ביה"ס מגע בירושלים להכשרת מטפלי שיאצו

מכון דמו”ת - תכנית לימודים.*

  • סוג הלימודים במוסד:
     לימודי רפואה משלימה
  • אזור גיאוגרפי:
     ירושלים והסביבה

אם אתה:
הכשרה אקדמאית או הסמכה מקצועית מוכרת או אלטרנטיבית בתחום הטיפול הנפשי
או בשלבי הכשרה מתקדמים בעל ניסיון טיפולי.

אתה מוזמן לבוא ולהכיר את מכון דמו”ת.

מכון דמו”ת שהוקם בהדרגה בין השנים 1996 ו-2000, הוא החל כקליניקה משולבת של יורי סלע, פסיכולוג קליני ושל נעמי אורבך– שבילי, מטפלת ברפואה סינית מסורתית ואקופונקטוריסטית במסורת ’ חמשת – היסודות ’.


מכון דמו’ת ( דינאמיקה מגע ותנועה ) הוקם בהדרגה בין השנים 1996 ו-2000. הוא החל כקליניקה משולבת של יורי סלע, פסיכולוג קליני ושל נעמי אורבך– שבילי, מטפלת ברפואה סינית מסורתית ואקופונקטוריסטית במסורת ’ חמשת – היסודות ’. המטרה של העבודה המשותפת הייתה לכבד את הצורך של הפונים לקליניקה בשילוב של אספקטים נפשיים, גופניים ורוחניים באבחנה ובטיפול המוצע.
עם הצטרפותו לצוות של מנואל כץ, פסיכולוג קליני מדריך המשלב גישות בודהיסטיות בעבודתו, הוקם המכון ללימוד פסיכותרפיה הפועל כיום לצד הקליניקה .

תנאי קבלה:

.
* הכשרה אקדמאית או הסמכה מקצועית מוכרת או אלטרנטיבית בתחום הטיפול הנפשי. ישקלו פניות של תלמידים בשלבי הכשרה מתקדמים בעלי ניסיון טיפולי.
* צוות התכנית ישקול גם פניות של אנשים בעלי נסיון חיים רלבנטי המעונינים להרשם ואינם עומדים בדרישות שלעיל.
כל הנרשמים יוזמנו לשיחת היכרות ותיאום-ציפיות עם מנחי הקורס.

מטרות מכון דמו’ת:
גישות טיפוליות רבות בימינו רואות במפגש הבין-אישי של המטפל והמטופל, ולא בטכניקת הטיפול, את מחולל תהליך הריפוי. גישות אלו משלבות תשומת לב לתחושות גופניות ראשוניות עם תרגול של התבוננות רוחנית. מכון דמו’ת מהוה מסגרת של לימוד פסיכותרפיה הנשענת על בחינה מחודשת של תהליכים אישיים, ותרגול מתמיד של המפגש הבין-אישי בתוך כיתת-הלימוד.
המפגש הבין-אישי כולל מרכיבים רבים. בהכשרה הטיפולית המקובלת ניתן דגש רק למרכיב ספציפי של המפגש (לדוגמה: גופני או רגשי). במסגרת מכון דמו’ת אנחנו מאפשרים התייחסות שלמה יותר לדמות האדם ה’נוכח’ במפגש הטיפולי – מטפל ומטופל. הלימוד כולל חלקים חווייתיים ותיאורטיים תוך שימוש בהתבוננות פנימית, מגע ותנועה, בצד עיבוד מילולי. הלימוד נועד להעשיר את היכולת של כל מטפל להשתמש בכלים הטיפוליים המוכרים לו: מלל, מגע, תנועה, אמנות והתבוננות.
שלושת מנחי הקורס ומנחי הסדנאות עוסקים בלימוד ויישום של עקרונות טאואיסטים ובודהיסטים בעבודתם הטיפולית. תכנית הלימודים השנתית מבוססת על ההכרה בערך של שילוב פסיכותרפיה מערבית פסיכודינאמית, הומאניסטית וממוקדת-גוף עם מסורות אלה.

