הייפראקטיב

המסלול המלא לפיתוח תוכנה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - זבוטינסקי 7 רמת גן מגדל משה אביב


קהל יעד ודרישות קדם:
המסלול מיועד לבעלי נטיה ריאלית ואנגלית טובה המעונינים להתמחות בפיתוח תוכנה ל-iPhone, ל-iPad ול-iPod Touch.
קבלה למסלול איננה דורשת רקע קודם בתכנות. לנוכח היקף החומר הנרחב במסלול, רקע קודם בתכנות (כדוגמת קורס java או c באוניברסיטה, לימודים עצמיים בבית וכדומה ( לא מהווה יתרון משמעותי ולא יפתור
את התלמיד משום חלק במסלול.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות המסלול המלא לפיתוח תוכנה.


הקורס כולל 3 מרכיבי לימוד עיקריים:
◄ הכשרת התלמיד כאיש תוכנה. נדבך לימודים זה מאגד את הידע וההכשרה הקריטית לה נדרש מפתח תוכנה למובייל כבסיס לפני התמחות בסביבת מערכת הפעלה ספציפית. בסיס רחב בתכנות מוכוון עצמים, בסיסי נתונים ורקע רחב על התעשיה כלולים במסגרת זו כדלקמן:
א. סדנת מבוא לענף ההיי-טק – הקורס כולל סדנא יחודית ויוצאת דופן המועברת על ידי מומחה רב תחומי בעל למעלה מ-20 שנות נסיון בתעשיה. הסדנא נפתחת בהקנית ידע רב באוצר המילים היחודי לתעשיה וב-buzz word שאיש היי-טק חייב להכיר בחומרה, תוכנה, תקשורת, רשתות ומובייל. הסדנא מוסיפה ידע במגוון יכולות טכניות שאיש IT חייב להכיר – כדוגמת וירטואליזציה ואמולציה ולסיום מציגה לתלמיד את מבנה ענף ההיי-טק הישראלי, דינמיקות בתהליכי פיתוח ובדיקה, תכנון ובקרת קריירה בענף ההיי-טק ושיקולים משפטיים וחשבוניים בניהול קריירה.
ב. תכנות ב- c#. שפת c# הינה שפת תכנות מבוססת עצמים מודרנית, שפותחה על ידי מיקרוסופט כמענה לשפת java. C# נחשבת לשפת התכנות העיקרית לטכנולוגית dot.net הפופולרית וכשפת התכנות הראשית באפליקציות מובייל ל-windows phone 7. השפה מודרנית יותר מ-java ו-objective c ומוצלחת יותר כשפת הלימוד הראשונה בה נתקל התלמיד. בנוסף סביבת הפיתוח visual studio, בה נעשה שימוש לפיתוח בשפה, היא הנוחה ביותר למתכנתים מתחילים. לימוד שאר שפות התכנות בהמשך הקורס מבוצע על בסיס ההבדלים/תוספות שלהן בהשוואה ל-c#.

