האוניברסיטה העברית הפקולטה לחקלאות - לימודי תעודה

רפואה סינית לימודי הסמכה

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     שפלה

לימודי הסמכה ברפואה סינית עתיקה
באוניברסיטה העברית- הפקולטה לחקלאות!

תוכנית לימודים ייחודית:
תוכנית הלימודים הינה ייחודית המתמקדת בלימוד האקופונקטורה העתיקה, תוך כדי שילוב ומיזוג הידע והמחקר המדעי מנקודת המבט
של הרפואה המערבית.

תעודות הסיום:
● תעודת השתתפות של האוניברסיטה העברית
● תעודה של INTERNATIONAL
CHINESE ACUPUNCTURE – I.C.A

התנסות קלינית:
במשך כל תקופת הלימוד יושם דגש על הקשר בין הרפואה המערבית והאנרגטיקה הסינית, תוך התנסות קלינית.

◄ התוכנית מוכרת ע”י האגודה הישראלית
לרפואה סינית וחברות הביטוח!


◄ הלימודים מתקיימים ברחובות, בסמוך לתחנת הרכבת.

השאר/י פרטים ללא כל התחייבות וקבל/י את כל המידע אודות לימודי הסמכה ברפואה סינית עתיקה באוניברסיטה העברית הפקולטה לחקלאות.


תוכנית לימודים ארבע שנתית המקנה תעודת מטפל ע”פ דרישות האגודה הישראלית לרפואה סינית.
התוכנית כוללת מעל 3,000 שעות לימוד ותעניק למסיימים המסלול העומדים בדרישות האקדמיות והמקצועיות, הכרה ע”י האגודה הישראלית לרפואה סינית וחברות הביטוח.
(בהתאם לחוק לאקופונקטורה המתגבש בימים אלה ועבר קריאה ראשונה בכנסת).

תנאי קבלה:
■ בגרות (לפחות)
■ מבחן פסיכוטני
■ מבחן באנגלית
■ ראיון אישי
מתכונת הלימודים בארץ:
תוכנית הלימודים תתקיים במסגרת המדור ללימודי החוץ של הפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה של האוניברסיטה העברית ברחובות.
התוכנית כוללת מעל 3,000 שעות לימוד וצפייה קלינית ותעמוד בקריטריונים של החוק לאקופונקטורה המתגבש בימים אלה ועבר קריאה ראשונה בכנסת.

תוכנית לימודים ייחודית:
תוכנית הלימודים הינה ייחודית המתמקדת בלימוד האקופונקטורה העתיקה, תוך כדי שילוב ומיזוג הידע והמחקר המדעי מנקודת המבט של הרפואה המערבית.
הלימוד יכלול בנוסף ללימודי ה- TCM וחמשת האלמנטים גם את תורת ”הגזעים והענפים 5 התנועות ו- 6 האנרגיות” במסגרת לימודי החובה, וזאת לראשונה בארץ.
במשך כל תקופת הלימוד יושם דגש על הקשר בין הרפואה המערבית והאנרגטיקה הסינית, תוך התנסות קלינית.
תוכנית הלימוד המלאה

שנה א’ – הגוף הבריא:
בשנה זו יילמדו, מבנה הגוף האנרגטי והפיזי על כל היבטיו, תפקוד הגוף הבריא והחלוקה פנימית לממלכות. דגש על יצירת קשר אינטימי והכרת הגוף שלנו תוך לימודי מגע בגוף אחר והתנועה של גופנו אנו. אנטומיה ופיזיולוגיה בגישה המערבית, מבנה הגוף בלימודי אנטומיה טופוגרפית, איתור נקודות הדיקור העתיקות, יסודות הפילוסופיה של הרפואה הסינית וטאי צ’י.

שנה ב’ – הגוף החולה:
בשנה זו יושם דגש על שיבושים הרמוניים והשלכתם על בריאות הגוף. הפתולוגיות בראי הרפואה הסינית והרפואה המערבית. מערכות הגוף ע”פ הרפואה המערבית, הבעיות שיכולות להיווצר ושמות המחלות השונות. חמשת האלמנטים, תורת הגזעים והענפים, הסינדרומים הסיניים לפי החומרים והאיברים – ע”פ אסכולת ה- TCM.
בשנה זו יחל לימוד תורת צמחי המרפא הסיניים.

שנה ג’ – מיזוג בין מזרח ומערב:
זוהי שנה ייחודית, בשנה זו יילמדו המחלות והאבחנות המערביות בראי הרפואה הסינית. הלימוד יעמיק עד להבנת הגורמים האנרגטיים לחוסר האיזון ולגבי דרכי הטיפול האפשריות.
במקביל תמשיך העמקת ההכרות עם נקודות הדיקור, האנרגטיקה של כל נקודה ויישום ההבנה האנרגטית תוך שימוש חכם בכל נקודה.
הכנה קלינית - טכניקות דיקור, מוקסה, כוסות רוח וכו’, יחסי מטפל מטופל, הכנת המטפל אנרגטית לפני הכניסה לקליניקה, טכניקות הרפיה, עיצוב קליניקה ע”פ עקרונות הפנג שווי.

שנה ד’ – סגירת מעגל והתחלה חדשה:
יישום כל החומר שנלמד במשך השנים בעבודה הקלינית. עבודה בקליניקה עם מטופלים תוך הדרכה והנחייה ממטפלים בכירים, תזונה סינית ומערבית, תחומי העשרה והרחבה נוספים בתוך הרפואה הסינית.

מוכר למימוש גמול השתלמות כללי

מרכז התוכנית- פיטר וואן קרוול:
פיטר וואן קרוול B.Ac היה תלמידו של וואן ביורן, בעל ניסיון קליני של כ- 17 שנים ברפואה סינית. פיזיותרפיסט משנת 1978, אקופונקטוריסט משנת 1986, חי בהולנד, מלמד את הרפואה הסינית העתיקה המבוססת על הכתבים הקלאסיים במספר ארצות (הולנד, אגליה, נורווגיה, ישראל, פינלנד, אירלנד)
מ-1993. משמש מרצה בכיר ב- ICOM אנגליה ומכהן כדיקן של ביה”ס לרפואה סינית עתיקה INSTITUTE FOR ORIENTAL MEDICINE – A.D באמסטרדם. מלמד את תורת הגזעים בישראל מזה 10 שנים.

תעודת הסיום:
תעודת השתתפות של האוניברסיטה העברית העומדת בקריטריונים של האגודה הישראלית לרפואה סינית ושל חברות הביטוח. בנוסף, תעודה של INTERNATIONAL CHINESE ACUPUNCTURE – I.C.A - מוסד בינלאומי המאגד מספר בתי ספר המלמדים את הרפואה הסינית העתיקה.
התעודה עומדת בקריטריונים לחוק לאקופונקטורה.

כל מסלולי הלימוד של  האוניברסיטה העברית הפקולטה לחקלאות - לימודי תעודה


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649