שיתוף פעולה הדוק עם בתי-הספר לפסיכותרפיה באנגליה:
מכון דמו’ת פועל בשיתוף פעולה הדוק עם בתי-הספר לפסיכותרפיה באנגליה: מכון Karuna לפסיכותרפיה בודהיסטית, ומרכז Minster לפסיכותרפיה אינטגרטיבית-הומאניסטית ועם ביה’ס מגע להכשרת מטפלי זן- שיאצו בירושלים.◘’פסיכותרפיה באוריינטציה בודהיסטית’
ב 50 השנים האחרונות התפתח דיאלוג מקצועי פורה בין בודהיזם לבין הפסיכולוגיה המערבית.
במהלך הקורס נתמקד בתרומה שהבודהיזם יכול להציע למפגש הטיפולי, תוך בדיקה של תרומת התהליך המדיטטיבי לנוכחות המטפל במפגש עם המטופל. החקירה תיתמך במספר מושגים בסיסיים בפילוסופיה הבודהיסטית כגון: mindfulness, attachment, סבל, חכמה, חמלה ומוסר.
מטרתנו תהיה לחוות ולהגיע להבנה כיצד מושגים אלה משפיעים על מושג העצמי של המטפל, ועל ידי כך, גם על האופן בו הוא נוכח במפגש הטיפולי.

◘’נוכחות הגוף בפסיכותרפיה’
הטיפול הנפשי המקובל במערב נענה כיום לאתגר המרגש שמציבות גישות טיפוליות מזרחיות מסורתיות, גישות מערביות של טיפול נפשי-גופני ומחקר נוירו-פסיכולוגי עדכני. מתוך גישות אלו נתמקד ברישום הגופני של חוויות מוקדמות המעצבות את התודעה, בנוכחות הגוף במפגש הבין-אישי ובהתיחסות אל הגוף בטיפול הנפשי. למשתתפים תוצע הכרות עם חקירה אישית וחוויה של אינטראקציה בין-אישית המעמידות במרכזן את הגוף ותחושותיו.
הקורס יכלול עיבוד ודיון של החומרים שיעלו בו בשיתוף הקבוצה. לחומר התיאורטי הנלווה יתרמו תיאוריות פסיכודינמיות, ממוקדות-גוף, גישות שמקורן ברפואת- המזרח וגישות אינטגרטיביות של מנחה הקורס.

◘ ’פסיכותרפיה בעיניים סיניות’

על פי הגישה הטיפולית המסורתית הסינית ההיבט הנפשי, וההיבטים הגופני והרוחני, מעולם לא היו נפרדים, אלא מהווים ביטויים שונים של מציאות פנימית אחת.
במהלך הקורס נכיר ונחקור את ההויה הפנימית הזו בעזרת מספר מושגים: Yin-Yang, ’שלושת האוצרות’ - Qi, Shen, Jing) ועוד. ונראה באיזה אופן הם מאפשרים לנו להתבונן במהות הפנימית ובתהליך הפנימי-אישי ולהזין את האינטראקציה הבין אישית.
הקורס יכלול תרגול מדיטטיבי של סדרת Qi-Gong המתמקדת בעבודה על ה- Shen - הרוח. באינטראקציה הבין אישית נתרגל הקשבה לדופק, כצורה של נוכחות והיענות לתנועה הפנימית של האחר, והתבוננות בתבניות ה’נוף הפנימי’ שלו.

◘ סדנא מסכמת:
בסדנא תתקיים בדיקה מחודשת של הנושאים שנלמדו במהלך שנת הלימודים. היא תכלול חלקים חוויתיים ותאורטיים. הסדנא מציעה דיאלוג בין התלמידים לבין כל צוות ההוראה, ודיאלוג מפרה בין הגישות שמציגים שלושת המנחים במשך השנה.שכר הלימוד לתכנית המלאה (כ-170 שעות אקדמיות ופגישות אישיות עם המנחים) הינו 8000 ₪ + 250 ₪ דמי הרשמה. (המחירים כוללים מע’מ).
שכר הלימוד אינו כולל לינה ואוכל בימי ה ’Retreat’ במסגרת הקורס ’פסיכותרפיה באוריינטציה בודהיסטית’.
בוגרי מכון דמו’ת המבקשים לחזור וללמוד השנה ישלמו 5,800 ₪ בלבד לכל התכנית או תשלום מופחת ממנה.
התשלום יתבצע בהוראת קבע בפרישה של עד עשרה תשלומים ללא ריבית. למשלמים במזומן תנתן הנחה של 300 שקלים.
הנרשמים לתכנית דמו’ת יהיו זכאים להנחה של 10% בפעילויות השונות המתקיימות במסגרת מכון דמו’ת או במסגרת ביה’ס ´מגע´.

כל מסלולי הלימוד של  ביה"ס מגע בירושלים להכשרת מטפלי שיאצו


לימודים + נרשמים ללימודים  -כל ההצעות ללימודים בישראל יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור לכם ללא תשלום בטלפון 073-2158649