חשיפה ביה``ס לאומנויות התקשורת הטלוויזיה והמולטימדיה של האו``פ

תסריטאות למתחילים ולמתקדמים

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     גוש דן - הכפר הירוק,רמת השרון

קורסי תסריטאות למתחילים ולמתקדמים
עם צביקה קרצנר מבכירי התסריטאים בארץ
בביה"ס "חשיפה" של האוניברסיטה הפתוחה

חולם על קריירה טלוויזיונית? כותב למגירה? בוא להפוך את החלום למציאות.

ביה"ס חשיפה מציע שני קורסים מעמיקים בתסריטאות:
קורס תסריטאות למתחילים, קורס תסריטאות למתקדמים.

מרכז מקצועי: צביקה קרצנר מבכירי התסריטאים בארץ. תסריטאי של סדרת הטלוויזיה המצליחה "כתב פלילי"
זכה בפרס המרצה המצטיין מטעם ה-BIARTS לשנת 2001.
כתב יותר מ-50 תסריטים לסרטי קולנוע וסדרות ושימש כתסריטאי ראשי בכמה סדרות מקור.

הקורס מתחיל בתחילת חודש מאי 2011

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות תסריטאות בבית הספר חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה.


תסריטאות א’ למתחילים ותסריטאות ב’ (מתקדמים)
מרכז מקצועי: צביקה קרצנר מבכירי התסריטאים בארץ. זכה בפרס המרצה המצטיין מטעם ה-BIARTS לשנת 2001. כתב יותר מ-50 תסריטים לסרטי קולנוע וסדרות ושימש כתסריטאי ראשי בכמה סדרות מקור. בין עבודותיו: שתי אצבעות מצידון, טיפול נמרץ, האישה האחרת, צה’ל 1, סלבריטי, זהו זה, רחוב סומסום ועוד.

תסריטאות א’ למתחילים מסלול לימודים בן 14 מפגשים, לימודי ערב:

מטרות הקורס:
הקניית כלים בסיסיים לכתיבת תסריט.
קהל היעד:
אנשים המתעניינים בכתיבה לקולנוע ולטלוויזיה, ורוצים לרכוש כלי הבעה באמצעות כתיבה.

נושאי הלימוד:
הגדרת תסריט – תבנית תסריט לקולנוע ■ כותרת הסצנה ■ תיאור נרטיבי (פעולה וחלל) – שם הדמות, הוראות משחק, דיאלוג, ווייס אובר (Voice Over), אוף-סקרין (Off Screen) ■ תהליך הכתיבה – משלב הרעיון דרך סינופסיס-טריטמנט ועד לתסריט ■ תסריט צילומים ■ שכתוב תסריט ■ הסרט כפרשנות של התסריט ■ מבנה התסריט הקלאסי – שלוש המערכות ■ פרוטגוניסט ■ אנטגוניסט ■ אירוע מחולל ■ רצון דרמטי של דמות ■ בחירה של דמות ■ זרמים נוספים בנרטיב העלילתי – האנטי-מבנה (’ספרות זולה’) ■ מבנה מינימליסטי (ריבוי גיבורים וסיפורים – ’תמונות קצרות’) ■ הקונפליקט – פער בין ציפייה לתוצאה ■ סוגי קונפליקט ■ שילוב בין קונפליקטים ■ ז’אנרים (מוסכמות ושבירתן) – הרפתקה, מתח, מסתורין, קומדיה, SET UP PAY OFF ■ אפיון דמות ■ תחקיר ■ ביוגרפיה של דמות פיקטיבית ■ דמויות אמיתיות כמקור השראה ■ עיבוד מספרות לקולנוע ■ כתיבה לטלוויזיה ■ עבודת מערכת ■ מקצועות הלוואי של התסריטאות – ז’אנרים טלוויזיוניים של אמצע הדרך.

שיטת הלימוד:
הרצאות מלוות בהקרנות קטעי סרטים, והתנסות עצמית בכתיבה לקולנוע ולטלוויזיה.

משך הקורס :
14 מפגשים, בני שלוש שעות שבועיות כל אחד, יתקיימו אחת לשבוע בשעות הערב.

דרישות הקורס:
עבודת גמר – פיתוח סינופסיס מקורי לתסריט, סצנת פתיחה וסצנת קונפליקט.

