לומדין ידע משפטי לכולם

דיני משפחה

  • סוג הלימודים במוסד:
     
  • אזור גיאוגרפי:
     

בלומדין - ידע משפטי לכולם מציעים לך
אתם רוצים להתחתן חתונה אזרחית, מה זה אומר?
קנית דירה לבת לכבוד החתונה, איך להבטיח שהיא תשאר שלה?
החלטתם להפרד, מה עושים עם הילדים?
הירושה קורעת את המשפחה, איך למנוע את זה?
החלטת לכתוב צוואה, על מה חשוב לשים לב?

בוא ללמוד ולקבל תשובות מבכירי המשפטנים

בקורס יידונו נושאים רבים ומגוונים:
◄ הכרה בנישואין ◄ נישואין אזרחיים ◄ ידועים בציבור ◄ מזונות ◄ חלוקת רכוש ◄ משמורת ילדים ◄ גט וזוגיות חדשה ◄ ירושה על-פי דין ◄ ירושה על-פי צוואה ◄ כשרות לרשת ◄ תכנון ירושה ועוד.


השאר פרטים ללא כל התחייבות,
וקבל את כל המידע אודות הלימודים בלומדין.


הקורס כולו מיועד למתעניינים בנושא, הן לשם הענין האישי בלבד והן לשם רכישת ידע מקצועי כדוגמת מגשרים, מטפלים, עובדים סוציאליים ואף משפטנים המבקשים לשפר ידיעתם בתחום מרתק ורגיש זה.

הקורס מועבר ע"י עו"ד יוסי מנדלסון וד"ר רונן קריטנשטיין

נישואין וגירושין
גל וגלית, הורים לאופק ועינת, החליטו להתגרש אחרי עשרים שנות נישואין. אצל מי יגורו אופק ועינת? מתי ואיך יוכל ההורה שני לבקר אותם? מי יקבל את ההחלטות בנוגע לגידולם? (היכן ילמדו? איזה חוגים ישתתפו? איזה טיפולים רפואיים יעברו, אם יתעורר הצורך? וכולי); כיצד יחולקו, אם בכלל, זכויות הפנסיה של גל? ומה גורל הדירה שניתנה לגלית על ידי הוריה כמתנת חתונה? מה יהיה סכום המזונות? ואיך, אם בכלל יכולה גלית להנשא שוב, אם גל לא מוכן לתת לה גט? ומה אם גל וגלית נישאו בקפריסין על ידי פקיד מקומי? ומה אם הם לא נישאו כלל?

דיני הנישואין והגירושין עוסקים באחד הנושאים המורכבים והרגישים ביותר בחייו של אדם – יחסיו עם בן זוגו. יחסים אלו גם משפיעים באופן ישיר על יחסיו עם ילדיו ועל מצבו הכלכלי. בישראל המורכבות היא אף גדולה יותר כיוון שהמצב המשפטי מבוסס הן על הדין הדתי והן על הדין האזרחי. במהלך הקורס נעסוק בנושאים הבאים:

 הכרה בנישואין
 נישואין אזרחיים
 ידועים בציבור
 מזונות אישה וילדים
 חלוקת רכוש
 משמורת ילדים
 גט וזוגיות חדשה
 ועוד

עו"ד יוסי מנדלסון
הוא אחד מעורכי הדין הבכירים ביותר בתחום של דיני משפחה ומעמד אישי. בין השאר הוא מעביר את הקורס בדיני משפחה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב ובבית הספר למשפטים במרכז הבין תחומי בהרצליה. בנוסף, הוא מרכז השתלמויות מקצועיות לשופטים ולעורכי דין ומרצה בהם.ירושה
בתיה נפטרה ממחלה קשה מבלי שהשאירה צוואה כתובה. מי יירש את רכושה? ומה יקרה אם בבית החולים,כשבוע לפני מותה, אמרה בתיה בעל פה לבני אחיינה המסור שהיא מבקשת להשאיר לו את כל רכושה?

ראובן מת בדמי ימיו. בצוואתו כתב כי כל רכושו יינתן לאשתו דבורה. ואולם, דבורה אינה אשתו מזה שנים רבות. מי, אם כן, יירש את רכושו?

רינה, אשר רכושה פזור על פני כל תבל, מתה, בשיבה טובה, בהגיעה לגיל 102, מבלי שהותירה צוואה. מי יירש את רכושה וכיצד? נפתלי, בעלה השני, או שמא ילדיה מנישואיה הראשונים, נתנאל, בת אל ומוריאל. מה זכויותיהם של ילדיה מנישואיה השניים, דן ורן?

יעקב נפטר בשיבה טובה. עת נפתחה צוואתו נפלו פניהם שכן הצוואה הותירה להם חלק מזערי מרכושו הרב של אביהם. להפתעתם, רוב רכושו של אביהם ניתן לפני שנים רבות כמתנה לאוניברסיטה עלומת שם במזרח הרחוק. האם יכולים בניו של יעקב לזכות בכסף אשר ניתן במתנה לאוניברסיטה? מה סיכוייהם של הבנים היה ובצוואה נכתב כי "מי אשר יתנגד לרצוני יפסיד אף את הניתן לו על פי הצוואה".

בשאלות אלו ועוד נעסוק בהרחבה. במהלך הקורס נלמד באילו דרכים יכול אדם להעביר את רכושו ליקיריו, בין אם אלו הם בני משפחתו הקרובים (בן זוגו, ילדיו, נכדיו וכדומה), בין אם אלו חבריו ובין אם אלו מוסדות וארגוני רווחה למיניהם. כמו כן, נלמד את התכליות של כל דרך ודרך ואת המצבים בהם יש להשתמש בכל אחת מהן. במסגרת זו נעסוק בנושאים הבאים:

 ירושה על-פי דין
 היורשים על-פי דין
 ירושה על-פי צוואה
 חופש הצוואה
 צורות הצוואה והוראותיה
 צוואה פגומה
 כשרות לרשת
 תכנון ירושה
 ועוד

ד"ר רונן קריטנשטיין
הינו עו"ד פעיל וכן מרצה מן החוץ במרכז הבינתחומי בהרצליה. בין תחומי ממומחיותו של ד"ר קריטנשטיין מצוי תחום הירושות והמתנות אשר נחקר על ידו, בין היתר, במסגרת עבודת הדוקטורט. בנוסף, הוא חבר בוועדת הירושה שליד לשכת עורכי הדין (הוועד המרכזי) ומרצה בלשכת עורכי הדין במסגרת תחום הירושות והמתנות.


תעודה
בסיום הקורס תוענק לתלמידים תעודת השתתפות בחתימת המרצים.


היקף הקורס
10 מפגשים, 4 ש"א.

כל מסלולי הלימוד של  לומדין ידע משפטי לכולם


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649