קמרה אובסקורה - בית הספר לאמנות

מסלול תסריטאות לקולנוע חד שנתי

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן

מטרת המסלול:
המסלול השנתי ללימודי תסריטאות וקולנוע מבקש לשים דגש על ייחודה של הכתיבה התסריטאית מחד, ובמקביל מבקש לייצר היכרות מעמיקה ומלומדת של היוצר עם עולם התוכן כולו, הקולנועי, בו ניתן להשתמש במדיום הכתיבה התסריטאית.
תסריט הוא מדיום כתיבה ייחודי, המתבסס על סטרוקטורות וטכניקות מתחום הספרות ויחד עם זאת, משמש כשלב מהותי ופונדמנטאלי בדרך לעשיית סרט קולנוע או סדרת טלוויזיה. למרות היותו של מדיום הכתיבה ייחודי ועומד בפני עצמו, עדיין התסריט הינו השלב הראשון בתהליך הפקת הסרט. המסלול מורכב מארבעה קורסים המרכיבים את השלם - היכרות והבנה עמוקה של כל התהליכים הדרושים לתסריטאי המתחיל על מנת שיוכל להגיע לכדי יצירה של תסריטים מלאים ועגולים.

מידע כללי:
◄ מפגש אחד בשבוע למשך שנה (12 חודשים).
◄ עבודות תלמידים נבחרות במהלך המסלול יועלו לדף הפייסבוק של קמרה, בתיאום עם המרצה והסטודנט.
◄ תמיכה מקצועית- ליווי, הדרכה וביקורת עבודות לאורך כל המסלול.
◄ החומרים עליהם התלמיד עובד במהלך הקורס יוכלו לשמש כתיק עבודות מקצועי.
◄ יתכנו שינויים במערך המפגשים.

קהל היעד:
מרעיון לתסריט לכל מי שהולך עם החלום ולא מוותר.

משך הקורס:
54 מפגשים.

תוכנית הלימודים:
יסודות הכתיבה התסריטאית:
הקורס משלב תכנים תיאורטיים עם תרגול סדנתי דינמי של שלבי כתיבת התסריט. תרגול כתיבת התסריט יתאפיין במרחב תמרון רחב בכל הנוגע לתמות וסגנונות כשהדגש הוא על כתיבה קלאסית ומסורתית. מפגשי הקורס יעניקו היכרות מעמיקה עם עקרונות הכתיבה התסריטאית, כתיבה תסריטאית כפסיכודרמה של הכותב, סטרוקטורה של התסריט, הקונפליקט כעיקרון בסיסי ואופני פיתוח הסיפור והדמויות עם דגש על בניית סצנה קולנועית ודיאלוג מתוסרט.
כתיבה תסריטאית למתקדמים:
מפגשי הקורס יעניקו היכרות מעמיקה עם עקרונות הכתיבה התסריטאית, כתיבה תסריטאית כפסיכודרמה של הכותב, סטרוקטורה של התסריט, הקונפליקט כעיקרון בסיסי ואופני פיתוח הסיפור והדמויות עם דגש על בניית סצנה קולנועית ודיאלוג מתוסרט. אלו יעזרו לתלמיד להתמקצע ובעזרת תרגול להיות מסוגל להתמודד על משרות כתיבה כאלה ואחרות המוצעות לתסריטאי המתחיל. במהלך הקורס יועברו, יודגמו ויתורגלו בד בבד טכניקות עזר לכתיבה תסריטאית מתקדמת, החל מבניית דמות, דרך בניית הסיטואציה הקולנועית וכלה בבימוי הסצנה בכתיבה. כוחם של אלה לשמש את התסריטאי המתחיל בחיי היום יום ככותב במדיום. במקביל, פרקי הסדנאות בקורס, תהפוך כיתת הלימוד לחממת יצירה, בה תינתן ההזדמנות לכל אחד מהתלמידים להציג תסריט לסרט קצר עד 25 דקות, או לחילופין סינופסיס לתסריט לסרט באורך מלא, ולקבל את הכלים וההארות מחברי הסדנא והמרצה להמשך פיתוח אישי וצמוד של הסיפור הקולנועי עד לרמת הגשת תיק הפקה מלא, הכולל את כל שלבי הפיתוח בעבודה על התסריט והתסריט המלא. תסריטים מצטיינים אפשר ויוצעו לתלמידי ביה"ס במסלולי הבימוי להפקה במסגרת לימודיהם.
קורס כתיבה טלוויזיונית:
הקורס השלישי יתמקד במיפוי והיכרות עם תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארץ ואפשרויות ההעסקה בתוכה, דרכי ושיטות העבודה של תסריטאי בשוק הטלוויזיה והקולנוע הישראלי. מטרת הקורס המרכזית הינה להכיר ולהתמקצע בעזרת תרגול להיות מסוגל להתמודד על משרות כתיבה כאלה ואחרות המוצעות לתסריטאי המתחיל. במהלך הקורס יועברו, יודגמו ויתורגלו בד בבד כתיבה לסוגות השונות המוכרות בשוק הטלוויזיה כיום. כוחם של אלה לשמש את התסריטאי המתחיל בחיי היום יום ככותב במדיום. במקביל, בפרקי הסדנאות בקורס, תהפוך כיתת הלימוד לחממת יצירה, וכמו בחדר כותבים מקצועי, תינתן ההזדמנות לכל אחד מהתלמידים להתנסות בכתיבה הטלוויזיונית על גווניה, החל מתחקירנות, דרך כתיבה קומית, כתיבת מערכונים, כתיבה סאטירית ופרודית, כתיבה פובליציסטית, וכלה בהשתלבות או ביצירה של פורמטים לתכניות מקור אחרות, כמו ריאליטי ותכניות אולפן.
ליווי והנחייה:
בשלב זה של המסלול הסטודנטים יתבקשו להתחיל לעבוד על עבודת גמר להגשה, תוך כדי ליווי צמוד והנחייה של מיטב המנחים שלנו, בעזרת הידע אשר רכשו במהלך הקורס.

תעודה:
לבוגרי המסלול תונפק תעודת גמר מטעם קמרה אובסקורה - בית הספר לאמנות.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות מסלול תסריטאות לקולנוע חד שנתי בקמרה אובסקורה.


כל מסלולי הלימוד של  קמרה אובסקורה - בית הספר לאמנות


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649