מזרח מערב - המרכז לרפואה סינית קלאסית בישראל

קורסי העשרה ברפואה סינית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן,השרון - אחוזה 301, רעננה

מזרח מערב מחבר אותך אל הרפואה הסינית במגוון קורסי העשרה!


מגוון קורסי העשרה במזרח מערב:
סדנת מודעות והתפתחות אישית בראי הרפואה הסינית- קורס המאפשר לך להכיר את המתחולל בגופך בהיבטים נרחבים, ויביא אותך להתפתחות אישית תוך הכרת והבנת עצמך באופן טוב יותר
"דרך האוכל"- תזונה נכונה בראייה סינית- קורס חוויתי המבוסס על הידע העתיק של הרפואה הסינית
קורס בקוסמטיקה סינית טבעית- מטרת הקורס ללמד את רזי היופי הסיני, שימור עור הפנים בדרכים עתיקות בהן השתמשו פילגשותיו של הקיסר הסיני

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות הלימודים בקורסי העשרה של מזרח מערב בת"א.


סדנת מודעות והתפתחות אישית בראי הרפואה הסינית- 'האני הפנימי בעיניים סיניות'
קורס המאפשר לך להכיר את המתחולל בגופך בהיבטים נרחבים, ויביא אותך להתפתחות אישית תוך הכרת והבנת עצמך באופן טוב יותר. אדם המכיר את המתחולל בו יודע היטב כיצד להתנהל עם עצמו ביתר חוכמה.
באמצעות סדרה של עשרה מפגשים מקבל האדם הצצה אל עולם הרפואה הסינית יחד עם הענקת כלים פרקטיים ומעשירים להתמודדות עם חיי היום - יום בצורה חדשה, תוך הגדלת המודעות העצמית והגלובלית.

הנושאים הנלמדים:
● 'האני כחלק מהטבע'. ההתייחסות הפילוסופית והרעיונית אל האדם כחלק מהיקום. השפעת המבנה השמיימי והאדמתי על המבנה האישיותי של האדם.
● 'השמים האדם ומה שביניהם'. מודל רעיוני וחשיבתי מתוך עולם הפילוסופיה הסינית שבאמצעותו נלמדות טכניקות ליצירת העצמה אנרגטית, השגת רוגע שלווה והרפייה בחיי היום יום.
● 'כיצד נטמע הטבע באדם?' ארבעת עונות השנה, משמעותן והשפעתם על האדם.
● 'התמודדות עם תשוקות ויצרים'. מה הן ? כיצד הן מתוארות על פי הפילוסופיה הסינית, וכיצד הן שזורות בחיינו על פי תיאורית חמשת האלמנטים.
● 'ערוצי הזרימה האנרגטית בגוף האדם'. מה הם אותו קווי אנרגיה הפרושים על גופינו, וכיצד הם משפיעים עלינו בחיי היום יום.
● 'התפקוד האנרגטי של האיברים בגוף'. בגופינו 12 אברים חיוניים המהווים חלק משמעותי מכל אותם תהליכים פנימיים המתרחשים בגופינו. אנו נכיר אותם ואת ההסתכלות הפיזית, הרעיונית והפילוסופית של כל אחד מהם.
● שיטות האבחון על פי הרפואה הסינית. תמונת הלשון שלנו, הריח שלנו, הדופק הנשמע מגופינו, מבנה הגוף שלנו, הקול האישי שלנו. כל אלה ועוד מייצגים את המתרחש בנו, ובהתאם להם משתקף המערך האנרגטי האישי שלנו.
● 'תנועה ונשימה מודעת להעצמה אנרגטית בחיי היום יום'. למה חשוב לנשום ? איך נכון לנשום ? על פי אומנות הצ’י קונג תנועת הנשימה והגוף גם יחד יוצרים בנו את ההרמוניה שמביאה לאיזון.
● 'המרחב הבייתי והאישי שלי'. כיצד במרחב הפרטי אני יוצר עבור עצמי מרחב של תזונה נכונה (מתכונים), הרגלי חיים נכונים (המלצות), תרופות ביתיות (הנחיות), טיפול אישי לעצמי ולבני בייתי (טכניקות נשימה, לחיצה על נקודות אנרגיה, שיטות עיסוי).
● הקורס יועבר על ידי הצוות המומחה והמוביל של מזרח מערב, כאשר האלמנטים המרכזיים בקורס הנם חוויה לצד למידה. המרחב הלימודי יאפשר דיון רחב ומתן מקום לשאלות ודיון פתוח בכל שיעור.

החלה ההרשמה לסדנא הקרובה שתתקיים במשך 10 מפגשים בשעות 19:00-21:30, עלות הקורס 950 ₪.

