מזרח מערב - המרכז לרפואה סינית קלאסית בישראל

איזון גוף ונפש

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן,השרון - אחוזה 301, רעננה

אנו מזמינים אותך להמשיך לגלות, לחקור, לשאול, לחוות ולטעום מתחום הרפואה הסינית. וכך לרכוש כלים פרקטיים ומעשיים לשינוי, ריפוי והעצמה אישית.

קורס ייחודי בו נחשוף את שלוש אומנויות הריפוי הסיני- התזונה הסינית, הקליגרפיה הסינית וטווי- נא העצמית. תרגול ויישום שלושת מרכיבים אלה בחיי היום יום יאפשרו לך להעצים את בריאותך ולהגיע לאיזון ושלווה.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות הלימודים בקורס איזון גוף ונפש במזרח מערב- המרכז לרפואה סינית קלאסית בישראל .


קורס ייחודי בו נחשוף את שלוש אומנויות הריפוי הסיני - התזונה הסינית, הקליגרפיה הסינית וטווי- נא העצמית.
תרגול ויישום שלושת מרכיבים אלה בחיי היום יום יאפשרו לך להעצים את בריאותך ולהגיע לאיזון ושלווה. אנו מזמינים אותך לקחת חלק בקורס ייחודי זה שיעניק לך כלים פרקטים לשינוי.

מבנה הקורס
15 מפגשים של שעתיים וחצי.

הקליגרפיה הסינית (3 מפגשים)
הקליגרפיה טומנת בחובה אלגנטיות ואסתטיקה, עדינות ועוצמה, שליטה והתמקצעות. אוצרות הקליגרפיה הם רבים ורבי ערך וטומנים בחובם פן פילוסופי– מדיטטיבי– רפואי שמקורו בתרבות סין הקדומה. על פי הרפואה הסינית הקלאסית נחשבת הקליגרפיה לכלי טיפולי המעניק לאדם את היכולת לחולל שינוי בהתאם לדיסהרמוניה האישית והאינדיבידואלית שלו.

מהי הקליגרפיה?
הקליגרפיה הינה אומנות הכתיבה הנעלה שמקורה לפני 4,000 שנה ויותר. בבסיסה, כתיבת סימניות ותמונות המבטאות עצמים פיזיים, רגשות ורעיונות ערטילאיים. הכותב מעביר את שעל ליבו ואת מחשבותיו אל הנייר. על ידי תרגול ואימון, מאמץ הכותב את עקרונות הקליגרפיה ומטמיע אותם בהתנהגותו ובאורח חייו. כך, על ידי תרגול יום יומי, חלה השפעה על מהותו של האדם ומתחולל השינוי.

בקורס נתרגל את הקליגרפיה הסינית, נלמד את הסימניות הסיניות הבסיסיות (שמש, ירח, חמשת האלמנטים) ונלמד לעשות בהם שימוש לצורך חיזוק יסודות חלשים ואיזון יסודות קיימים באדם

טווי-נא עצמית (4 מפגשים)
הטווי- נא הינה טכניקת מגע סינית המבוססת על תנועות מגע אינסטינקטיביות כגון: לחיצה, שפשוף, ניעור וכ'ד אשר כל אחד מאיתנו יכול לבצע באופן עצמי לשם הרגעת תחושת כאב, שיפעול נקודות דיקור לשם המרצת דם, הרגעת נפש ועוד. בסין העתיקה ובסין של ימינו נעשה שימוש בטווי- נא עצמית כחלק משגרת אימון הצ’י - גונג בכל בוקר וזאת לשם עבודה עצמית על גוף המתרגל אשר מאפשרת לו לפעול בחיוניות ובאיזון מיטבי.

בקורס נתרגל טווי- נא עצמית ונלמד לעשות בה שימוש בהתאם לתחושות וחסרים הקיימים בכל אחד מאיתנו. בקורס נחשף לאזורי השפעה בגוף ולנקודות דיקור על פי הרפואה הסינית אשר המגע בהם יכול לחולל הטבה במצבנו הפיסי.

'דרך האוכל': עקרונות התזונה הסינית-ההוליסטית (8 מפגשים)
'רופא טוב תחילה מוצא את הסיבה לחוסר האיזון שגרם למחלה אצל המטופל, לאחר שעשה זאת - ינסה להשיב את האיזון באמצעות תזונה, רק אם אין שיפור במצב הוא ירשום תרופה.'
בעשורים האחרונים חלה עלייה משמעותית בתחלואה כרונית הנובעת מהשמנת יתר, בעיות עיכול, דלקות ואלרגיות הקשורות בתזונה לקויה. בחברת השפע של היום אנו חשופים לעודפי מזון רבים, עוסקים בדיאטות מגוונות ומושפעים מהצפה רבה של מידע. החולי המתבטא בחיינו באופן יומיומי נובע מתוך חסר בידע אמיתי, נכון ופשוט אשר ראשיתו בהבנת המזון אותו אנו מכניסים לגופנו.

הפילוסופיה של התזונה ההוליסטית
הגישה ההוליסטית מדברת על שלמות. היא רואה את האדם כישות שלמה המורכבת מכמה רבדים: פיסי, רגשי, נפשי, מנטאלי ומהווה חלק בלתי נפרד מהטבע . תזונה הוליסטית היא תזונה אשר רואה קשר בין האדם ומזונו לבין מצבו הבריאותי. ע'פ התזונה ההוליסטית מזונות משפיעים בצורה שונה על האדם בהתאם לטעמים, ריחות,צבעים, מרקמים, טמפרטורה, חלקי הצמח או החיה הנאכלת. תזונה הוליסטית מדברת על חיבור לטבע, לפשטות וחזרה לידע הקדום והבסיסי לפני עידן המזון המהיר והשימורים.

בקורס נחשף לידע התיאורטי של תזונה על פי חמשת האלמנטים הסינים ונקבל כלים פרקטים והנחיות תזונה אשר יאפשרו למשתתפים להתאים לעצמם תפריט מאוזן ובהתאם למצבם הבריאותי.

כל מסלולי הלימוד של  מזרח מערב - המרכז לרפואה סינית קלאסית בישראל


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649