גליץ- בית ספר לצילום

קורס יסודות הצילום

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן,ירושלים והסביבה,חיפה והסביבה - רמת גן, ירושלים, חיפה

אודות:
קורס יסודות הצילום מאפשר לך לרכוש ידע ומיומנויות צילום יחד עם מיטב המדריכים בארץ אשר יגלו לך את השיטות להוציא את המירב מהמצלמה ומעצמך על מנת להוציא את התוצאות הטובות ביותר.

מתכונת הקורס:
◄ הקורס כולל 12 מפגשים מתוכם יציאה ל-4 סדנאות של צילומי שטח בנושאים שונים בתגבור מדריכים נוספים ליחס החניכה האישי ביותר.
◄ כל השיעורים בליווי מצגות וצילומים מקוריים ולאחר השיעור יועבר הסיכום למשתתפים כדי לאפשר לכם להקשיב במקום לכתוב.
הקורס כולל אחריות מלאה לכל החיים.

תכנית הלימודים:
◄ מפגש 1 - פתיחת קורס וקומפוזיציה:
אתם מוכנים? בשיעור הזה אנחנו מתחילים את התהליך המרתק והחווייתי של הכניסה לעולם הצילום. לאחר פתיחת קורס והיכרות עם הסטודנטים, אנחנו נמשיך להיכרות זריזה עם ההיסטוריה של הצילום, ובעיקר נלמד את נושא הקומפוזיציה. קומפוזיציה היא אחד הדברים החשובים ביותר בצילום – המבנה של התמונה. נלמד כיצד נבנה פריים בצורה הטובה ביותר, מהי הולכת עין ומה העין של הצופה הכי אוהבת. לאחר השיעור כבר תבינו הרבה יותר טוב מדוע תמונות מסויימות נחשבות לטובות יותר מאחרות וגם כנראה שתמצאו בתמונות ישנות שלכם דברים שבאו לכם אינטואיטיבית. מכאן תתחילו ליישם את הקומפוזיציות השונות בצילומים הבאים שלכם
◄ מפגש 2 - יסודות הצילום חלק א:
עכשיו ניכנס למושגי היסוד החשובים ביותר בעולם הצילום: צמצם, תריס ו-ISO וכמובן מדידת אור. אחרי שנבין כיצד יוצרים עומק שדה רדוד או עמוק לפי הצורך וכיצד לשלוט במצלמה בהיבטים החשובים האלו – נערוך תרגול פשוט כדי לוודא שהכל מובן כמו שצריך. כדי להבין ולהפנים באמת את כל החומר החשוב במיוחד – המשתתפים יקבלו משימות לתרגול הביתה ויתפעלו את המצלמה בהתאם לטכניקות שנלמדו.
◄ מפגש 3 - יסודות הצילום חלק ב:
מכיוון שהשיעור השני של הקורס הוא כל כך חשוב ואנחנו רוצים לוודא שכל המשתתפים הבינו את החומר הקריטי, אנחנו נתחיל בחזרה על העיקר של החומר ונענה על שאלות, אם יש כאלו. בחלקו השני אנחנו נמשיך ללמוד את מושגי היסוד ואת המערכת הדיגיטלית. עקרונות הרזולוציה, הטווח הדינמי ומאפייני המערכת הדיגיטלית. נלמד על צילום ב-RAW ומה ההבדל בינו לבין JPG, כיצד קוראים היסטוגרמה ומנצלים אותה לטובתנו בצילום וכמובן את האיזון הלבן, או White Balance באנגלית. לאחר שיעור זה אנחנו יוצאים ליציאה השטח הראשונה וכמובן שבסוף השיעור גם נכין אתכם ליציאת שטח זו.
◄ מפגש 4 – צילום שטח ראשון – פארק הירקון:
אחרי שלמדנו את התיאוריה החשובה, אנחנו נצא לצילומים בפארק ליישום הנלמד בשיעורים העיוניים. תרגול חשיפה, עומק שדה, מדידת אור, קומפוזיציה, צילום בתנועה, תפעול המצלמה, ראייה צילומית ועוד. בשיעור הזה אנחנו נוודא את ההבנה של כל החומר התיאורטי באמצעות סדרת תרגילים מובנים ומתוכננים היטב כשבשיעור זה יהיו מספר מדריכים (בהתאם לגודל הקבוצה) כדי להעניק לכם את יחס החניכה הכי טוב שאפשר ולהדגים לכם אישית כיצד למקסם כל צילום.
◄ מפגש 5 - משוב וביקורת עבודות:
זה אחד השיעורים הכי חשובים בקורס – כאן אנחנו נלמד אתכם את אומנות מתן וקבלת הביקורת כדי שלא רק תבינו מה עשיתם טוב וכיצד לשפר בתמונות שלכם, אלא שבהמשך גם תוכלו לעשות ביקורת עצמית לאחר כל צילום ובשאיפה שבשלב מאוחר יותר גם תוכלו לשפר עוד לפני הצילום עצמו.
בתחילת השיעור נלמד על הביקורת ועל אילו פרמטרים הכי חשוב לשים לב כשנותנים ביקורת ובהמשכו נערוך ביקורת ומשוב על הצילומים שלכם מיום הצילומים המעשי בפארק הירקון בשיעור הקודם.
◄ מפגש 6 - תוכנות עריכה דיגיטלית:
כיום כבר אין ״חדר חושך״, אלא חדר החושך הדיגיטלי שלנו שהוא המחשב. הרי המצלמה מבצעת עיבוד בסיסי לכל תמונה, לא משנה איך ומתי היא צולמה והיחידי שיודע מה מצולם וכיצד הוא רוצה להציג את התמונה – זה הצלם/ת. אז הצילום לא מסתיים ב״קליק״ וכאן נכנסות תוכנות העריכה שלנו לידי ביטוי, כלים חיוניים במיוחד בתהליך הצילום שלנו.
