מפנה - הקריה להשכלה והדרכה

קורס מורי דרך*

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה - חוצות המפרץ צומת וולקן חיפה


קורס פיקוח והנחייה של משרד התיירות:
הקורס למורי דרך נמצא בפיקוח משרד התיירות ובהנחייתו. תוכניתו הבסיסית הולמת את דרישות המשרד ומאושרת על ידו. בתוכנית זו ישנן, לא פחות מ- 540 ש’ של מבואות לנושאים השונים של המקצוע וכ-80 ימי סיור בכל רחבי הארץ. קורסים בעברית ובאנגלית נפתחים אחת לשנה.

קהל יעד:
לכל המעוניינים ללמוד את הקורס.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות קורס מורי דרך


קצת על הקורס:
קורס מורה דרך- משרד התיירות
אולי במקרה ואולי לא במקרה, הגעת לאחד הקורסים היוקרתיים והמרתקים ביותר בארץ- הקורס למורי דרך. איננו היחידים בארץ המציעים קורס זה, אבל אם תגלה, שאנחנו מתאימים ל’ראש שלך’, תהיה בחירתך בנו הבחירה הטובה ביותר, שבחרת. איננו יכולים להתגאות בכך ’שמיליארד סינים אינם טועים’, אך אנו יכולים לומר בגאווה צנועה, שמאות בוגרינו העוסקים במקצוע- שליחות זה הם ההוכחה הטובה ביותר להצלחתנו. באותה נשימה אנו יכולים לומר שאם פועלים במסגרתנו בכל נקודת זמן נתונה ארבעה קורסים למורי דרך – לא ייתכן, שבחירתם של תלמידינו היתה מוטעית. אנא, עבור ביסודיות על החומר שלפניך וקבל את ההחלטה המתאימה לך.

מבנה הקורס:
הקורס עצמו נמשך כשנתיים. תחילתו באוקטובר (לאחר החגים) ותכנית הלימודים מותאמת כדי להעמיד את בוגריו למבחן ההסמכה של משרד התיירות בנובמבר לאחר שנתיים. בתקופה זו נלמדות כ-540 שעות הנושאים העיוניים בקצב של ערב בשבוע וכן משולבים בה כל ימי הסיורים, שתוכננו לקורס - 80 ימים. בקצב של יום בשבוע.
חודש אוגוסט הוא חודש פגרה גם בשנה א’ וגם בשנה ב’.

נושאים נלמדים:
הזיקה בין המקורות לאתרים ולמסלולים
הקורס מדגיש את הזיקה ההדוקה בין תולדות העם, גורלו וייעודו ובין הארץ הטובה הזאת על אתריה, הריה ועמקיה.
מורה הדרך, היוצא מבית מדרשנו, יידע למצוא את הטקסט היהודי ההולם במקורותינו בביקור באתר כלשהו, בין אם קבוצת המטיילים שלו היא קבוצת יהודים חרדיים ממנצ’סטר או קבוצת עולי רגל שחורים מאוקלהומה סיטי.
הוא יידע להתייחס להבדלים גלויים או נסתרים בין תיאוריות מדעיות מודרניות ובין קונספציה דתית . הוא יידע לתאר בבהירות וללא חשש את הסתירות כביכול שבין הממצא הארכיאולוגי ובין הטקסט המקראי בקיצור, יש לנו עניין ברור להוסיף למורה הדרך, שאנו מכשירים ’ארגז כלים’ ייחודי מעבר לזה הנדרש ע’י משרד התיירות.
בהמשך לגישה זו שלנו לתיירות בישראל, אנו מקפידים לטייל בכל רחבי הארץ, כולל שומרון, הר חברון ודרום הר חברון, בקעת הירדן וערבות יריחו. מובן, שכל סיור כזה מתואם מראש, כנדרש, ונוהג ע’פ הוראות הצבא.

תעודה:
● הכנות למבחני הסמכה
רכז הקורס ,המרצים בו ומדריכי הסיורים שלו יעשו כמיטב יכולתם, על מנת, שבוגרינו יוכנו ברמה הגבוהה מזו, הנדרשת ע’י משרד התיירות. ההכנה מקיפה בין היתר, חזרות על חומר הלימודים, מבחני מתכונת, הדרכת עמיתים וייעוץ מקצועי.
מאות בוגרינו יעידו על איכות בית הספר, רצינותו, רמתו והצלחותיו.

● ולאחר ההסמכה?
מקצוע הוראת הדרך, אשר כבר הגדרנו כמקצוע ושליחות, יכול להתממש בואריאציות רבות ומגוונות, החל ב’משרה מלאה’ וכלה בהדרכות עונתיות או מזדמנות לצד קריירה אחרת. הוא יכול לעסוק באוטובוסים מלאים בתיירים או ברכב תיירות קטן ומשפחתי. הוא יכול לטפל בקבוצות של תיירים מבוגרים או בנוער יהודי צעיר ונלהב במסגרת ’תגלית’ או החוויה הישראלית.
כך או אחרת, אתה, והפעם, כמורה דרך מוסמך, תוכל לקבוע את אופי התעסוקה שלך, את היקפה, ממילא, את הכנסתך ממנה וחשוב יותר, את הסיפוק שתפיק ממנה.
לאורך הקורס תספיק לארוג קשרים מקצועיים רבים עם מארגני טיולים למיניהם בעזרת רכז הקורס והמדריכים השונים, אשר יכניסו אותך אל רזי העולם המורכב הזה- מורה הדרך.
אם הגעת לקריאת שורה זו מבלי לדלג על קודמותיה, אף אתה מוזמן לבחון את התאמתך לקורס ולהצטרף אלינו.

כל מסלולי הלימוד של  מפנה - הקריה להשכלה והדרכה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649