'דרך האוכל'- תזונה נכונה בראייה סינית
קורס 'דרך האוכל' הינו קורס חוויתי המבוסס על הידע העתיק של הרפואה הסינית. 'דרך האוכל' משלב ידע תיאורטי ומעשי אשר יקנה למשתתפים בו את היכולת להתאים לעצמם ולבני משפחתם תפריטים ומתכונים על פי עקרונות הרפואה הסינית, על מנת להביא לשיפור בבריאות ואיכות החיים באמצעות התזונה. הקורס עשוי לנפץ מיתוסים ודפוסי חשיבה עליהם גדלנו בנוגע למה זה מזון בריא.

הנושאים הנלמדים:
● 'אכילה בריאה מתחילה בחשיבה'- התזונה כמקור החיים והאנרגיה בגוף- שינוי תודעתי בצריכת המזון.כיצד אני בוחר את מזוני? מה מניע אותי בבחירת המזונות? 'הדרך בה אדם אוכל משקפת את הדרך בה הוא חווה את החיים'-האומנם? 'מהי בעצם תזונה הוליסטית?' -מה יש לה להציע לנו על פני דרכי אכילה או דיאטות מוכרות אחרות ?
● 'שלום אני האוכל שלך'- הכרת המזונות השונים: דגנים,קטניות, ירקות, תבלינים, פירות, שמנים אגוזים ובשר (חלבון מהחי) .השפעות פיסיות ואנרגטיות של המזונות ואופן השימוש היומיומי בהם
● 'שניים סינים מה הם אוכלים'?- הרצאת אורח (שעה וחצי): כיצד הסינים אוכלים היום מנהגים ישנים מול הרגלים חדשים. בהנחיית יעל סייג מטפלת ברפואה סינית שחייתה בסין שנתיים.מלווה בטעימות של מנות סיניות אותנטיות.
'כולם הרי אוכלים ושותים אך מעטים הם היודעים את טעם מזונם' – 5 הטעמים על פי הרפואה הסינית: השפעות, שימושים והתאמה לעונות השנה.
● 'אמא אדמה'- תפקוד מערכת העיכול שלנו ברובד הפיסי והאנרגטי .מהי תזונה המתאימה לאיזון מערכת העיכול? איזה מזונות מאפשרים מניעה וטיפול במצבי חוסר איזון כמו עצירות, שלשולים, הקאות ובחילות, גזים , ליחה וחוסר תיאבון. כיצד מתבטאים אותם התסמינים בפנים ומהם המתכונים מתאימים.
● 'משהו חם מתבשל פה'- תזונה לעונות הקרות ולמצבי קור. מה אוכלים בסתיו ובחורף? כיצד שומרים על המשקל גם בעונות הקרות? איך מתמודדים עם התקררות, שפעת, יובש וקור? כיצד מתבטאים התסמינים בפנים ומהם המתכונים המתאימים.
● 'אל תהיה כבד'- התחדשות וניקוי רעלים. מה זה בכלל ניקוי ומי צריך את זה? מה מלכלך לנו את הגוף? מה אוכלים באביב ובקיץ? איזה מזונות מטפלים באלרגיות, דלקות, ל'ד גבוה, סטרס ומצבי חום שונים. כיצד מתבטאים אותם התסמינים בפנים ומהם המתכונים מתאימים.
● 'תפריטים כבר קיבלתם?'-הנחייה וייעוץ להרכבת תפריטים. השיעור יכלול עבודה מעשית בזוגות והדגמת טיפול למטופל אמיתי באמצעות תזונה הכולל תשאול אבחון והרכבת תפריט מתאים.
● 'צמחי מרפא סיניים כבר אכלת?'- השימוש בצמחי מרפא בבישול והכנת חליטות שונות לטיפול מניעת מחלות ושמירה על בריאות טובה. השיעור ילווה בסיור בבית המרקחת הסיני של מזרח מערב והכרות מקרוב עם הצמחים הסיניים. כל משתתף יקבל ערכה ביתית של צמחי מרפא לבישול.
ארוחת סיום הוליסטית חגיגית- יישום מעשי של הנלמד בקורס. אפשר להביא בני משפחה וחברים.

משך הלימודים:
8 מפגשים

קורס דיקור קוסמטי למטפלים- מסלול ערב!
הקורס ללימודי אקופונקטורה קוסמטית מכשיר מטפלים ברפואה סינית לעסוק באסטטיקה רפואית על פי עקרונות הרפואה הסינית הקלאסית. הקורס הינו מקיף ומקצועי וכולל לימודים תיאורטיים בצד לימודים קליניים מעשיים.

בין הנושאים הנלמדים:
הכרת המחטים וטכניקות הדיקור, נקודות רלוונטיות בגוף להשפעה על הפנים, טכניקות עיסוי פנים, גואה שה פנים, צמחי מרפא לבליעה ולשימוש חיצוני ותוספי מזון. ההתנסות הקלינית כוללת דיקור מעשי, שיטות עיסוי שונות והגשת עבודה המתבססת על סדרה בת 10 טיפולים

כל מסלולי הלימוד של  מזרח מערב - המרכז לרפואה סינית קלאסית בישראל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649