הייפראקטיב

עיצוב גרפי מתקדם לעולם הפרסום והאינטרנט*

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - זבוטינסקי 7 רמת גן מגדל משה אביב


מבוא:
עיצוב גרפי התקיים כמקצוע משגשג שנים רבות בטרם המצאת המחשב האישי.
כישרון טבעי, חוש טעם ואסתטיקה ומיומנויות באיור ידני היו מאז ומתמיד דרישות היסוד מהעוסקים במקצוע. מעבר לכך, למרות שהשתרשה האמרה ’על טעם ועל ריח אין להתווכח’ הרי שיש עקרונות, תמונות ושיטות עיצוביות הנתפסים על ידי רוב רובה של האוכלוסיה כמושכים ונאים.

המצאת המחשב האישי ופיתוח תוכנות העריכה הגרפיות קידמה מאוד את מקצוע העיצוב הגרפי. תוכנות כ-photoshop ו-illustrator לא רק החליפו את העפרון/מכחול הגרפיקאי אלא גם הכניסו יכולות עיבוד גרפיות שהיו דמיוניות בעבר. כל תלמידה ביקורתית של לימודי מגדר יודעת, למשל, שתמונות הדוגמניות המופיעות בז’ורנלים אינן משקפות את המציאות – בתמונה מופיעות נשים שהוסרו מהן כל קמטי ההבעה, הוצרו מותניהן, הוסרו כתמי שמש ועוד ועוד.
סרטי מדע בידיוני כ-avatar עושים שימוש בטכניקות עיבוד תמונה מתקדמות ליצירת דמויות מונפשות דימיוניות על בסיס תמונות/סרטים של בני אדם רגילים. קיים ביקוש רב ללימודי עיצוב גרפי – הניחוח האומנותי, העבודה היצירתית והדימוי ההיי-טקי של המקצוע קוסמים למועמדות רבות.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות עיצוב גרפי מתקדם לעולם הפרסום והאינטרנט.


עם זאת חשוב להכיר היטב את המציאות התעסוקתית בתחום בטרם בחירה בלימודים:
בישראל קיימת אינפלציה בקורסים קצרים המתימרים ללמד את המועמדת יכולות עיצוב ומיומנויות בתוכנות מחשב בפרק זמן קצר. מדי שנה נפלטות מאות בוגרות קורסי ’עיצוב גרפי’ קצרים אלה לתעשיה. במקביל, תלמידות נוספות מסיימות מדי שנה לימודי עיצוב גרפי רב שנתיים במוסדות כדוגמת בצלאל, שנקר ואבני – במוסדות אלה הדגש הלימודי מושם בעיקר על עבודה ידנית ועל פיתוח חוש אסטטי ואילו לימודי תוכנות המחשב המתקדמות מועטים יחסית.
המשרות המוצעות בשוק לבוגרות מרוכזות בעיקר ב-4 מקומות:

● בתי דפוס – בתי דפוס מעסיקים בעיקר גרפיקאיות זוטרות. גרפיקאית בבית דפוס מסייעת בהכנת קבצים לדפוס, בעבודה ביצועית בעיקר בתחום טיוב תמונות ובעיצובים קלים ללקוחות להם מוצע bundle של עיצוב והדפסה.

● עיתונים – מלבד העיתונים הארציים והמגזינים קיים בישראל מספר גדול של מקומונים. בתוך כל עיתון גדול קיים מגוון גדול של תפקידים הקשורים בעיצוב גרפי – סקנריסטיות, מעמדות, עובדות באינפוגרפיקה, מעצבות ועורכות גרפיות. גם כאן קיים מספר גדול של תפקידים זוטרים ומספר קטן של עובדים העוסקים בקונספט העיצובי ובעריכה ברמה הגבוהה.

● משרדי פרסום ויחסי ציבור – כאן קיימים לרוב מספר תתי תפקידים – גרפיקאית פשוטה עוסקת לרוב בעבודות רוטיניות ופשוטות יותר כעיצוב פשוט ועיבודי תמונה, מעצבת אחראית לרוב על מטלות מורכבות יותר ואילו ארט דיירקטורית הוא התפקיד הנחשק למעצבות גרפיות במשרד פרסום – הן מבחינת שכר והן מבחינת ביטוי אישי ואומנותי.

● סטודיו לעיצוב – כאן ישנה לרוב הפרדה בין ביצועיסטיות לבין מעצבות. ביצועיסטית מבצעת הרבה מאוד מטלות טכניות אך לרוב על פי הוראות מדויקות ללא יצירתיות ועצמאות גרפית. מעצבת, לעומת זאת, נדרשת להפגין יצירתיות.
עבודה בתפקידים עיצוביים בכירים בסטודיו גדול מקבילה מבחינת עניין לתפקיד ארט דיירקטור במשרד פרסום קטן. קיימים סטודיואים בעלי התמחויות ספציפיות, כמו למשל התמחות באריזה, פרינט, אינטרנט, עיצוב לברודקסט וכדומה.

בגלל כמות הבוגרים השנתית הגדולה של לימודי עיצוב גרפי, ולאור המשבר המתמשך בתעשיית הפרסום, המשכורות למעצבים גרפיים בתפקידים הזוטרים בתעשיה נמוכות מאוד.

