מזרח מערב - המרכז לרפואה סינית קלאסית בישראל

קורס אורטופדיה וכאב ברפואה סינית ויפנית

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן,השרון - אחוזה 301, רעננה

כאב הוא תוצר של אורח חיים ופעילות לא נכונה של הגוף. תופעת הכאב נפוצה בכ 80% מהאוכלוסיה בעולם המערבי. אורח החיים, תצורת החיים, ואופן הפעילות של האדם בעולם המודרני, יוצרים הרבה סוגים של כאב. ניתן לראות את התבטאות הכאב במגוון צורות ודרכים.

טכניקות הטיפול בכאב הן רבות ומגוונות. ניתן להגיע לפתרון לכאב בדרכים שונות. לכל טכניקה השפעה שונה בעולם הרפואה האנרגטי ואין טוב יותר מללמוד ולדעת מספר רב של טכניקות על מנת להתאים לכל מטופל את אשר מתאים למקרהו.

הנושאים הנלמדים בקורס:
● מהו כאב?
● טכניקת הסו- טאי
● פורמולות דיקור לבעיות כאב לפי פתולוגיות שונות
● טכניקת שתי הנקודות לחוסר איזון
● פיזיותרפיה

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות הלימודים בקורס אורטופדיה וכאב ברפואה סינית ויפנית במזרח מערב המרכז לרפואה סינית קלאסית בישראל.


תוכנית הקורס:
כאב הוא תוצר של אורח חיים ופעילות לא נכונה של הגוף. תופעת הכאב נפוצה בכ 80% מהאוכלוסיה בעולם המערבי . אורח החיים ,תצורת החיים , ואופן הפעילות של האדם בעולם המודרני, יוצרים הרבה סוגים של כאב. ניתן לראות את התבטאות הכאב במגוון צורות ודרכים.
הכאב לא פוסח על אף גיל, ולמרבה הפלא הוא הפך לנחלתם של כל שכבות האוכלוסיה מקטן ועד גדול. אם בעבר הכאב היה נפוץ באוכלוסיה המבוגרת, כיום הוא תופס חלק גדול בקרב הצעירים, עובדה הקשורה לאורח החיים המודרני, מקומות וסוגי עבודה הפוגעים בגוף, השמנת יתר חוסר איזון בין ערות לשינה, תאונות ועוד.
טכניקות הטיפול בכאב הן רבות ומגוונות. ניתן להגיע לפתרון לכאב בדרכים שונות שיפורטו בהמשך. לכל טכניקה השפעה שונה בעולם הרפואה האנרגטי ואין טוב יותר מללמוד ולדעת מספר רב של טכניקות על מנת להתאים לכל מטופל את אשר מתאים למקרהו.

שיעור 1:
בשיעור זה נלמד על כאב. מהו כאב . ההיבט הפיזיולוגי של כאב. ההיבט הנפשי של כאב. סוגים שונים של כאב. סיבות לכאב. איך להימנע מכאב והבנת הדרכים למניעתו. הצגת מגוון אפשרויות הטיפול בכאב. מתי לקבל טיפול בכאב? מה היא טראומה של כאב? אבחון ע’פ מבנה פיזי כדי להגיע למקור הכאב ועוד. לאחר שהבנו מהו כאב נלמד את הטכניקה סו- טאי - טכניקה יפנית פרי המצאתו של מאסטר ’השימוטו’ (1897-1993). הפירוש של השם הוא לעבוד עם הגוף. טכניקה קלה זו מיושמת יום-יום בקליניקות רבות בעולם והיא נותנת תוצאות מיידיות כבר בטיפול הראשון.נלמד תרגילים רבים של טכניקה זו לפי פתולוגיות וגם תרגילים ליום יום לשיפור איכות החיים ושמירה על איזון.

שיעור 2:
נמשיך בטכניקת הסו- טאי ונלמד תרגילים מתקדמם יותר. בשיעור זה נלמד בנוסף את הטכניקה של חמשת האלמנטים וארבעת הכיוונים. טכניקה המושתתת על הרפואה הסינית ומאבחנת את בעיות המטופל לפי תנועותיו .הפתרון מגיע דרך נקודות דיקור ע’מ לאזן את הבעיה. טכניקה זו קלה ליישום ונותנת תוצאות מיידיות בטיפול. המטופל יכול להרגיש את השינוי בו במקום.

שיעור 3:
בשיעור זה נלמד מגוון פורמולות דיקור לבעיות כאב לפי פתולוגיות שונות. נתחיל בצוואר ונרד עד כפות הרגליים. נעבור על החלקים השונים בגוף ונתייחס לכל אחד מהם. נעסוק בשילוב כל הנלמד עד כה יחד עם פורמולות הדיקור. ונראה איך הן משפיעות על הטיפול.

שיעור 4:
בשיעור זה נלמד את הטכניקה הידועה בשמה ’טכניקת שתי הנקודות לחוסר איזון’. טכניקה מעניינת וקלה ליישום הדורשת שתי אצבעות או שתי מחטים. מדובר בשתי אפשרויות טיפול- בדיקור או בלחיצות על הנקודות . נלמד גם נקודות אמפיריות לכאב ונשלב אותן בטיפול. נלמד מתיחות, קנאקים ומניפולציות לגוף. טכניקת עבודה שהמטפל מפעיל על המטופל אך גם המטופל יכול לבצע לבדו לאחר שעבר הדרכה טובה ונכונה של המטפל. סוג של טיפול שלאורך זמן שומר על מה שנבנה בטיפולים קודם לכן. טכניקה חשובה מאוד לשימוש קליני. וכפי שאני נוהג לומר: גוף גמיש = ראש גמיש = חיים גמישים.

שיעור 5:
שיעור פיזיותרפיה – את השיעור הזה יעביר פיזיותרפיסט בכיר. נלמד איך הפיזיותרפיה עובדת על מה היא עובדת ואיך ניתן להיעזר בה בטיפולים שלנו.בנוסף נלמד בשיעור זה על ה T.M.M והקשר שלהם לכאב. נלמד את טכניקת הטיפול דרך נקודות האש – מים , לטיפול בדלקות בגוף. לבסוף נסכם את כל הקורס ונצא לעבודה עם הרבה ידע.

מטרת הקורס:
מטרת הקורס היא להקנות ידע טיפולי רחב הנוגע לבעיות כאב.

למי מיועד הקורס
הקורס מיועד למטפלים בוגרי רפואה סינית ויפנית שיאצו וטווי-נא.

דרישות הקורס:
תעודת מטפל באחד מן התחומים המצוינים למעלה.

מבנה הקורס:
הקורס בנוי מ- 5 מפגשים של 5 שעות כ’א. בכל שיעור נלמד וניישם טכניקות שונות ונלמד לשלב בניהן בטיפול.33 שעות אקדמיות.

אודות המרצה:
עדי זיו מטפל ברפואה סינית ובשיאצו מזה 14 שנים. בוגר קורס גזעים וענפים. בעל ניסיון קליני רחב בטיפול בבעיות כאב, חוקר את תופעת הכאב מזה שנים ופיתח שיטות עבודה וטיפול ייחודיות. מנהל קליניקת הכאב במרכז מזרח מערב ומרצה בתחומים שונים של הרפואה הסינית מזה כעשור. מפעיל קליניקה פרטית המתמחה במגוון בעיות כאב.

כל מסלולי הלימוד של  מזרח מערב - המרכז לרפואה סינית קלאסית בישראל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649