◄ הכשרה בתכנות ל-iOS. מערכת ההפעלה iOS של אפל מותקנת בכל מכשירי האייפון, מחשב ה-iPad ונגני המוזיקה המתקדמים iPod Touc. מדובר במערכת מורכבת שדורשת שליטה בשפות c ו-objective c כאחד ובסט ה-api של המערכת ובהתאם הלימוד כולל:
א. תכנות בשפת c. אמנם c היא ’הסבא’ של c# אולם בתהליך גיבוש c# נשרו מספר תכונות חשובות של שפת c (פוינטרים למשל) אותן לומדים בשלב זה. לימודי ההשלמה לשפת c מבוצעים על מחשבי מק בסביבת הפיתוח XCode של אפל.
ב. תכנות בשפת Objective C. objective c היא שפה חריגה שפותחה בראשית שנות השמונים ונעשה בה שימוש אך ורק לפיתוח תוכנה לפלטפורמות אפל. השפה מיישמת עקרונות object oriented בצורה שונה מאוד מ-java ו-c# ועיקר הלימודים בשלב זה מתבסס על לימוד מודל ה-oop היחודי בשפה זו.
ג. iOS API. אחד השלבים המהנה ביותר בקורס. לימוד אינטנסיבי של אבני הבנין השונות לפיתוח אפליקציות אייפון, אייפד ואייפוד טאץ’ בסביבת XCode ו-Interface Builder תוך פיתוח אפליקציות מובייל רבות. הלימוד כולל הרחבה גדולה במיוחד בתכנות לרכיבי החומר הייחודיים לאייפון ולאייפד.
ד. סדנת iOS 5. סדנא מיוחדת במסגרתה נלמדות השלמות לגרסת מערכת ההפעלה iOS 5.0 העדכנית. מעבר לכך נדונות בסדנא סוגיות בתכנון ממשק משתמש אטרקטיבי ביישומי מובייל, שיקולים שיווקים ב-app store וסיעור מוחות שיטתי כטכניקה לטיוב אפליקציות מובייל.
ה. פרוייקט iPhone. כתיבת פרוייקט גמר בדמות אפליקצית מובייל מורכבת והעלאתה ל-app store (לבעלי חשבון מפתח).

◄ הכשרת התלמיד במיומנויות עסקיות: מיומנויות עסקיות עלולות להשמע לחלק מהתלמידים כמילת גנאי. אכן רבים נרתעים מידע עסקי ורואים במשא ומתן, מכירות ומשפטים תחומים מרתיעים. אכן, בעולם אידיאלי כל איש היי-טק היה מוערך על בסיס המקצועיות והמיומנות הטכנולוגית שלו באופן טהור ללא שיקולים אחרים כלשהם. אולם אנחנו לא חיים בעולם אידיאלי. למעסיק וללקוח לשירותים שלכם אין ידע מלא לגביכם, הוא לא מכיר אתכם כמוכם וחלק בלתי מבוטל מההצלחה בקריירה כרוך ביכולת שלכם לקדם את עצמכם במסגרת כללי המשחק העסקי המקובל. לאור עובדות החיים הללו כולל הקורס את הסדנאות הבאות:
א. סדנת מבוא לענף ההיי-טק שמכילה כאמור סקירה של מסלולי קריירה, רקע משפטי ודינאמיקה של יחסי עבודה.
ב. סדנת ראיונות עבודה – לא, לא מדובר רק על ’איך לכתוב קורות חיים’. מדובר על משנה סדורה של ’כיצד למכור את עצמך כמועמד הטוב ביותר לעבודה’. הסדנא כוללת הצגה של מתודולוגיה יחודית שפותחה בהייפראקטיב לנושא וסימולציות חיות. הסדנא מועברת לרוב בשלבים הראשונים בקורס כדי להעניק זמן רב לתלמידים לתרגל ולשפר את מיומנויותיהם בטרם גישה לראיונות עבודה.
ג. סדנת דינמיקת פרוייקט. סדנא קצרה במסגרתה מומחשת לתלמידים דינאמיקת העבודה הצפויה להם במקום העבודה. מטרת הסדנא להכין את התלמידים להתמודדות עם מצבי לחץ, חוסר בהירות ומצוקה בראשית הקריירה וכיצד להפוך מצבים אלה להזדמנות במקום מכשול.
ד. סדנת עבודה מול לקוחות. בוגרים רבים פועלים כפרי לנסרים, במקביל לעבודה כשכירים או במסגרת עסק עצמאי. כדי לאפשר לבוגרים להשתלב בפעילות עסקית זו נלמדות במסגרת הסדנא מיומנויות משא ומתן, גישה למכרזים ועבודה מול לקוחות עסקיים במשק הישראלי.

כל מסלולי הלימוד של  הייפראקטיב


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649