בית הספר"סוסים ואנשים"

רכיבה טיפולית: הכשרת מטפלים*

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי תעודה
  • אזור גיאוגרפי:
     חיפה והסביבה

רוצה לטפל באוכלוסיות מיוחדות בשיטת טיפול הנעזרת ברכיבה על סוסים? בוא ללמוד במסלול מקיף להכשרת מטפלים ברכיבה טיפולית!

רוצה לעסוק בטיפול ברכיבה?

◄ ביה"ס סוסים ואנשים מפעיל את התוכנית המקיפה והמקצועית ביותר כיום בישראל, להכשרת מטפלים ברכיבה. התכנית נבנתה על ידי טובי אנשי המקצוע בתחום.

◄ בית הספר מזמין בעלי חוות אשר אינם נותנים שרותיי רכיבה טיפולית לפנות אלינו ולקבל את עזרתנו בהקמה של מרכז לרכיבה טיפולית.

רוצה לדעת יותר?

השאר פרטים, ללא כל התחייבות, וקבל, את כל המידע אודות המסלול להכשרת מטפלים ברכיבה בביה"ס סוסים ואנשים בכרכור.


התוכנית המקיפה והמקצועית ביותר הקיימת כיום בישראל, אשר נבנתה על ידי טובי אנשי המקצוע בתחום. המהות של הטיפול ברכיבה היא שהסוס מקבל ללא תנאי את המטופל, אינו שופט אותו וקבלתו אינה מותנית. כך נוצר קשר מיוחד במינו המאפשר למטופל לעשות פריצות דרך בתחום הרגשי והפיזי בדרך חוויתית בטוחה ותומכת.

תנאי קבלה:


◄ מבנה אישיותי מתאים למטפל (ייבדק בראיון
◄ רמת רכיבה
◄ בריאות תקינה
◄ מעל גיל 21
◄ ללא עבר פלילי
◄ לבוגרי קורסים טיפוליים שונים ולבעלי השכלה קרובה אחרת, תבנה תוכנית לימודים אישית אשר תתחשב בלימודים ופרקטיקה קודמים.

מהי רכיבה טיפולית:
תחום הרכיבה הטיפולית מחבר בין שני עולמות, אהבת הטיפול ואהבת בעלי חיים. המהות של הטיפול ברכיבה היא שהסוס מקבל ללא תנאי את הקשר עם המטופל, אינו שופט אותו וקבלתו אינה מותנית. החוויה הייחודית לרכיבה, הריחות, הקולות, עוצמת הסוס, היכולת לשלוט בו, תנועתו והקשר עמו יוצרים סביבה טיפולית ייחודית המעניקה למטופל יכולת להתמודד בצורה שלמה יותר עם קשייו ולאפשר לו להתגבר עליהם. במהלך הטיפול ברכיבה הטיפולית, המטפל תומך, מכוון ומכיל את הטיפול ואת המטופל לאורך כל הדרך.

טיפול ברכיבה מתאים למגוון רחב של אוכלוסיות הסובלות מבעיות כגון: ליקויי קשב וריכוז, בעיות התנהגות, היפראקטיביות, בעיות תקשורת, ביטחון עצמי נמוך, תסמונות נוירולוגיות שונות, פיגור שכלי, שיקום נכים, חולי C.P, נפגעי תאונות דרכים, C.V.A, נכי צה"ל ועוד.למי מיועדת התוכנית:
התוכנית מיועדת לאלה הרואים עצמם כעוסקים בתחום הטיפולי בדרך שונה ויצירתית המבוססת על רכיבה, הקשר והטיפול בסוס. לאלה המעונינים לעסוק בתחום מרתק המבוסס על קשר אנושי וחם במגוון סקטורים הנותן מענה לבעיות פיזיות ונפשיות ולאלה המעונינים לעשות מסע מרתק אל נפש האדם המתחיל בהכרות מעמיקה ומיוחדת עם עצמם.

תוכנית הלימוד:
תוכנית הלימוד נבנתה כך שהיא משלבת בין השכלה אקדמאית רחבה ביותר, התנסות והתמקצעות פרקטית ’בשטח’ והתפתחות אישית כמטפל. ’האני מאמין’ שלנו מבוסס על התפיסה שעל מנת להיות מטפל מעולה יש לעבור תהליך של התפתחות אישית. רק אדם שעבר בעצמו תהליכי התמודדות וצמיחה נפשית יכול להוביל אחרים בשבילים דומים.

בצד תכנים מתקדמים וידע מקצועי רב הכלול בתוכנית הלימוד המשלב פרקים בפיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה, וטרינריה ועוד יחד עם התנסות מעשית ברכיבה וטיפול ברכיבה מושם דגש רב על תהליך ההתפתחות של המטפל.

עמוד תווך נוסף הוא הקשר בין תיאוריה איכותית להתמודדות ’בשטח’, לשם כך בנינו תהליך הדרכה והתנסות מעשית בליווי אנשי המקצוע המובילים בארץ הטומן בחובו הקשרים מעשיים בין תיאוריה למעשה. משך הלימוד שנתיים ובסופן 6 חודשי סטאז’ קליני מודרך.

היקף הלימודים:
1,691 שעות, מתוכן 560 שעות לימוד מעשיות.

תעודה:
לבוגרים תוענק תעודה של "מטפל ברכיבה" מטעם בית הספר.

עזרה בהקמת מרכז לרכיבה טיפולית:
תכנית מיוחדת לבעלי חוות סוסים.
אחד היעדים של "בית הספר סוסים ואנשים" הוא לקדם את כלל מקצוע הרכיבה הטיפולית בארץ.
בית הספר מזמין בעלי חוות אשר אינם נותנים שרותיי רכיבה טיפולית לפנות אלינו ולקבל את עזרתנו בהקמה של מרכז לרכיבה טיפולית. תלמידי בית הספר פרוסים בכל הארץ, מגוש שגב בצפון ועד עין הבשור בדרום, ונשמח לקשר בין התלמידים וביניכם על מנת לקדם את הקמת המרכז. ההנהלה המקצועית של בית הספר תלווה אתכם ואת התלמיד שלב אחר שלב עד הקמת מרכז טיפולי מקצועי על כל היבטיו, מהשיווק דרך בחירת הסוסים ועד בנית תוכניות טיפול והדרכה שוטפת למטפלים.

כל מסלולי הלימוד של  בית הספר"סוסים ואנשים"


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649