מכללת פוקוס באר-שבע

הכשרת מסייעים התפתחותיים לגיל הצעיר

  • סוג הלימודים במוסד:
     
  • אזור גיאוגרפי:
     

תכנית לימודים המקנה ידע רחב ומיומנויות הנדרשות בתחום התפתחות הילד,
ומפתחת אנשי מקצוע שיוכלו להשתלב במסגרות טיפוליות.

נשמע לך מעניין?

השאר פרטים, ללא כל התחייבות, ואנו נשלח לך את כל האינפורמציה אודות הכשרת מסייעים התפתחותיים לגיל הצעיר


עם התרחבות מסגרות שונות לחינוך מיוחד לילדים בגיל הצעיר בארץ והרחבת הפיקוח לגילאים הרכים ביותר יש צורך להכשיר מסייעים שיתנו מענה לצרכים של ילדים אלה וימלאו תפקיד מקצועי, חינוכי ופדגוגי.

הקורס המוצע בא לתת מענה לצורך ולהקנות ידע רחב ומיומנויות הנדרשות בתחום התפתחות הילד ולפתח אנשי מקצוע שיוכלו להשתלב במסגרות טיפוליות שיקומיות ובמסגרות רגילות ומשלבות.270 שא

קהל יעד:

הקורס מיועד לבעלי 12 שנות לימוד.

קמפוס הלימודים:

מכללת פוקוס באר שבע

תנאי קבלה:

- השכלה של 12 שנות לימוד לפחות.
- הנרשמים יעברו רעיון עם ועדת קבלה + מבחן מיון.

מטרות הקורס:
- הכשרת מסייעים ההתפתחותיים למלא את תפקידם במסגרות שונות.
- רכישת מיומנויות מקצועית - טיפולית - חינוכית וארגונית הניתנות ליישום במסגרות השונות.
- פיתוח וקידום תפקידי יסוד, מיומנויות ויכולות.
- פיתוח תפסת האחריות של המסייע בחינוך מיוחד.
- פיתוח בהבנה של עבודת צוות.
- פיתוח בהבנה ורגישות בעבודה משותפת עם הורים.
- פיתוח וקידום התמצאות והסתגלות לסביבה וחיי יום יום בתחומים הבאים: הסנסומוטורי, הרגשי- חברתי, השפעתי והקוגניטיבי.
- לימוד והתנסות בתכנים הבסיסיים.
- לימוד ופיתוח מושגי יסוד.
- טיפוח והבנה בשונות.

נושאי הקורס:
1. הוראה טיפולית וחינוך מיוחד בגיל צעיר
2. תוכנית חינוכית- טיפולית, תוכנית לפיתוח תפקידים סנסו – מוטוריים
3. תוכנית לטיפוח התחום הרגשי-חברתי
4. תוכנית חינוכית לטיפול בליקוי שפה
5. תוכנית לפיתוח תפקודים קוגניטיביים
6. תכנים ומושגי יסוד כבסיס להקניית ידע ולחיזוק תפקודי יסוד
7. תנאים ואמצעים לביצוע התוכניות החינוכיות-טיפוליות.
ארגון סדר היום והסביבה החינוכית בגן ילדים וחטיבה צעירה
8. דרכים לתצפית ולהערכה
9. שיתוף עם הצוות הבין-מקצועי
10. שיתוף עם הורים
11. נושאים ע"פ בקשת המשתלמים
12. התנסויותעקרונות המנחים לתוכנית:
התכנים והנושאים בתכנית, מבוססים על התפיסה, שבכל מסגרת של גיל צעיר (מעון, גן טרום-חובה, גן חובה רגיל, גן משולב, חטיבה צעירה וגן לחינוך מיוחד) חייב המסייע להכיר את האוכלוסייה המיוחדת ולקבל כלים לעבודה עם ילדים מתקשים.
הבסיס הפילוסופי- ערכי של עבודה עם ילדים מתקשרים מקורו בגישה הומניסטית והוא מתבטא:

א. בראיית הילד כמי שיש בו יותר מיכולותיו הגלויות.
ב. באמונה בחינוך וביכולתו של המחנך לשנות, לקדם ולהביא למצוי הכשרים הטמונים בילד.
ג. בכיבוד הילד המתקשה כאדם וכחבר שווה זכויות במערכת החינוכית והחברתית שזכותו ליהנות משרותיה לפחות כשאר הילדים.

התוכנית מבוססת על גמישות והערכת המצב מתמשכת ומוצגת בזיקה לצורכי המשתלם כמסייע בחינוך מיוחד. חשוב שבמשך הקורס יערך תאום ציפיות והערכת מצב לשיפור התוכנית ולהתאמתה המרבית למשתלמים. התאמה זו צריכה להיות קשובה למשתלם, תוך עמידה באמות מידה של תוכנית אקדמית משביעות רצון (קריאה מעשירה, תצפיות, הכרת עובדות ותרגילים).
עיקרון חשוב בתוכנית זו היא לתת כלים, לבנות תוכנית אישית לילד המתקשה שתבנה לפי צרכיו, כדי שיוכל להשתלב בחברת הילדים בו הוא נמצא ובמסגרות אחרות.
החשוב לתת את הדגש לכל ילד כפרט, איתור קשייו והיענות לצרכיו המיוחדים, באמצעות בניה והפעלה של תוכנית התערבות חינוכית - טיפולית אישית.
ההתערבות הטיפולית מכוונת לצמצום פערים בכל תחומי ההתפתחות והלומד למניעת קשיים על רקע רגשי וחברתי, העלולים להתלוות ללקויות שונות.
ההתערבות הטיפולית מחייבת מודעות ומחויבות לפרט, כלים לאיתור, לטפול ולהערכה על בסיס של הבנה תהליכי התפתחות ולמידה של ילדים.
חשוב לתת למשתלמים עקרונות מסודרים העשויים להשלים בין המעשה לעקרונות העיונים- תיאורטיים. ההתנסות כחלק ללמוד עשויה לענות לצרכים הקונקרטיים של משתלמים, מבלי לוותר לחלק התיאורטי וקריאת חומרחובות הקורס:
נוכחות חובה ב- 80% מהשיעורים לפחות, עמידה במטלות השוטפות, קריאת מאמרים, התנסויות והגשת עבודת גמר.

כל מסלולי הלימוד של  מכללת פוקוס באר-שבע


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649