הייפראקטיב

מומחה IT*

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - זבוטינסקי 7 רמת גן מגדל משה אביב

הסמכת MCITP ENTERPRISE + EXCHANGE


אודות הקורס:

הקורס מלמד את כל החומר המסורתי הכלול בקורסי טכנאי מחשבים: רקע רחב בחומרת מחשבים והתמודדות עם תקלות, רקע במערכות ההפעלה השונות של מיקרוסופט בשוק – windows xp, windows vista, windows 7, ותפעול מגוון בעיות תוכנה והתגברות על תקלות.

בהמשך עוברים התלמידים סדנא יחודית בתפעול מערכת ההפעלה linux וחשוב בהרבה – זהו הקורס היחיד בארץ בו מוקנה ידע בתפעול ותחזוקת מחשבי מקינטוש ומערכת ההפעלה os/x.

● ● במהלך הקורס יתקיימו מרתונים לחזרה והכנסה לקראת בחינות ההסמכה הרשמיות של מיקרוסופט.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות מומחה IT.


מבוא:
מחשבים, התוכנות והנתונים שהם מאכסנים הינם כיום המשאב העסקי החשוב ביותר במקום העבודה. ענף ההיי-טק הינו ענף הצומח ומתפתח בקצב מהיר מאוד, בעולם בכלל ובישראל בפרט. קיים מגוון גודל של תפקידים ומשרות בענף ובכלל זה מפתחי ומהנדסי תוכנה, אנשי qa, בוני אתרים, מהנדסי חומרה, אנשי שיווק ועוד. כל העובדים הנ’ל, וכן גם כל העובדים שלא בענף ההיי-טק, מסתמכים בעבודתם על תקינות מחשבים, רשתות תקשורת, מאגרי מידע והשירותים שהם מפעילים.

עם השנים הלכו והתשכללו מערכות ההפעלה ושרתי הנתונים והרשת, עד כדי כך שגם מהנדס תוכנה מנוסה איננו מסוגל לתחזקן ללא מעבר הכשרות ארוכות בתחומים אלה. כתוצאה מכך התגבשו עם השנים מספר תפקידים שהינם במהותם תפקידי תמיכה טכניים שנועדו לפתור בעיה זו: תפקיד טכנאי ה-PC, תפקיד מנהל הרשת ותפקיד המנמ’ר.

טכנאי PC הינו תפקיד תמיכה המתמקד בעיקר בבעיות חומרה ובעיות תוכנה ותמיכה פשוטות יחסית, הנוגעות לרוב לבעיות במחשב המשתמש ובמערכת ההפעלה המקומית (ברוב המכריע של המקרים כיום windows 7). בתחום קיים יתרון לשליטה גם במערכת ההפעלה os/x של אפל לאור הפופולריות הגוברת לאחרונה של מוצרי החברה.

מנהל רשת (המכונה לעיתים גם מנהל רשת ואבטחה) מתמחה במערכת ההפעלה הרצה בשרת – בדרך כלל שרת מיקרוסופט והמודרני ביותר כיום windows server 2008 R2. זהו לרוב תפקיד בכיר יותר מטכנאי pc, אולם כמות העבודה בשוק עבורו קטנה יותר בהשוואה לטכנאי PC (מהטעם הפשוט שטכנאי PC נדרש בכמעט כל מקום עבודה ואילו מנהל רשת רק בחברות מגודל בינוני ומעלה – הקטנים משתמשים לרוב בשירותי ספק חיצוני לפי שעות). השגת תואר ה-MCITP Enterprise Administrator on Windows Server 2008 , הבינלאומי של מיקרוסופט, הינה כיום אמת המידה המרכזית למקצועיות מנהל רשת בתעשיה.

מנמ’ר – מנהל מערכות מידע ראשי (באנגלית – cio – chief information office) הינו תפקיד בכיר מאוד הקיים בעיקר בארגונים גדולים, אך גם בארגונים בגודל בינוני ומעלה. המנמ’ר אחראי על עיצוב אסטרטגיית המחשוב של החברה כך שתתמוך בפעילות העסקית והוא בעל אחריות כוללת על מערכות מידע בארגון.
בעבר הרחוק היה תפקיד המנמ’ר חלק ממסלול קידום אפשרי של מפתחי תוכנה בארגונים גדולים. כיום לאור החשיבות העצומה של תשתיות המחשוב הפך תפקיד זה למשאת נפשם של אנשי התשתיות.
כדי להתקדם בקריירה לכיוון תפקיד המנמ’ר (וכדי להתקבל גם כמנהל רשת בחברות טובות) לא מספיקה שליטה במיומנויות טכנאי PC, מנהל רשת ואף לא השגת תארי ה-MCITP של מיקרוסופט.

