המכללה האקדמית בית ברל

תואר שני M.Ed- חינוך לאמנות

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תואר ראשון ,לימודי תואר שני ,לימודי חינוך והוראה ,לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     השרון - מרכז (כפר סבא)

 

 

אודות : 

 

 

התכנית לתואר שני בחינוך לאמנות מציעה פיתוח אישי והעמקת ידע בתחומי האמנויות והחינוך לאמנויות. קורסי התכנית מבוססים על הקניית מסד עיוני לצד לימודי אמנות מעשיים בסטודיו, וכוללים גופי ידע ומתודות מתחומי התרבות החזותית, פרשנות וביקורת, קולנוע, חינוך מוזיאלי, אקטיביזם אמנותי-אזרחי, חינוך וולדורף ואנתרופוסופיה.
הלימודים מזמנים לעוסקים בחינוך לאמנויות; מחנכים, יוצרים ואמנים, היכרות עמוקה עם היבטים עכשוויים של שדה האמנויות והחינוך לאמנויות ועם מורשות תרבותיות של קהילות אתניות. הקורסים מהווים צומת תיאורטי רב-תחומי לדיון בתפקידם של דימוים חזותיים בהבניית זהויות תרבותיות קולקטיביות ואתניות ובתהליכי עיצוב מורשת העבר והעתיד. הלימודים מעניקים כלים להבנה ולחקירה ביקורתית של המרחב החזותי, ומשלבים לצד סיורים לימודיים וביקורים במוזיאונים ובגלריות גם התנסות מעשית באמנות וכתיבה מחקרית. התכנית מספקת לבוגריה כלים להשתלבות בסביבות מגוונות של שדה האמנויות העכשווי הכוללות: בתי ספר, מכללות, גלריות ומוזיאונים, מוסדות תרבות, מסגרות חינוך בלתי פורמלי וארגונים חברתיים וקהילתיים.

למי מיועדת התכנית?

 

 

התכנית מיועדת למחנכים ויוצרים מתחומי האמנויות; אמנויות חזותיות, מחול, קולנוע, אדריכלות, תיאטרון, עיצוב. בוגרי תואר ראשון בתחומים משיקים יחויבו בשיעורי השלמה.

 

 

 

תכנית הלימודים:

 

 

תכנית  הלימודים בנויה באופן מודולרי כך שתתאים לתחומי העניין והכישורים של הסטודנטים ומורכבת משלושה מקבצי לימוד: לימודי תשתית, לימודים מתקדמים בחינוך לאמנויות ולימודי אמנות מתקדמים בתחום המעשי והעיוני. הקורסים השונים בוחנים את סוגי הקשרים שבין דימויים למילים ואת מערכת היחסים שבין האוצר, האמן, המורה לאמנויות, האקטיביסט, הפרשן או מבקר האמנות, כמו גם את השפעת פעילותם על הגדרת האמנות, על אופן השיח אודותיה, על תפיסת תפקידיה החברתיים של האמנות, ועל מקומה בקהילה.

 

 

 

אנו מציעים ארבעה מסלולי לימודים:

 

 

 

תואר שני (M.Ed) ללא תזה בחינוך לאמנות.

◄  תואר שני (M.Ed) בחינוך לאמנות עם תזה (מחקרי) – המסלול כולל עבודת גמר מחקרים (תזה), ומיועד לסטודנטים מצטייני התכנית אשר השיגו בתום שנה א’ ציון מינימלי של 85 בכל אחד מן הקורסים המתודולוגיים, וציון 90 לפחות בסמינריון.

◄  תואר שני (M.Ed) במסלול סטודיו – המסלול מיועד לאמנים. תנאי הקבלה זהים לתנאי הקבלה של תואר שני .M.Ed בחינוך לאמנות. ועדת הקבלה כוללת גם תיק עבודות. המסלול בהיקף של 33% מכלל הלימודים ומופיע על גבי התואר.

תואר שני בחינוך לאמנות (M.Ed) במסלול אנתרופוסופיה – תנאי הקבלה למסלול אנתרופוסופיה זהים לתנאי הקבלה של תואר שני .M.Ed בחינוך לאמנות. כמו כן דרוש ניסיון בהוראה בחינוך וולדורף ואנתרופוסופי. המסלול פתוח בפני כלל הסטודנטים הלומדים בתכנית ועומדים בתנאי הקבלה אליו. המסלול בהיקף של 33% מכלל הלימודים ומופיע על גבי התואר.

 

 

 

 

תנאי קבלה:

 

 

 

​​תואר ראשון באחד מהתחומים הבאים: חינוך לאמנות, אמנות, קולנוע, תולדות האמנות, מחול, עיצוב, מוזיקה, חינוך יצירתי, אדריכלות.

בעלי תארים שאינם מתחומי האמנויות יידרשו להשלמת קורסים מתואר ראשון (לפי החלטת ראשת התכנית).

ממוצע ציונים בתואר ראשון 80 ומעלה.

בעלי תעודת הוראה בחינוך במסגרות חינוכיות-קהילתיות.

ראיון אישי.

למועמדים ללא תעודת הוראה יש אפשרות להשלים את לימודי תעודת ההוראה במקביל ללימודי התואר השני.

 

 

 

 

היקף הלימודים ומועדם:

 

 

 

משך התכנית: שנתיים, יום בשבוע (יום ב).

התכנית במסלול ללא תזה, היקף של 18 ש”ש.
התכנית במסלול מחקרי עם תזה, היקף של 20 ש”ש.
התכנית במסלול סטודיו, היקף של 18 ש״ש.

התכנית במסלול אנתרופוסופיה, אמנות וחינוך לאמנות, היקף של 18 ש”ש.

 

למסיימי התכנית יוענק:

 

 

 

תואר שני M.Ed. בחינוך לאמנות.
תכנית מחקרית עם אפשרות להגשת תזה הוגשה לאישור המל’ג.

 

 

 

מועדי פתיחה:

 

 

 

אוקטובר.

 

 

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תואר שני M.Ed – חינוך לאמנות

 


כל מסלולי הלימוד של  המכללה האקדמית בית ברל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649