תסריטאות ב’ למתקדמים:

מטרות הקורס:
הקניית כלים ומיומנויות לכתיבת תסריט, פיתוח תסריט מלא לסרט באורך של 45 דקות.

משך הקורס:
6 מפגשים כיתתיים בני 3 שעות שבועיות כל אחד, יתקיימו אחת לשבוע בשעות הערב; 3 מפגשים אישיים בני 40 דקות כל אחד, יתקיימו אחת לשבוע בשעות הערב. בנוסף, יתקיימו מפגשים וירטואליים באינטרנט.

נושאי הלימוד:
רעיון עלילתי מול רעיון מרכזי ■ שיווק של רעיון ■ שמירת זכויות יוצרים ■ כתיבת סינופסיס שיווקי ■ הכנת פיץ’ (פרזנטציה מילולית לתסריט) ■ עבודה במערכת (כתיבה לסדרת טלוויזיה) ■ מקצועות הלוואי של התסריטאות ■ בחינת המודל הקלאסי על הפרויקט האישי ■ פיתוח דמות ■ שכתוב דיאלוג ■ אירוע השיא בתסריט (קונפליקט בין פרוטוגניסט לאנטגוניסט).

קהל היעד :
סטודנטים שסיימו בהצלחה את הקורס תסריטאיות א (מתחילים) או למדו תסריטאיות בעבר, במסגרת אחרת.

קורס פסיכולוגיה לתסריטאים:
תסריטאים עוסקים בהתנהגות האנושית, ברגשות ובמערכות יחסים. ככל שתסריטאים מכירים טוב יותר את ההתנהגות האנושית ואת טבע האדם, כך יוכלו לדייק ולהעמיק בכתיבתו. בקורס יילמדו מספר תורות אישיות (פרויד, יונג, אדלר) ומושגים פסיכולוגיים שייתנו לתסריטאים כלים להבנת תופעות פסיכולוגיות. הסטודנטים יתרגלו כתיבת תסריטים, תוך כדי יישום הכלים הפסיכולוגיים שרכשו.

קורס משחק מול מצלמה:
בכל אחד מאיתנו חבוי שחקן שרוצה לגלם דמויות שונות, ’להיכנס לעורן’ ולהתנסות בחוויה של ’להיות מישהו אחר’. בכל אחד מאיתנו חבויה המשאלה לתת לשחקן שבנו ביטוי. משאלה זו חזקה במיוחד אצל אלה המעוניינים להיות תסריטאים, בבואם לעצב דמות פרי דמיונם. חוויית המשחק נותנת הזדמנות נפלאה לחוות את הדמויות הדמיוניות, לחוש אותן על כל רבדיהן ועל–ידי כך להעמיק, להעשיר אותן ולהפיח בהן רוח חיים.

מטרת הסדנה:
■ הבנת הקשר בין משחק לכתיבה תסריטאית
■ פיתוח הדמיון וניתובו ליצירה קולנועית וטלוויזיונית ובכלל
■ הקניית כלים מעשיים בתחום המשחק
■ משחק מול מצלמה
■ הכתיבה והקולנוע
■ הקניית כלים לכתיבת תסריט איכותי יותר עם גיבורים אמינים ועמוקים יותר כל זאת תוך כדי התנסות מעשית.

סדנת סיפור קולנועי:
’הדברים החשובים ביותר נמצאים במקום שקרוב ללבך הסודי’ (סטפן קינג) כל כותב יודע שאין זה קל להגיע אל מקורות ההשראה — מחסום הכתיבה, התחושה שיש רצון לבטוי בכתב ואין על מה לכתוב, לא פעם עומד בפני כותבים. הסדנה מקנה למשתתפים בה את הכלים להגיע אל החומרים הייחודיים והאותנטיים של חייהם מתוך מאגר הזיכרונות האישי והמשפחתי. הסדנה שמה דגש על כתיבה קולנועית ומתרגלת את אופן הסבתם של החוויות והזיכרונות האישיים לסיפור או תסריט שיהיה לו ערך ומשמעות בעיני קוראיו.

תעודה:
’תעודת גמר מקצועית מטעם ביה’ס חשיפה

כל מסלולי הלימוד של  חשיפה ביה``ס לאומנויות התקשורת הטלוויזיה והמולטימדיה של האו``פ


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649