הציפיה בחברות ההיי-טק ממועמדים לתפקידי ניהול רשתות בכירים ולמנמ’ר הינה הצגת רקע רחב וידע רחב בטכנולוגיות היי-טק, מעבר לזוית הצרה של מנהל הרשת. אין הכוונה לידע בתחום הנתבים, כדוגמת תואר CCNA של סיסקו (תואר זה עוסק בזוית צרה של קינפוג נתבים בארגונים גדולים במיוחד אשר פופולרית מאוד בארה’ב, אך בישראל בעלת הארגונים הקטנים יחסית רלוונטית רק למעט תפקידים ובהתמחות בודדת זו). הידע הרחב הנדרש הינו ראשית כל בטכנולוגיות אינטרנט ו-web, הבנה בתכנות וכן מיומנויות בין אישיות גבוהות והבנה עסקית.

אין ספק שבוגר מסלול המכיל הן ידע מעמיק בטכנאות מחשבים, הן הכשרה מעמיקה מאוד בניהול רשתות והסמכת mcitp לשרת 2008, ובמיוחד הכשרה בטכנולוגיות אינטרנט, תכנות ומיומנויות עסקיות, נמצא בעמדת פתיחה מצויינת לפתיחת קריירה מבטיחה בתחום התשתיות בשוק העבודה הישראלי.

תיאור הקורס:
מסלול מומחה IT הינו מסגרת הלימודים המקיפה, התובענית והטובה ביותר בישראל להכשרת אנשי תשתיות. המסלול מכשיר בוגר שיכול להשתלב באופן מיידי בעבודה הן בתפקיד טכנאי מחשבים (בסביבת windows 7 וסביבת מקינטוש os/x כאחד) והן בתפקיד מנהל רשת זוטר או בכיר בסביבת windows server 2008/2008R2. בנוסף זהו המסלול היחיד שמעניק רקע כללי רחב החיוני ליצירת בידול בין בוגר קורס זה לקורסי הקולגות באופן שמעניק יתרון יחסי גדול בקבלה לעבודה, וכן מקנה את הפונטציאל להתקדם בעתיד עד לפסגה – תפקיד המנמ’ר. במסגרת זו מוענק רקע יסודי בטכנולוגיות web, פיתוח תוכנה וידע עסקי שלא יסולא בפז.

ראשית הקורס מלמד את כל החומר המסורתי הכלול בקורסי טכנאי מחשבים: רקע רחב בחומרת מחשבים והתמודדות עם תקלות, רקע במערכות ההפעלה השונות של מיקרוסופט בשוק – windows xp, windows vista, windows 7, ותפעול מגוון בעיות תוכנה והתגברות על תקלות.

לאחר מכן נלמדת מערכת ההפעלה windows 7 באופן מקיף עד להשגת רמת שליטה מלאה במערכת באופן המאפשר לבוגרים לגשת למבחן ה-MCTS בתחום (70-680).

בהמשך עוברים התלמידים סדנא יחודית בתפעול מערכת ההפעלה linux וחשוב בהרבה – זהו הקורס היחיד בארץ בו מוקנה ידע בתפעול ותחזוקת מחשבי מקינטוש ומערכת ההפעלה os/x.

לאחר מכן המסלול מתמקד בצד השרת וב-windows server 2008R2 הגרסה העדכנית של שרת מיקרוסופט. בשלב זה נלמד כל החומר הנדרש לגשת למבחני ההסמכה של מיקרוסופט המובילים לתואר המתקדם בניהול השרת בסביבת עסקים גדולים במיוחד - MCITP Enterprise Administrator on Windows Server 2008.

בהמשך נלמד תפעול תוכנת שרת הדואר – Microsoft Exchange 2010 שהינה רכיב אינטגרלי ופופולרי במיוחד בעבודה עם שרת 2008.

במהלך הקורס יתקיימו מרתונים לחזרה והכנסה לקראת בחינות ההסמכה הרשמיות של מיקרוסופט.