כדי להתקדם עם השנים לתפקידי עיצוב בכירים (ובמיוחד לתפקיד הארט דיירקטורית) נדרשת ראשית כל הבנה עיצובית אמיתית וכשרון מולד שלא ניתן לרכוש אותם באמצעות לימודי תעודה קצרים.

המפתח להתקדמות לתפקידים בכירים ומתגמלים אלה הינו שילוב של:
● כישרון מולד לעיצוב ורצוי גם לימודי עיצוב ממושכים.
● לימוד מעמיק מאוד והגעה לרמת שליטה אבסולוטית בתוכנות העיצוב המתקדמות.

מעבר לכך, חשוב להבין ש’הכסף הגדול’ בתחום העיצוב מצוי בסופו של דבר בהקמת עסק עצמאי ועבודה בעיקר מול השוק האמריקאי.

עיצוב גרפי הינו מקצוע בינלאומי נטול גבולות והתגמול על אותה עבודה בשוק האמריקאי גדול בהרבה מהתגמול הפוטנציאלי בשוק הישראלי. בנוסף קיימים כיום כבר מנגנוני שיווק אינטרנטיים מתוחכמים המאפשרים למעצב הישראלי העצמאי לגשת למכרזים בשוק האמריקאי.

רצוי לציין כי מעצבת גרפית, המסוגלת גם לבנות אתרי אינטרנט מסחריים באופן עצמאי ולקדמם במנועי חיפוש (SEO), מעלה מאוד את היקף העבודה שיכולה לקחת על עצמה, ובהתאם משפרת מאוד את פוטנציאל ההשתכרות שלה.

למי כדאי להכנס לתחום העיצוב הגרפי הממוחשב המתקדם:

לאור מצב שוק התעסוקי הישראלי בכל האמור בעיצוב גרפי אנו ממליצים לשקול כניסה לתחום זה בזהירות כדלקמן:
● במידה והנך בוגרת לימודים רב שנתיים במוסד אקדמאי/מקצועי לעיצוב גרפי כדוגמת בצלאל, שנקר ואבני, אזי השתתפות בקורס ’עיצוב גרפי מתקדם לעולם הפרסום והאינטרנט’ הינה, ככל הנראה, המהלך הטוב ביותר שניתן לעשות לקידום הקריירה ופוטנציאל ההשתכרות שלך.

● במידה ואת אוהבת את התחום, בעלת כישרון טבעי לעיצוב, חוש טעם ואסתטיקה ומיומנות קודמת באיור ידני עליך לשקול כניסה לתחום בחיוב. אך לדעת כי צפויות לך לפחות שנתיים של עבודה בשכר נמוך יחסית בתעשיה. במידה ואינך מוכנה להתפשר על השכר בשנים הראשונות כדאי לך לשקול לימודי web mastering שפותחים פתח לקריירה רחבה יותר בתחום ההיי-טק.

● במידה שאינך בעלת כישרון טבעי לעיצוב אנחנו ממליצים לך לא להכנס לתחום. במקום זה כדאי לך לשקול לימודי web mastering או qa שיפתחו עבורך פתח לקריירה אמיתית בענף ההיי-טק.

תיאור הקורס:
המסלול המקיף בעיצוב גרפי מתקדם לעולם הפרסום והאינטרנט הינו קורס שאפתני וחריג בתעשיה. הקורס מלמד חומר רב בהרבה מקורסי הקולגות ובדרגת קושי מעל קורסים אחרים.

הקורס נועד ראשית כל להביא את תלמידיו לרמת שליטה אבסולוטית בתוכנות העיצוב החשובות ביותר –photoshop ו-illustrator תוך תרגול אינטנסיבי וביצוע קרוב ל-100 פרויקטונים ופרוייקטים במהלך הלימודים, באופן שתיק העבודות של הבוגרת יוכיח עליונות בלתי מעורערת בהשוואה לבוגרות קורסים אחרים.

השליטה בתוכנות אלה ברמה הגבוהה ביותר ובאופן אבסולוטי היא הנקודה המכרעת בקבלה לעבודה הראשונה בעיצוב גרפי בתעשיה. הלימוד המעמיק והאבסולוטי של תוכנות אלה, בהתבסס על חומרים מתקדמים מאוד באנגלית, מוציא את בוגרות הקורס בעמדת הפתיחה הטובה ביותר האפשרית להשתלבות בתעשיה.

מעבר לכך, הקורס מרחיב מאוד את השכלת התלמידים הן בתוכנות עיצוב ו-web נוספות והן בסוגיות עיצוב חדשניות – כדוגמת עיצוב ספרים ל-kindle, כדי לאפשר לבוגרות לטפל בפרוייקטים רחבים יותר הכוללים הן עיצוב מסורתי והן בניית אתרים ותוכן מורכב לאינטרנט.

במקביל לידע הטכנולוגי והעיצובי המתקדם, הקורס גם מעניק לבוגרות את הכלים ותשתית הידע העסקי הנדרשים לפתיחת

כל מסלולי הלימוד של  הייפראקטיב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649