מכון לב בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים

בית הספר לניהול תעשייתי

  • סוג הלימודים במוסד:
     
  • אזור גיאוגרפי:
     

בבית הספר לניהול תעשייתי של מכון לב מכשירים זן חדש של מנהלים:
- מנהלים בעלי רקע מקצועי איתן, מכירים את תחום העסקים המודרניים ומכלול תפקודם, מתמצאים היטב בטכנולוגיה תקשורתית ששייכת לתחום שלהם, ומביטים על עסקים בעין יהודית-ערכית.

אפשרות בחירה בין 3 מסלולי הכשרה:

חשבונאות ניהולית למעונינים בקריירות של ראיית חשבון (CPA ), חשבות, ושאר משרות בניהול פיננסי.

ניהול ושיווק טכנולוגי לשואפים לתפקידים מנהיגותיים בשיווק או בניהול חברות טכנולוגיה מתקדמת ואחרות.

הנדסה תעשייתית וניהול למעוניינים בעיצוב וניהול של ארגונים כמערכות מורכבות, ע"י שימוש במתודולוגיות של מחקר ביצועים, מערכות מידע ממוחשבות והנדסת גורמי אנוש.

◄ מלגת הצטיינות:
מלגה ע"ס 6000 ש"ח לשנה למצטיינים. הצטיינת כל שנה? - תירשם כמצטיין גם בתעודה!

השאר פרטים, ללא כל התחייבות, ואנו נשלח אליך את כל המידע אודות בית הספר לניהול תעשייתי במכון לב בירושלים.


מכון לב, הוא מוסד אקדמי לגברים בירושלים, המשלב לימודים תורניים במסגרת ישיבה גבוהה עם לימודים אקדמיים לתואר ראשון בהנדסה ובניהול.

האווירה התורנית הייחודית של בית-הספר הגבוה לטכנולוגיה יחד עם הקורסים שכל תלמיד לומד במרכז לערכים בעסקים ואחריות חברתית, הם הגורמים לפיתוח מנהלים שיביאו את ערכי היהדות לתוך מערך העסקים ומערכת היחסים הארגונית בכלל.

בית-הספר לניהול תעשייתי ע"ש ברנרד ומרים הוכשטיין מפתח זן חדש של מנהלן ומקצוען– זה שיש לו רקע מקצועי איתן, מכיר את תחום העסקים המודרניים ומכלול תפקודם, מתמצא היטב בטכנולוגיה תקשורתית ששייכת לתחום שלו, ומביט על עסקים בעין יהודית-ערכית.

בית-הספר לניהול תעשייתי ע"ש הוכשטיין מציע שלושה תחומי התמחות שמובילים לתואר ראשון:
חשבונאות ניהולית– לאלה המעונינים בקריירות של ראיית חשבון (CPA), חשבות, ושאר משרות בניהול פיננסי.
ניהול ושיווק טכנולוגי– לאלה השואפים לתפקידים מנהיגותיים בשיווק או בניהול חברות טכנולוגיה מתקדמת ואחרות.
הנדסה תעשייתית וניהול– לאלה המעוניינים בעיצוב וניהול של ארגונים כמערכות מורכבות, ע"י שימוש במתודולוגיות של מחקר ביצועים, מערכות מידע ממוחשבות והנדסת גורמי אנוש.

◄ מחלקת חשבונאות ניהולית ומערכות מידע:
מקצוע החשבונאות בעיקרו מיועד לספק מידע, לרוב פיננסי, למקבלי החלטות, כדי לעזור להם לקבל החלטות טובות יותר. בעולמנו המורכב והמשתנה במהירות, ידע ומידע הפכו להיות בעלי חשיבות עצומה לצורך קבלת החלטות חכמות ותחרותיות. מכאן שהחשיבות של מקצוע החשבונאות עלתה בצורה משמעותית בשנים האחרונות - במיוחד לרואי חשבון שיש להם הבנה טובה בעסקים, בתפקידי ניהול שונים ובטכנולוגיות מידע. התעודה החשובה ביותר במקצוע החשבונאות היא "רואה חשבון מוסמך" (CPA) שניתנת על-ידי מועצת רואי החשבון.

