקצועית היא להפוך את המנהלים למומחים מובילים שיוכלו להוביל צוות מגוון של אנשי חינוך והוראה דרך הבנה ושותפות. הכשרה זו תועבר לסטודנטים באמצעות קורסים שיספקו כלים תיאורטיים ויישומיים להבנה של התפקיד הניהולי. בנוסף, הסטודנטים ילמדו להכיר ניהול אפקטיבי של משאבי אנוש, תהליכי קבלת החלטות, שיטות הנחיה והדרכה ושיטות הנעה של המערכת הבית ספרית לשם שיפור והתפתחות.

הכשרה ארגונית: מטרת ההכשרה הארגונית היא להקנות לסטודנטים את הכלים ליצירת תשתית ארגונית יעילה המעודדת למידה. נקודת המוצא היא כי המנהל נתפס כמנהיג המוביל את בית הספר לכדי מצוינות ואיכות, על ידי שילוב תפיסה שיוונית חברתית הבאה לקדם את כל תלמידיה.

תוכנית לימודי התואר השני בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך תקנה לתלמידיה את הכלים הניהוליים הדרושים לניהול יעיל ואפקטיבי של המערכת הבית ספרית בתחומים: ניהול, תכנון, כלכה ותקצוב וכן בתפיסות חברתיות ותרבותיות. בוגרי התוכנית יוכלו להשתלב במערכת החינוך כמנהלי בית ספר ומערכות חינוך קהילתיות.

התמחויות:
ניהול בתי ספר:
תוכנית הלימודים כוללת מגוון רחב ומעניין של נושאי לימוד; עיוניים ויישומיים, קלאסיים וחדשניים. התכנית כוללת לימודים עיוניים כגון: קורס בפסיכולוגיה חינוכית, מבנה החברה והמאפיינים הרב-תרבותיים בישראל, מחקר מתקדם בחינוך ועוד... בצד לימודי הליבה, הכוללים גם מקצועות לימוד יישומיים, יילמדו תחומי דעת ייחודיים כמו: קבלת החלטות ודילמות בעבודת המנהל, יחסי גומלין וממשקים בעבודתו של המנהל, התקציב ככלי ניהולי.
בתהליך הלימודים הסטודנטים ירכשו ערכים וידע, באמצעותם יגבשו את הגישה החינוכית שלהם. במסגרת הלימוד הממוקדת בניהול בתי ספר, ייבנה בסיס מוצק של ידע תיאורטי וכלים יישומיים מתקדמים, שיכשירו את הבוגר לתפקוד אפקטיבי כמנהל חינוכי.
ניהול מערכות חינוך:
מטרת התמחות זו היא להקנות ידע והתנסות בתחום הניהול, הארגון, הניהול ומשאבי אנוש. בנוסף לבסיס התיאורטי, ייחשפו הסטודנטים לתחומים רחבים ומגוונים בהם פועלים אנשי החינוך במערכות החינוך השונות.
לאנשי המקצוע בתחום זה, ממשקי עבודה הדוקים עם בתי הספר, משרד החינוך וגופי חינוך אחרים. המציאות בה קיימים מעברים רבים של אנשי חינוך בין הדיסציפלינות השונות (משרד החינוך, בתי-ספר, רשויות מקומיות, עמותות ועוד), מחייבת לימוד והכרה של תחומים אלה.
ניהול חדשנות בחינוך:
שורשיה של מערכת החינוך לכל (EFA) במהפכה התעשייתית. מאז המאה התשע עשרה נעשה מאמץ מתמשך להתאים את המבנה ועקרונות המערכת לעולם המשתנה. מטרת התמחות זו היא להביא בפני אנשי חינוך את התיאוריה העוסקת בשינוי המבוסס על מו"פ, ואת הרעיונות המרכזיים של החדשנות כמו למידה אישית, חינוך מסתגל, בית הספר הוירטואלי, בית הספר הבלתי מדורג, למידת P.B.L ושימוש בטכנולוגיות ידע. בקורסים יעסקו בין השאר בחקר של פרויקטים חדשניים בארץ, וילמדו הלקחים הנדרשים לתכנון יישום והפצת חדשנות.
ייעוץ ארגוני למערכות חינוך:
התמחות זו מיועדת לאנשי חינוך המעוניינים לקחת חלק פעיל בתהליכי פיתוח, ייזום, הובלה והטמעה של שינויים ארגוניים במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. בתי ספר, כמו גם מוסדות חינוך במגזר הציבורי, ברשויות, ובמערכות חברה וקהילה, עוברים בעשורים האחרונים תהליכי שינוי מהירים והתאמה לתהליכי הגלובליזציה. השינויים מעוררים את הצורך לשנות דפוסי עבודה, וליצור מבנים חדשים בחינוך, שיאפשרו גמישות רבה יותר והתאמה למציאות המשתנה. מטרת ההתמחות היא לחשוף את הלומדים לתפקידו של היועץ הארגוני בהובלת השינויים הארגוניים בבתי ספר ובמוסדות חינוך. הלומדים יכירו את עבודת היועץ בתהליכי התכנון, ייעוץ, ליווי ויישום של שינוי ופיתוח ארגוני. עקרונות ושיטות שמקורם במדעי ההתנהגות ותיאוריית המערכות תיושמנה למערכת החינוך. קורסי ההתמחות יקנו ללומדיםהיבטים תיאורטיים והיבטים מעשיים של ניהול, שינוי ופיתוח ארגוני. הסטודנטים ילמדו להכיר מודלים שונים של תרבויות ארגוניות והתנהגות ארגונית, לצד רכישה של מיומנויות וכלים לאבחון ארגוני ויישום מושכל של תכניות התערבות.

מתכונת הלימודים:
◄ ארבעה סמסטרים רציפים, כולל סמסטר קיץ
◄ לימודי יום

תנאי קבלה:
◄ ממוצע תואר ראשון 80 ומעלה
◄ בוגרי מוסדות מחו’ל חייבים להציג, אישור שקילות לתואר מהלשכה להערכת תארים ודיפלומות מחו’ל ותרגום גיליון ציונים חתום ע’י נוטריון.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות, וקבל/י את כל המידע אודות MA תואר שני בחינוך בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך במרכז ללימודים אקדמיים.


כל מסלולי הלימוד של  המרכז ללימודים אקדמיים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649