בשיעור זה נכיר את הכלים הבסיסיים והחשובים ביותר כדי להוציא את המקסימום מהתמונות שלנו.
◄ מפגש 7 – צילום שטח שני – צילום בעלי חיים:
ניפגש בבוקר לצילום בעלי חיים תוך שימת דגש על תאורה, קומפוזיציה, לכידת רגעים מיוחדים ותשומות לב לפרטים. במפגש זה נבין כיצד להציג את בעלי החיים בצורה מחמיאה ולבודד אותם מתוך ההמולה ולהשתמש בתאורה הטבעית.
ניגע בטכניקות ובכלים שלמדנו עד כה בקורס מזוויות חדשות ומעניינות ובכך נעמיק את ההבנה שלכם בצילום ולאט לאט תשימו לב שזה הופך להרבה יותר אינטואיטיבי.
◄ מפגש 8 - ביקורת עבודות והרצאה בנושא פורטרטים וצילומי רחוב:
אחרי החוויה החזקה של צילום בעלי החיים, כשמידת השליטה שלנו עליהם היא לא גבוהה במיוחד, אנחנו נציג את הצילומים למטרת ביקורת עבודות ומשוב לפני ואחרי יישום של עריכה דיגיטלית. נלמד מה עשינו טוב, מה פחות טוב וכיצד ניתן לשפר את הצילומים שלנו לפעם הבאה.
בחלקו השני של השיעור אנחנו נלמד את אומנות צילום צילום הפורטרטים. כיצד להציג את המצולם בצורה המעניינת ביותר, כיצד לצלם אנשים זרים ברחוב ואיך להוציא את האופי של המצולם אל מעבר לתמונה. לקראת סוף השיעור נעבור תדריך על יציאת השטח שתהיה לנו לצילום פורטרטים מעשי.
◄ מפגש 9 - צילום שטח שלישי – צילומי רחוב:
נצא לצילום פורטרטים מעשיים באחד המקומות הכי טובים לכך בארץ – מדרחוב נחלת בנימין בתל אביב. לאחר תדריך של תחילת הצילומים, אנחנו נצא למשימות מובנות בסיוע וליווי המדריכים שלנו ברחוב. ניגש לצלם פורטרטים מעניינים של אנשים ברחוב ובאמצעות תשומת לב לפרטים החבויים נצליח להוציא את הצילומים הטובים והמעניינים ביותר. בסיוע אישי של המדריכים, כל אחד יחזור עם פורטרטים מעניינים. מי שיכול להישאר באיזור ולהמשיך לצלם אחרי השיעור – זה מומלץ במיוחד כדי לחזור עם התמונות הטובות ביותר.
◄ מפגש 10 - ביקורת עבודות, פלאש והכנה לצילומי לילה:
אנחנו יודעים שאתם כבר נרגשים להציג את התמונות שלכם מנחלת בנימין, עבור רוב האנשים זו הפעם הראשונה שבה הם מצלמים זרים ברחוב וזה תמיד מרגש. אז אנחנו נתחיל בביקורת בונה על הצילומים מהשטח שבה נלמד כיצד לשפר את המיומנות שלנו בפעמים הבאות.
בחלקו השני של השיעור, אנחנו נלמד על מה עושים כשאין אור, כלומר בעיקר בלילה. נכיר את האפשרויות השונות והמתקדמות של הפלאש (מבזק) של המצלמה, גם הפלאש המובנה וגם הפלאש החיצוני ונלמד לעומק על צילומי לילה עם חצובה. לפני סוף השיעור אנחנו נעבור תדריך לקראת יציאת השטח האחרונה של הקורס בשיעור הבא.
◄ מפגש 11 - צילום שטח רביעי – צילומי לילה:
זו אחת מיציאות השטח הכי מהנות בקורס – כאן אנחנו נפגש במתחם הבורסה לקראת השקיעה ונעבור תדריך מפורט. מכאן נתמקם לצילומים של צלליות ועבודה עם מבזקים כאור מילוי. לאחר השקיעה נתמקם על גשר מעל נתיבי איילון לחשיפות ארוכות וטכניקות של ציור באור. באמצעות הטכניקות המיוחדות בשיעור זה, תכירו עוד יותר טוב את המצלמה ואת יסודות הצילום לקראת שיעור הסיכום בשבוע הבא. כמובן שמומלץ לבוא עם חצובה, אבל אם אין לכם חצובה, אל דאגה – נשאיל לכם אחת משלנו.
◄ מפגש 12 – ביקורת עבודות, צילום נוף וסיכום קורס:
השיעור האחרון של הקורס הוא הזדמנות מצויינת לגעת בכל הכלים שלמדנו לאורך הדרך המדהימה שעברנו ביחד. נתחיל במשוב וביקורת על צילומי השקיעה והלילה של השיעור הקודם וכמו תמיד, אנחנו נלמד כלים לשיפור בפעמים הבאות. לאחר ההפסקה אנחנו נלמד על צילום נוף עם כלים מעשיים להוציא את הצילומים הטובים ביותר מהסצינה שנמצאת מולנו, שיעור שימושי וחשוב מאוד. לקראת סיום השיעור אנחנו נסכם את הקורס עם כלים ודרכים להמשך התפתחות אישית בעולם הצילום וחלוקת תעודות סיום. בכל זאת, למדנו כלים שישמשו אותנו כל החיים בצילומים שלנו – זכרונות שילוו אותנו כל החיים.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות קורס יסודות הצילום בגליץ- בית ספר לצילום.


כל מסלולי הלימוד של  גליץ- בית ספר לצילום


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649