תעסוקה:
חשבונאים עובדים בסוגי ארגונים שונים. רבים עובדים במשרדי רואי חשבון. הפעולות החשובות ביותר של חברות אלו מתמקדות בביקורת של דו"חות פיננסיים והבעת דעות על דו"חות אלה. עוד תפקידים חשובים של משרדי רואי חשבון הם סיוע ללקוח בענייני מס ובייעוץ בנושאים פיננסיים ועסקיים. רוב החשבונאים אינם עובדים במשרדי רואי חשבון, אלא כחשבונאים ניהוליים בארגונים תעשייתיים, פיננסיים או מסחריים, או במשרדי ממשלה ובמלכ"רים. בתפקידים הללו הם מנהלים ומפעילים את המערכות לדיווח פיננסי, תמחור ותקצוב. הם גם מספקים מידע עבור הערכות ביצוע, השקעות ועוד החלטות אסטרטגיות או תפעוליות. המשרות הבכירות ביותר בתחומים הנ"ל הן: חשב ומנהל פיננסי ראשי CFO.

תוכנית הלימודים:
תכנית הלימודים מכינה את התלמידים לעתיד הקרוב והרחוק בעולם העסקים והחשבונאות. בנוסף להשכלה המקצועית ההכרחית בראיית חשבון (חשבונאות פיננסית, ביקורת חשבונות, התמצאות במסים ובמשפט), תלמידינו גם רוכשים ידע על התפקודים השונים בניהול ומקבלים רקע חזק בנושא ניהול עלויות וחשבונאות ניהולית. הידע הרחב שתלמידינו רוכשים בתחום טכנולוגיית מידע, גורם לכך שבוגרינו מוכנים באופן יוצא מן הכלל להצלחה בעולם החשבונאות המודרנית.

לימודי המשך:
תכנית זו גם מכינה את הבוגרים להמשיך הלאה לקראת תארים אקדמיים מתקדמים.מתכונת הלימודים:
הלימודים האקדמיים מתקיימים בין השעות: 18:00 - 22:15.

במקביל יפתחו מס’ קורסים לבחירה בין השעות: 14:30-19:30

מבנה הלימודים:
הלימודים לקראת תואר ראשון יימשכו שלוש וחצי שנים. התלמיד יצבור 150 נקודות זכות הכוללות פרוייקט גמר, ויזכה ב-12 פטורים ממבחנים של מועצת רואי החשבון, מבחנים לקראת תואר רואה חשבון מוסמך (CPA).

כדי לזכות בפטור ה-13 ניתן להמשיך לשנת השלמה במסים, בחשבונאות פיננסית ובביקורת, בשנה זו יוכן התלמיד לקראת שני המבחנים הנותרים (בחשבונאות פיננסית מתקדמת ובביקורת).

מחלקת הנדסת תעשייה וניהול:

תפקיד מהנדס תעו"נ:
מהנדס תעשייה וניהול עוסק בניתוח, עיצוב, שליטה, הערכה ושיפור של מערכות. לפעמים נקרא מהנדס תעשייה וניהול גם מנתח מערכות. עליו לסקור את התמונה הכוללת של החברה, לעמוד על המרכיבים השונים בחברה ועל היחסים ביניהם וליצור מודלים שיתנו פתרונות אופטימליים להנהלת החברה, שיסייעו להם בקבלת החלטות יעילות. מהנדס תעשייה וניהול בדרך כלל מתעניין בנושאי תפוקה, איכות, עלות, וניהול, וגם בהשלכותיהן של החלטות על המשתמשים במערכות.