הרקע הרחב מאוד בטכנולוגיות היי-טק כולל ראשית כל לימוד מבוא והתנסות בתכנות בשפת c#, לאחר מכן נלמדת בניית דפי אינטרנט באמצעות שפת html, ושימוש בתוכנת Dream Weaver לבניה מהירה של אתרי אינטרנט ותוכן. מעבר לכלל הלימודים הטכניים, זהו הקורס היחיד בארץ שמקנה לתלמיד ידע ורקע עסקי בלתי יסולא בפז, כמו גם הכשרה ומיומנויות בין אישיות טובות לעבודה עם לקוחות.

מיומנויות עסקיות נדרשות כאמור במסגרת הפעילות השוטפת של טכנאי PC ובמיוחד בכל האמור לעבודה כעצמאי. בנוסף לכך קיים צורך במיומנויות אלה גם בתחום שרוב העובדים מזניחים הזנחה פושעת – פוליטיקה פנים ארגונית, מכירה עצמית וקידום הקריירה. אכן הביטוי ’פוליטיקה פנים ארגונית’ גורם לרבים בחילה ואין ספק שבעולם אידיאלי כל איש היי-טק היה מוערך על בסיס המקצועיות והמיומנות הטכנולוגית שלו באופן טהור ללא שיקולים אחרים כלשהם. אולם אנחנו לא חיים בעולם אידיאלי. למעסיק וללקוח לשירותים שלכם אין ידע מלא לגביכם, הוא לא מכיר אתכם כמוכם וחלק בלתי מבוטל מההצלחה בקריירה כרוך ביכולת שלכם לקדם את עצמכם במסגרת כללי המשחק העסקי המקובל.
מיומנויות עסקיות כוללות יכולות התראינות טובות, מו’מ, שיווק עצמי, והבנה משפטית בסיסית.

בהתאם כוללת ההכשרה במסגרת שלב זה את הסדנאות הבאות:
● סדנת ראיונות עבודה – לא, לא מדובר רק על ’איך לכתוב קורות חיים’. מדובר על משנה סדורה של ’כיצד למכור את עצמך כמועמד הטוב ביותר לעבודה’. הסדנא כוללת הצגה של מתודולוגיה יחודית שפותחה בהייפראקטיב לנושא וסימולציות חיות. הסדנא מועברת לרוב בשלבים הראשונים בקורס כדי להעניק זמן רב לתלמידים לתרגל ולשפר את מיומנויותיהם בטרם גישה לראיונות עבודה.

● סדנת עבודה מול לקוחות. בוגרים רבים של קורסי תשתיות נתקלים בבעיות בעבודה מול לקוחות, הן בתוך הארגון, והן מחוצה לו (בעבודה בחברת תמיכה או כפרי לנסר). מטרת סדנת העבודה מול לקוחות לאמן את התלמידים בהתמודדות עם מגוון הבעיות, הפסיכולוגיות והעסקיות כאחת, עמן מתמודדים בעבודה עם לקוחות. כדי לאפשר לבוגרים להשתלב בפעילות עסקית באופן יעיל נלמדות במסגרת הסדנא מיומנויות משא ומתן, גישה למכרזים ועבודה מול לקוחות עסקיים במשק הישראלי.

● סדנת הקמת וניהול עסק עצמאי. במסגרת סדנא זו נלמדת המסגרת המשפטית, החשבונאית והכלכלית הכרוכה בהקמת חברה או הפעלת עסק כעוסק מורשה במשק הישראלי. בוגרי קורס שיחליטו להקים חברה או לפתוח עוסק מורשה יוכלו גם לקבל שירות ליווי חשבונאי, משפטי וטיפול בעניני רשויות בעלות מסובסדת.

הקורס אינטנסיבי ודורש זמן תרגול בבית בנוסף על הלימודים בכיתה. במיוחד אמור הדבר לגבי לימודי ה-mcitp בשרת 2008 כאשר לרוב התלמידים נדרשת לפחות שעת תרגול אחת כנגד כל שעת לימוד בכיתה. התרגול בבית הינו חלק אינטגרלי מהקורס וללא השקעת זמן מספקת בבית לא יצליח התלמיד למצות את פוטנציאל הקורס.

הכשרת התלמיד לתואר MCITP ב-windows server 2008R2 והרקע בתכנות ונושאי ה-web הפשוטים יותר מתבצעת בשיטת לימודים יחודית ’פרטי-משותף’ המתבססת על למידה מבוססת חומרים דיגיטליים מקוריים בעברית בליווי מורה פרטי.

כל מסלולי הלימוד של  הייפראקטיב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649