תעסוקה:
מהנדס תעשייה וניהול מבוקש מאוד בזמנים טובים, כיוון שהוא יכול להציע מודלים להפקת רווח מקסימלי גם בזמנים קשים הוא מבוקש, מאחר שהוא משתמש במודלים אחרים לצורך חיסכון והשגת רמת הוצאות מינימלית.

בוגרי החוג רוכשים כלים להבנה כוללת של תפעול המערכת ולכן הם משתלבים בתפקידים ניהוליים.
בוגרי החוג מקבלים את הכלים להשתלבות בתחום הרפואי (בתי חולים וקופות חולים), משרדי ממשלה, כל ענפי הצבא, מוסדות פיננסיים, גם בתחום הטכנולוגיה העילית.

מחלקת ניהול ושיווק הטכנולוגיה:

הכשרה:
המסלול לניהול ושיווק טכנולוגיה מכשיר אנשי שיווק להשתלב בעולם הטכנולוגיה העילית (ההיי-טק) וגם בתפקידי שיווק בכל ארגון אחר. בעידן בו המסחר האלקטרוני מתפתח במהירות עצומה ומערכות מחשוב הופכות לחלק אינטגרלי מכלל הארגון, הסביבה העסקית הופכת תחרותית יותר ועתירת טכנולוגיה. היום, כל חברה מכובדת קשורה לאינטרנט ולכן, הנושאים mCommerce, eCommerce וכו’, הם חלק אינטגרלי של כל מערכת ניהול ושיווק.התפקיד:
תפקיד אנשי ניהול ושיווק טכנולוגיה בארגון הוא להשתלב בעמדות ניהול ושיווק הן בחברות הטכנולוגיה העילית והן בחברות אחרות עתירות טכנולוגיה. לכן דרוש ידע בתחום הטכנולוגיה מחד וניהול ושיווק מאידך.

תוכנית לימודים ייחודית:
בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים הוא הראשון והיחיד בישראל המציע תכנית לימודים ייחודית זו לתואר ראשון. התכנית מבוססת על תכניות לימודים שפותחו באוניברסיטאות מהשורה הראשונה בעולם בתחומי ההנדסה והניהול עם דגש חזק על פיתוח יזמות עסקית בכל התחומים.

בניגוד לתכניות הלימודים המסורתיות שבהן יש הפרדה בין לימודי השיווק, הנלמדים במסגרת בתי ספר למנהל עסקים, לבין לימודי הטכנולוגיה הנלמדים במסגרת בתי ספר להנדסה, בתכנית שלנו התלמיד לומד לדבר בשפת מהנדסים אך לחשוב כאיש עסקים מודרני.

בוגרי המסלול:
הבוגרים שלנו רוכשים מיומנויות בשיווק וניהול עסקים לצד הכרה של עולם הטכנולוגיה העילית. תכנית הלימודים משלבת הרצאות פרונטאליות עם פרוייקטים בחברות הטכנולוגיה העילית, שבהן התלמידים מיישמים בשטח את החומר האקדמי הלכה למעשה, תוך צבירת ניסיון מקצועי וקשרים אשר יסייעו להם להשתלב בעולם העסקים עם סיום לימודיהם.

למסיימי התכנית, יהיו הכלים להשתלב בתפקיד ניהולי כאנשי שיווק או כיזמים בעולם העסקים בכלל ובעולם הטכנולוגיה העילית בפרט, לצד אפשרות להמשיך לימודים לתואר שני.

קריירה:
בוגרי החוג לניהול ושיווק עוסקים היום בייעוץ ניהולי בחברות ייעוץ בין לאומיות כגון Ernst & Young ובחברות טכנולוגיה עילית מקומיות.

מתכונת הלימודים:
הלימודים האקדמיים מתקיימים בין השעות: 18:00- 22:15.
במקביל יפתחו מספר קורסים לבחירה בין השעות :14:30-19:30.

מבנה הלימודים:
התלמיד יצבור 150 נקודות זכות הכוללות פרוייקט גמר.

כל מסלולי הלימוד של  מכון לב בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649